Főoldal Blog oldal 137

A DDC új művészeti installációja megszépíti a Staten Island-i bíróság épületét és a fiatalok igazságszolgáltatási rendszerhez való viszonyát vizsgálja a létfontosságú rehabilitációs projekt során

Ideiglenes installáció a Richmond Terrace építési kerítésén és oszlopai között, a bírósági épület lépcsőjének felújítása során.

Melanie Crean rezidens művész „Reify” című alkotása december 10-ig lesz látható a Staten Island-i bíróság épületében

Thomas Foley, a New York-i Tervezési és Építési Minisztérium (DDC) biztosa ma bejelentette, hogy a DDC Public Artist in Residence (PAIR) Melanie Crean ideiglenes művészeti installációja mostantól a Staten Island-i bíróság épületének homlokzatát díszíti, az épület előtti építési kerítés nagy részét befedve, valamint az épület homlokzatát alkotó hat nagy kőoszlop közötti tereket is elfoglalva.


A bírósági épület oszlopai közé öt, 20 láb magas és 6 láb széles transzparenst függesztettek ki. Egy további 50 láb hosszú és 7,5 láb magas szupergrafikus nyomatot helyeznek el az építési kerítésen. Az installáció december 10-ig lesz látható.

„A DDC büszke arra, hogy részt vehet a város közművészeti programjaiban, miközben ezt a fontos polgári épületet rehabilitálja. Ez a projekt kiváló példa arra, hogy az építkezéseket arra használjuk, hogy a New York-i polgárokat bevonjuk a projektek folytatása közben is” – mondta Thomas Foley, a New York-i Tervezési és Építési Minisztérium biztosa. „Szeretnék köszönetet mondani Melanie Creannak, közösségi partnereinknek és kormányzati kollégáinknak az értékes „Public Artist in Residence” program előmozdításáért.”

„Melanie Crean a DDC rezidens művészeként szemet gyönyörködtető munkát végzett a helyi fiatalokkal, hogy feltárja és átültesse tapasztalataikat a figyelemre méltó „Reify” köztéri műalkotásba” – mondta Laurie Cumbo, a New York-i kulturális ügyekért felelős biztos. „Az ehhez hasonló projektek bizonyítják, hogy a köztéri művészet képes egyedi élményeket és nézőpontokat megjeleníteni, és a hétköznapokat valami figyelemre méltóvá változtatni. Büszkék vagyunk arra, hogy Melanie-val és a DDC-vel dolgozhatunk együtt ennek a csodálatos installációnak az életre keltésén.”

„A közterek évszázadok óta az értelmes diskurzusok központjai, és büszkén támogatjuk, hogy a bírósági épületet Melanie Crean e megragadó művészeti alkotása számára használják” – mondta Dawn M. Pinnock, a New York-i Városi Közigazgatási Szolgáltatások Főosztályának biztosa. „Szerencsések vagyunk, hogy testvérügynökségeinkkel, a DDC-vel és a DCLA-val dolgozhatunk együtt, és nagyra értékeljük a Public Artist in Residence programot, amely a folyamatban lévő építkezést csodálatra és vitára méltó vászonná alakította át.”

„Nagyon tisztelem a projekt résztvevőivel végzett munkát, akik vállalták azt a nehéz kihívást, hogy személyes véleményeket és tapasztalatokat fogalmazzanak meg az igazságszolgáltatással kapcsolatban, majd stratégiát dolgozzanak ki, hogyan lehet ezeket lefordítani olyan fotóvá, amelyet egy ilyen nagy nyilvános fórumon láthatnak” – mondta a DDC Public Artist in Residence Melanie Crean. „Hálás vagyok, hogy továbbra is részt vesznek a projektben, és örömmel várom a velük folytatott további megbeszéléseket a kreativitás és az igazságszolgáltatás jövőjének kapcsolatáról Staten Islanden.”

„Különösen élveztem a tapasztalatcserét és a különböző hátterű emberek nézőpontjának meghallgatását az igazságszolgáltatási rendszerről, majd azt, hogy ezeket az elképzeléseket képekben, tablókon keresztül ábrázolják” – mondta Manya Sabu, a projekt résztvevője.

