Főoldal A világ Belföld Rekord mennyiségű tranzakciót bonyolítottak a Sziget Fesztiválon

Rekord mennyiségű tranzakciót bonyolítottak a Sziget Fesztiválon

Nézőcsúcsot döntött idén a Sziget Fesztivál: a szerdán nyilvánosságra hozott adatok alapján összesen 496 ezer látogató szórakozott az egy hét alatt a fesztiválon, ami 12,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.

A látogatók a Szigeten már évek óta csak kártyával tudnak fizetni, idén pedig egy egészen új fizetőeszköz került a fesztivál palettájára: itt debütált a Festipay Prepaid kártya, amelynek egyik legnagyobb előnye, hogy tulajdonosa csak akkora összeget tölt rá, amennyire előreláthatóan szüksége van.

sziget_prepaid_2„A világon most először lehetett saját márkás prepaid kártyát fesztiválkörnyezetben használni, és elégedettek vagyunk, mert a látogatók körében pozitív fogadtatásra talált a Festipay Prepaid terméke. Az előregisztrálók exkluzív, névre szóló kártyát kaptak, a helyszínen pedig a Festipay Prepaid Pointon lehetett megvásárolni az újgenerációs fizetőeszközt” – magyarázta Márki László, a Festipay vezérigazgatója.

A frissen publikált adatok szerint az előre megrendelt  kártyák több mint 90 százalékát kiváltották, míg a Sziget alatt igényelt prepaid kártyák többségét külföldiek vásárolták.

„Nem véletlen, hogy a Szigetre időzítettük a kártya indulását, hiszen a fesztiválokon évről-évre egye többen fizetnek egyérintéses bankkártyával. Tapasztalatunk szerint fesztiválkörnyezetben különösen nagy az igény az innovatív fizetési megoldásokra” – tette hozzá a vezérigazgató.

Így költöttek idén a Szigeten – közel duplájára nőtt a bankkártyás fizetések száma

2016-ban a tranzakciószámot tekintve is növekedés tapasztalható: míg 2015-ben 2,5 millió, idén több mint 3 millió tranzakciót bonyolítottak.

„A bankkártyás vásárlások számát tekintve is jelentős növekedést tapasztaltunk, ugyanis tavaly 168 500, idén pedig már 300 425 bankkártyást fizetést regisztráltunk a Szigeten. Összesen 110 ezer Festipay feltöltőkártyát adtunk ki, amelyekre 279 ezer feltöltés érkezett” – mondta el Márki László.

A fesztiválon a fizetési szolgáltatásokat ezúttal is a Festipay tavaly bevezetett Android- és iOS platformra egyaránt letölthető mobil alkalmazása tette még kényelmesebbé, amelyet a fesztiválozók több mint 15 százaléka használt; közülük is elsősorban a magyar látogatók, hiszen a külföldiek a fesztiválok alatt jellemzően kevésbé használják okostelefonjaikat. A bankkártyás feltöltéssel bővült alkalmazás további könnyítést jelentett a fesztiválozók számára idén, hiszen aki beregisztrálta a kártyáját az appba, sorban állás nélkül tudta feltölteni a fesztivál kártyáját.

Romániában is szerették a készpénzmentes fizetést

Idén több romániai zenei fesztiválon is a Festipay Zrt. biztosította a készpénzmentes fizetést: a kolozsvári Untold mellett két további fesztiválon (Airfield és Summer Well) is bemutatkozott a szolgáltatás a nyáron, míg tavasszal a Bukarest Gourmet rendezvényen találkozhattak a szomszédos ország lakói a készpénzmentes szolgáltatással.

A második alkalommal megrendezett Untold látogató- és tranzakciószáma is jelentősen nőtt. Idén 320 ezer főt vonzott a fesztivál (ez 40 ezres növekedést jelent), és csaknem dupla annyit költöttek a vendégek: míg tavaly 578 ezer, 2016-ban már több mint 900 ezer volt a regisztrált tranzakciók száma.

Idén először rendezték meg készpénzmentesen a kétnapos Summer Well és a négynapos Airfield Festivalt. A Summer Wellen két nap alatt 40 ezer látogatót regisztráltak, akik 70 ezer tranzakciót bonyolítottak, míg az Airfiled négy napja alatt nagyjából 28 ezer fesztiválozó 44 ezer alkalommal fizetett.

Élet a fesztiválokon túl

„Habár a kártya indulásának helyszíne a Sziget Fesztivál volt, már eddig is azon dolgoztunk, hogy a Festipay Prepaid kártya a fesztiválszezon után is az egyszerűbb és biztonságosabb fizetést segítse” – magyarázta Márki László. Kiemelte, hogy lévén, hogy a prepaid nem fesztiválkártya, így visszaváltani sem kell a Sziget után, ezért a klasszikus fesztiválkártyákkal járó, sokszor időigényes sorban állás is megspórolható vele.

Mivel a bankfüggetlen prepaid kártya igénylése egyszerű és gyors, nem szükséges hozzá folyószámlát nyitni vagy írásban szerződést kötni. A prepaid kártya egyik legnagyobb előnye, hogy tulajdonosa csak akkora összeget tölt a kártyára, amennyire előreláthatóan szüksége van. Mindez biztonságossá teszi az internetes vásárlást, hiszen a költések könnyedén kontrollálhatók vele.

A prepaid kártya feltölthető online banki átutalással, bankkártyával, SMS-ben, illetve a kártyák közötti valós idejű pénzküldéssel, továbbá készpénzzel vagy bankkártyával az OMV magyarországi közel 170 töltőállomásán. A bankfüggetlen kártya minden MasterCard elfogadóhelyen és online vásárlások során is használható.

Az augusztus végén rendezendő Strand és BmyLake Fesztivál, valamint a Szegedi Ifjúsági Napok készpénzmentes fizetését is a Festipay biztosítja.