„Reify” fotókollázs, 2022

Crean asszonyt 2021 végén nevezték ki a DDC Public Artist in Residence (PAIR) programjának, a New York-i Kulturális Minisztérium (DCLA) PAIR programjának részeként, amely New York City ügynökségekbe ágyazza be a művészeket, hogy kreatív megoldásokat javasoljanak a polgári kihívásokra. A DDC-nél Crean rezidenciája arra vállalkozott, hogy egy DDC-építési területet platformmá alakítson az érintett közösségek és a szomszédságot befolyásoló közművek közötti kapcsolatok feltárására, elképzelésére, létrehozására és megvalósítására. A „Reify” elnevezésű installációhoz a művész egy sor műhelymunkát végzett helyi fiatalokkal, ahol a fiatalok az igazságszolgáltatási rendszerhez fűződő kapcsolataikról számoltak be. A „Reify” kerítésen és a függő transzparenseken látható képek a többszörös megosztottságon keresztül egymással kapcsolatot teremtő embereket tükrözik.

A Richmond Terrace 18. szám alatti 1913-as bírósági épületben jelenleg 5,2 millió dolláros beruházás zajlik, amelynek célja a történelmi homlokzati lépcső, a korlátok és a homlokzat egyéb elemeinek helyreállítása. A projekt áprilisban kezdődött és 2023 őszén fejeződik be, a DDC irányítja a New York-i Városi Közigazgatási Szolgáltatások Minisztériumának (DCAS) megbízásából.

A projekt magában foglalja az épület meglévő mészkő lépcsőinek és lépcsőfokainak cseréjét tartósabb gránitlépcsőkre, kékkő lépcsőfokokkal. A lépcső melletti betont kicserélik, és a lépcső alatti meglévő szerkezeti tartószerkezetet új vasbeton oszlopokkal és gerendákkal építik át. Új bronz díszes korlátokat helyeznek el, amelyek az épület eredeti, történelmi rajzokon látható korlátjaihoz hasonlítanak. A projekt során a Schuyler Street mentén található támfal fölött lévő térkő és vaskerítés is kicserélésre kerül. A projektet a Richmond Terrace mentén új járda és járdaszegélyek egészítik ki.

A „Reify” a City Canvas, a DCLA kezdeményezésének része, amelyet a DDC és az ArtBridge nonprofit szervezet támogat. Külön köszönet a Staten Island Igazságügyi Központnak, a Staten Island Urban Center-nek és a Polgármesteri Hivatal Büntetőjogi Hivatalának a segítségért. A projektet részben a Ford Alapítvány finanszírozása tette lehetővé.

A művészeti installáció közelében 2022. december 3-án délutánra terveznek egy megtekintést és közösségi beszélgetést Crean asszonnyal. További információkért és a részvételi szándék jelzésére a PAIR@culture.nyc.gov e-mail címen lehet jelentkezni.

2023 júliusában visszatér a Deep Purple Budapestre

A Deep Purple a heavy metal és a modern hard rock műfajok egyik úttörője, a Led Zeppelinnel és Black Sabbath-tal együtt a “70-es évek brit hard rock és heavy metál szentségtelen háromsága” néven is emlegették őket.

A csapat számtalan rock és metál zenekarra volt hatással; többek között a Metallica, a Judas Priest, a Queen, az Aerosmith, a Van Halen, az Alice in Chains, a Pantera, a Bon Jovi, a Rush, a Motörhead, valamint az angol újhullámos heavy metál bandák közül az Iron Maiden és a Def Leppard is őket nevezi meg, mint az egyik legfőbb inspirációt zenéjükre.

1975-ben a világ “leghangosabb bandája” címen bekerültek a Guinness Rekordok Könyvébe is, az 1972-es londoni Rainbow színházban tartott koncertjük alapján. 

A Deep Purple pályafutása során több mint 100 millió lemezt adott el, és 2016-ban beiktatták őket a Rock and Roll Hírességek Csarnokába is.

A nyáron lezajlott kényszerű gitáros csere után a világ egyik legkeményebben turnézó zenekara ismét útra kelt, hogy 50 év után még mindig a lehető legjobb koncerteket adják rajongóiknak.

“Mindig mindent beleadunk, amitől az egész banda jól érzi magát. Mindig is élveztük a zenélést és a hűséges közönség hihetetlen luxusát.”

Ez a legendás csapat a legújabb showjukkal 2023. július 16-án ismét látható lesz a Budapest Arénában!

A budapesti koncertre jegyek 2022. november 25-én 10 órától kaphatók a www.livenation.hués a www.funcode.hu oldalakon. A koncertre VIP csomagok is vásárolhatók.

Több, mint 500 éves ágyúgolyót találtak egy családi ház kertjében

Kőszeg várának 1532-es augusztusi ostromából származó ágyúgolyó került elő egy családi ház kertjében, kertrendezés közben – közölte a Magyar Honvédség tűzszerész ezrede szerdán a Facebook-oldalán.

Azt írták: a közel fél évezrede a földben szunnyadó lövedék egy családi ház hátsó kertjének rendezése során bukkant elő, a Bertalan Erzsébet utcában. Az alakulat tűzszerészei megvizsgálták az ágyúgolyót és megállapították, hogy a kora újkor elején gyártott, mintegy 8 kilogramm tömegű ágyúgolyó nem tartalmaz pirotechnikai anyagot.

A katonák elszállították a lövedéket a Magyar Honvédség központi gyűjtőhelyére, és felvették a kapcsolatot a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeummal – tették hozzá.

Forrás: MTI

Új magyar weboldal tájékoztat mindenkit a mellrákról és a szűrés fontosságáról

Az idejében felfedezett korai stádiumú mellrák az esetek döntő többségében jó eséllyel, eredményesen gyógyítható lehet. Magyarországon nagyságrendileg évente 2100-2200 emlőrákos beteg hal meg (Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján, a két nemnél együttesen 2010 és 2019 közötti időszakban).

A statisztikák alapján hazánkban több európai országhoz hasonlóan alacsony az emlőszűrő programban a résztvevők aránya (az Eurostat 2018-as adatai alapján az 50 és 69 év közötti nők körében vizsgálva). A Pfizer hisz abban, hogy ezen a helyzeten lehet és kell is változtatni, és ennek az egyik legfontosabb eszköze a felvilágosítás. A Szűrés Most címen elindított weboldalnak ez a fő célkitűzése.

Az ingyenes népegészségügyi szűrőprogramok keretében Magyarországon több mint 20 éve, elérhető a kétévenkénti mammográfiás szűrővizsgálat, amelyre évről évre több ezer nő kap meghívót a 45 – 65 év közötti korosztályból.

A kétévenként elérhető mammográfiás szűrővizsgálat jelenleg az egyetlen, tudományosan igazolt eljárás az átlagos rizikójú nők szűrésére, a korai stádiumú emlőrák időben történő felfedezésére és ezáltal az emlőrák okozta halálozás csökkentésére. Ingyenes, az adminisztrációval és az öltözőben eltöltött idővel együtt sem vesz 20 percnél többet igénybe. Mindezek ellenére Magyarországon a 45 és 65 év közötti korosztályból a nők fele sem él a kétévenként felkínált térítésmentes mammográfiás szűrés lehetőségével.

Az Eurostat adatai szerint 2017-ben nagymértékben eltért a tagállamok között azoknak az 50-69 év közötti nőknek az aránya, akik az előző két évben mellrákszűrésen (mammográfiás vizsgálaton) vettek részt. Míg négy tagállam 75%-os vagy annál magasabb mellrákszűrési arányról számolt be – Dánia (82,1%), Finnország (81,9%), Hollandia (78,2%), Egyesült Királyság (75,1%), addig nyolc tagállamban 50% alatti volt az emlőrákszűrési arány. Ezek közé tartozott Magyarország is, ahol az érintett korosztálynak mindössze a 41,4 százaléka élt a szűrés lehetőségével.

A koronavírus-járvány rontott a helyzeten: a szervezett emlőrákszűrést a világjárvány miatt kétszer felfüggesztették. Ennek eredményeként a mammográfiás vizsgálatok száma ezen időszakban csökkent.

Az Európai Rákinformációs Rendszer (ECIS) statisztikái szerint 2020-ban csak az EU 27 tagállamában több mint 350 000 új mellrákos esetet diagnosztizálnak, ami a nőknél diagnosztizált összes új rákos megbetegedés közel harmada (29%).

A daganatos betegségekre, így a mellrákra is igaz, hogy kialakulásában számos tényező szerepet játszhat, és általában nincs olyan faktor, ami egymagában felelőssé tehető. Az időben és korai stádiumban felismert mellrák jó eséllyel, eredményesen gyógyítható lehet. Ezért érdemes hangsúlyozni a rendszeres mammográfiás szűrővizsgálat és a rendszeres nyugodt körülmények között elvégzett önellenőrzés jelentőségét.

Nagyon fontos, hogy minden felnőtt nő, függetlenül attól, hány éves, szült-e már, vagy esetleg a menopauzán is túl van, rendszeresen ellenőrizze a melleit. Ugyanakkor az önellenőrzést önmagában nem tekinthetjük szűrővizsgálatnak.

A Pfizer által elindított Szűrés Most weboldalon mindezekről a témákról találhatnak közérthető információkat a látogatók. Az általános tájékoztatás mellett a nők a saját korcsoportjukra – 25-45, 46-65 és 65 éven felüliek – vonatkozóan néhány fontosabb tudnivalóról is olvashatnak.

El kellett állnia a Christie’snek egy Tyrannosaurus rex-csontváz árverésétől

El kellett állnia a Christie’s aukciósháznak egy Tyrannosaurus rex-csontváz árverésétől, miután egy ismert paleontológus szerint a csontváz egyes részei egy másik dinoszaurusz maradványaihoz hasonlítanak – jelentette a The Guardian című brit napilap online kiadása hétfőn.

A Shennek elnevezett, 1400 kilogramm súlyú, 4,6 méter magas és 12 méter hosszú, Montanában kiásott csontvázért mintegy 20 millió fontot (csaknem egymilliárd forint) vártak 30-án Hongkongban megrendezett árverésen.

A Christie’s szóvivője rövid közleményben tudatta, hogy a megbízóval történt egyeztetést követően a csontvázat kiveszik az árverési tételek közül, s a jelenlegi tulajdonos kölcsönadja egy múzeumnak kiállításra. Az aukciósház nem fűzött magyarázatot ahhoz, hogy miért törölték az árverési tételek közül az aukció fénypontjának számító csontvázat, amelynek becsült értéke 12,7-21,2 millió font.

Mindez azt követően történt, hogy Pete Larson paleontológus, a dél-dakotai Black Hills Földtani Kutatóintézet elnöke felvetette, hogy Shen egyes részei feltűnően hasonlítanak egy másik T. rex, Stan maradványaira, amelyeket szintén a Christie’s értékesített 2020-ban rekordáron, 31,8 millió dollárért. Larson szerint Shen – ami Istenhez foghatót jelent kínai nyelven – meg nem nevezett tulajdonosa a csontváz hiányzó részeit Stan csontváza alapján készített öntvényekkel pótolta. „Stant használják arra, hogy eladjanak egy dinoszauruszt, amely nem Stan” – mondta Larson a The New York Times amerikai lapnak. „Ez nagyon félrevezető” – tette hozzá.

A Black Hills Földtani Kutatóintézet gyakorolja a Stanhez fűződő szellemi jogokat a 2020-es értékesítését követően is, így például a csontváz poliuretánból készült, festett másolatait egyenként 120 ezer dolláros (48 millió forint) áron árusítja. A Chicagói Természettudományi Múzeum szerint igen ritka, hogy teljes dinoszaurusz-csontvázat találjanak. A legtöbb tárlatban öntvényekkel kipótolt csontvázak láthatók.

A Christie’s szerint Shen mintegy 80 csontja eredeti. Egy T. rex-nek nagyjából 380 csontja van.

Forrás: MTI

Befejezte első francia nyelvű filmjének forgatását Woody Allen

A francia közönségnek kíván köszönetet mondani Woody Allen első francia nyelvű filmjével, amelynek forgatását a héten fejezte be Párizsban. Az amerikai filmrendező ezt a Le Journal du Dimanche című francia hetilap vasárnap megjelent számának adott interjúban mondta.

Emlékeztetett arra, hogy a francia mozinézők az 1969-ben forgatott Fogd a pénzt és fuss! című vígjátéka óta szeretik és támogatják.

„Amikor kísérletibb művekbe fogadtam, ők jobban támogattak és bátorítottak, mint az amerikai közönség” – hangsúlyozta Woody Allen.

„New York már nem túl kellemes hely, boldogan szívom máshol a levegőt” – fogalmazott az amerikai rendező, akinek az amerikai filmgyártás hátat fordított, amióta nevelt lánya, Dylan Farrow azzal vádolta meg, hogy gyerekkorában Woody Allen szexuálisan molesztálta. A rendező tagadja a vádakat, az ügyben két független vizsgálatot is lefolytattak még az 1990-es években, és Allen ellen soha nem emeltek vádat.

A 86 éves rendező először forgatott franciául, jóllehet a nyelvet nem beszéli.

„Mindig is európai filmes akartam lenni, és a filmek többsége, amelyek kedvet adtak ehhez a szakmához, francia” – mondta a rendező. „Tudom, hogy ez a film kevesebb bevételt fog hozni az Egyesült Államokban, mert a közönség ott nem szereti a feliratos filmeket” – tette hozzá.

Woody Allen úgy véli, „nem baj”, ha ezután a film után nem tud több nagyjátékfilmet forgatni, bár „már a fejében van egy új forgatókönyv”. Ez esetben színházban fog dolgozni vagy pedig könyveket ír – mondta.„Mindig találtam embereket, akik finanszírozták a filmjeimet, de mára ez is nehéz lett: a nézők otthon, az ágyukban néznek filmeket. Ez már nem olyan izgalmas” – mondta.

Woody Allen Párizsban forgatott filmjének címe egyelőre nem ismert, az alkotás munkacíme WASP 22 (Woody Allen Secret Project). A főszerepeket Lou de Laâge, Melvil Poupaud, Niels Schneider és Valérie Lemercier alakítja. A rendező a történetről annyit árult el, hogy „egy krimiről van szó, egy komoly bűn és bűnhődés történetről, egy adag romantikával természetesen”.

Forrás: MTI

Utcára viszik a múzeumokat Szentendrén

A magas energiaárak miatt az FMC múzeumai és kiállítóhelyei is bezártak, programjaikat azonban igyekeznek eljuttatni a közönséghez az adventi időszakban is – mondta el az MTI-nek Szebeni-Tóth Anett, az Ferenczy Múzeumi Centrum kommunikációs vezetője. November 26. és december 17. között Múzeum korzó elnevezéssel művészeti sétákra invitálják a közönséget szombatonként, a programok a szentendrei múzeumok tematikájához kapcsolódnak.

A belvárosi séták során első alkalommal rajzolni hívják a gyerekeket, akik a szentendrei festők, így például Czóbel Béla vagy Vajda Lajos kedvelt témáit rajzolhatják újra. A barangolás során végigjárják a sikátorokat, ellátogatnak a patakpartra és felkeresik a legizgalmasabb kilátópontot, ahonnan szétnézve megörökíthetik az eléjük táruló városképi részletet. A séta kiinduló témája Barcsay Jenő és Vajda Lajos egy-egy alkotása lesz.

December 3-án a fotózás kedvelői a belvárost és környékét fedezhetik fel festmények segítségével. A résztvevők képről képre, utcáról terekre, patakpartról folyópartra vándorolnak és fedezhetik fel, hol állhatott a festő, amikor Szentendre egyik jellegzetes helyszínét megörökítette. A fotókon újraalkothatják a ma is látható városképi részleteket, hogy aztán a legfrissebb szentendrei képekből elkészítsék a Festői Szentendre albumot. Mindehhez az inspirációt Modok Mária egyik műve adhatja – mondta el az FMC munkatársa.

Szintén 3-án várja az érdeklődőket a Szentendrei őstémák az utcákon és a képeken című sétára Muladi Brigitta művészettörténész, aki a Régi Művésztelep alkotóit idézi meg, köztük Ilosvai Varga Istvánt. A találkozási pont a Ferenczy Múzeum épületében lesz, ahol a tervek szerint néhány festményt is megtekinthetnek a látogatók – tette hozzá Szebeni-Tóth Anett.

Művészet- és helytörténeti sétára hívják a látogatókat december 10-én, amikor Vajda Lajos nyomába eredhetnek a résztvevők Szabó Noémi művészettörténész vezetésével. A séta során megismerkedhetnek a város jellegzetes motívumaival, építészeti és természeti örökségével és a város azon „nagy látványaival”, amelyek megtermékenyítően hatottak Vajda és kortársai művészetére.

December 17-én két program is várja a helybelieket és a városba látogatókat. A Castrum séta során Szentendre római tábora ismerhető meg Rajna András régésszel, akinek vezetésével bejárhatják a terület hozzáférhető részeit, de a látogatók megismerhetik a feltárási eredményeket, a terület múltját, jelenét és a jövőre vonatkozó terveket is.

A Barcsay Jenő nyomában címet viselő séta során pedig azokat a helyeket, utcákat, városrészeket járják végig a résztvevők Iberhalt Zsuzsa művészettörténész irányításával, amelyek Barcsay számára mindvégig fontosak voltak, hiszen a Szentendréhez szervesen kötődő művész a várost járva folyamatosan és kitartóan kutatta képeinek motívumait, az épületek, kapuk alakzataiból formálódó egyenes és ívelt felületeket.

A programokról a muzeumicentrum.hu oldalon és az intézmény Facebook-oldalán lehet tájékozódni. A részvétel regisztrációhoz kötött (regisztracio@muzeumicentrum.hu). A kezdőpont a Ferenczy Múzeum adventi fényekkel díszített, hangulatos udvara, ahol apró meglepetés is várja a látogatókat – tájékoztatott Szebeni-Tóth Anett.

Plácido Domingo koncert jövő tavasszal az MVM Dome-ban

A világhíres operaénekes, Plácido Domingo több mint 60 éve varázsolja el jellegzetes és érzelemdús hangjával a zene szerelmeseit világszerte. A magyar közönség 2023. március 4-én az MVM Dome-ban hallhatja majd.

A Maestro több mint 4000 előadáson, koncerten lépett fel, több mint 150 szerepet játszott el, szerepléseinek ereje mindig is lenyűgöző volt. Három híres operafilm sztárja is, szerepelt Rosi Carmenjében és Zeffirelli La Traviatajában és Otellojában. Több mint 100 felvétel, több mint 50 videó, számos kitüntetés, szakmai díj és 12 Grammy-díj köthető nevéhez. Az éneklés mellett karmesterként is tevékenykedik, több mint 600 operaelőadást és szimfonikus koncertet vezényelt le a legrangosabb zenekarokkal.

A 82 évesen is rendkívül aktívan dolgozó énekes-karmester mottója: „If I rest, I rust.”, azaz, „Ha leállok, berozsdásodom”. Gondolt-e arra, hogy valaha abbahagyja az éneklést? Ezt sokszor, sok helyen megkérdezték már tőle, s a válasz még ma is érvényes: „Nem fogok egy nappal sem tovább énekelni, mint kellene. De egy nappal sem fogok kevesebbet énekelni, mint amennyire képes vagyok.”

A spanyol világsztár Magyarországgal különleges kapcsolatot ápol, gyakran utazik ide. A magyar klasszikus zenei tehetségkutató, a Virtuózok nemzetközi mentora és támogatója, mivel Maestro Domingo nemcsak, hogy gyakran találkozik a Virtuóz tehetségekkel, hanem a szerencsés fiatalok már több nemzetközi koncerten is felléphettek a Maestro vezényletével. 2020-ban pedig az öt országban sugárzott tehetségkutató műsor zsűrijében is helyet foglalt.

A 2023 márciusi koncertjén a klasszikus és legismertebb operarészletek hangzanak el a Budafoki Dohnányi Zenekar kíséretében. Az este különlegessége pedig, hogy vendégként fellép fia, Plácido Domingo Jr. és a 2022-es Virtuózok tehetségkutató győztesei és különdíjasai.

Nyolcvanadik születésnapját ünnepli minden idők leghíresebb kanárija, Csőrike

Októberben a Cartoon Network indulásának 30. évfordulóját ünnepelte a rajzfilmrajongó nagyközönség, novemberben pedig Csőrike 80. születésnapját. A WarnerMedia Global Brands and Experiences nagyszabású nemzetközi ünnepségre készül az ikonikus kanári felköszöntésére.

A Bolondos dallamok egyik legkedveltebb szereplője, Csőrike szemtelen, mégis bájos személyiségével lopta be magát a nézők szívébe. Csőrike sok sorozatban és filmben szerepelt már, ezek közül az egyik legismertebb a Szilveszter és Csőrike kalandjai, amelyben Nagyi, Szilveszter macska és a kismadár rejtélyeket oldanak meg. Csőrike ártatlan külseje mögött agyafúrt gondolkodás rejlik, a kanári mindig tudja, mikor érdemes bezárkóznia a kalitkába Szilveszter elől, és rendre megtalálja a módját a „ciculi” megleckéztetésének.

A születésnap alkalmából a Warner művészek sokszínű csoportját bízta meg 80 utcai festmény elkészítésével, amelyek Csőrike izgalmas történetét és lüktető személyiségét hivatottak tükrözni. A műalkotások elkészítéséhez a cég 16 művésszel működött együtt, mindegyikük más-más képet alkotott az apró rajzfilmsztárról. Az alkotásokon Csőrike jellegzetes sárga színe dominál, de a művészek stílusának különbözősége mindegyiket egyedivé varázsolja. A festőket úgy választották ki, hogy minél több ország, nemzetiség, nem és szexualitás képviselője jelen legyen.

A főképp tűzfalakra készült festményeket az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Lengyelországban, Spanyolországban, Olaszországban, Mexikóban, Brazíliában, Ausztráliában és az Egyesült Arab Emírségekben lehet megcsodálni, az azokról készült képeket pedig a looneytunes.com/tweety80 honlapon.

A Warner Bros. Consumer Products emellett új termékeket, divatkollekciókat dob piacra a november 21-ei évfordulót megelőzően. A születésnapra készülő rajongókat a közösségi médiában a #Tweety80 hashtag fogja össze.

New York City új, állandó helyet ad a Bronxi Gyermekmúzeumnak

A New York-i Városfejlesztési és Szabadidőügyi Minisztérium (NYC Parks), a Kulturális Ügyek Minisztériuma (DCLA), a Tervezési és Építési Minisztérium (DDC) és a Bronxi Gyermekmúzeum ma együtt ünnepelte a választott képviselőkkel és a közösség tagjaival a 14 millió dolláros projekt befejezését, amely a múzeum új és állandó otthont teremtett. A projektet a DDC irányította a NYC Parks, a DCLA és a múzeum számára.

A Bronxi Gyermekmúzeum állandó otthont kapott a Mill Pond Parkban, a 725 Exterior Street-en, ahol a gyerekek játszhatnak, tanulhatnak és kapcsolatot teremthetnek a művészet, a drámai szerepjátékok és a tudományos felfedezések révén

A Bronxi Gyermekmúzeum állandó otthont kapott a Mill Pond Parkban, a 725 Exterior Street-en, ahol a gyerekek a művészet, a drámai szerepjátékok és a tudományos felfedezések révén játszhatnak, tanulhatnak és kapcsolatot teremthetnek.

„E projektig Bronx volt az egyetlen kerület, ahol nem volt gyermekmúzeum, ezért is olyan különleges ez a nap. Ezzel az újonnan felújított épülettel előmozdítjuk a méltányosságot és az oktatást, és a bronxi gyerekeknek olyan múzeumi teret biztosítunk, amelyet megérdemelnek” – mondta Sue Donoghue, a New York-i Városfejlesztési Minisztérium (NYC Parks) biztosa. „Ez a mérföldkőnek számító szalagátvágás évek kemény munkájának csúcspontja, és szeretnék köszönetet mondani minden partnerünknek és testvérügynökségünknek, hogy megvalósították ezt a vadonatúj múzeumot. Tudom, hogy a Bronxi Gyermekmúzeum számos nagyszerű kiállítási tárgyat mutat be a természetről, a természeti világról és a városunkról, és mindenkit arra kérek, a város minden szegletéből, hogy jöjjön ki és élvezze ezt az új tanulási helyszínt.”

„A művészet felemeli és megerősíti fiataljainkat, fejleszti a képzeletüket, és úgy erősíti az önbizalmukat, mint semmi más” – mondta Laurie Cumbo, a New York-i Kulturális Ügyek Minisztériumának biztosa. „Ezért minden gyermek megérdemli a lehetőséget az első osztályú kulturális programok megtapasztalására, és ezért vagyunk olyan büszkék a Bronxi Gyermekmúzeum új otthonába, a Mill Pond Parkba történő beruházásunkra. Arra bátorítjuk a családokat Bronxból és azon túlról is, hogy látogassanak el erre az izgalmas újdonságra, amely kiegészíti New York családbarát kulturális kínálatát. Az elsők között leszek a sorban saját fiammal, Prince-szel, aki már az építkezés alatt is bejárta a múzeumot, és alig várja, hogy visszatérjen és megnézze a legújabb gyermekmúzeumot a környéken. Bronx gyermekei megérdemlik ezt a múzeumot, és büszke vagyok arra, hogy a kulturális ügyekért felelős biztosként vághatom át a szalagot ezen a csodálatos új téren.”

„Bronx túl sokáig volt az egyetlen olyan kerület, ahol nem volt állandó gyermekmúzeum, és ennek most vége. A mai szalagátvágás egy olyan beruházás átadását jelenti, amelyre a bronxi gyerekek számára nagy szükség van” – mondta Thomas Foley, a New York-i Tervezési és Építési Minisztérium biztosa. „Nagyon örülünk, hogy ezt a nagyszerű létesítményt biztosíthatjuk, és várjuk, hogy évtizedekig használják és élvezzék”.

„Az O’Neill McVoy építészek már a kezdetektől fogva megértették, hogy mit képzeltünk el – egy képzőművészeti múzeumi tér és egy gyermekmúzeum kombinációját, amely egy természeti tájat utánoz, annak minden szépségével, fordulatával, meglepetéseivel és sokszínűségével” – mondta Carla Precht, a Bronxi Gyermekmúzeum alapító ügyvezető igazgatója. „A tér a víz folyékonyságát tükrözi, amely a múzeum kiállításainak, terének, élményeinek és programjainak átfogó témája. A bronxi gyerekek csak a legjobbat érdemlik, és úgy gondoljuk, hogy pontosan ezt értük el: egy felejthetetlen, gyönyörű teret, amelyre büszkék lesznek, és amelyet még évekig élvezni fognak.”

„A Bronxi Gyermekmúzeum mai megnyitója a Bronxi Gyermekmúzeum több éves kemény munkájának és elkötelezettségének csúcspontja, hogy a lakosok és a családok számára olyan forrásokat biztosítsunk, amelyekre nagy szükségük van” – mondta Vanessa L. Gibson, a Bronxi kerület elnöke. „A városi tanácsban lelkes támogatója voltam ennek a projektnek, és büszke vagyok arra, hogy kerületelnökként láthatom a megvalósulását. Ez a projekt egy olyan kulturális erőforrás-központot ad Bronxban, amely lehetőséget biztosít a gyermekeinknek arra, hogy nagyot álmodjanak, kifejezzék magukat, és arra törekedjenek, hogy azzá váljanak, amivé csak szeretnének. Hálás vagyok az összes érdekelt fél, a választott tisztségviselők, a köz- és magánpartnerek, az igazgatótanács, az igazgatótanács elnöke, Hope Harley és különösen az ügyvezető igazgatónk, Carla Precht hihetetlen elkötelezettségéért és partnerségéért, fáradhatatlan erőfeszítéseikért, következetességükért és a Bronxi Gyermekmúzeum küldetésébe és jövőképébe vetett hitükért.”

„A projekt befejezése egy olyan korszak kezdetét jelzi, amely Bronx minden gyermekének oktatási kilátásait hivatott elősegíteni” – mondta Diana Ayala, a tanács tagja. „Büszke vagyok a múzeum megvalósítása érdekében végzett munkára, és izgatottan várom a sok nevetést, mosolyt és örök örömet, amely ezekből a termekből fog visszhangozni.”

„Ezzel a szalagátvágással egy újabb ékszerrel gazdagodik kerületünk koronája, mivel a Bronxi Gyermekmúzeum megnyitását ünnepeljük” – mondta Latoya Joyner közgyűlési képviselő. „Az ebbe a csodálatos múzeumba fektetett közpénzek sokszorosan megtérülnek majd, mivel ez a múzeum számtalan gyermeket és fiatalt inspirál arra, hogy elérjék a csillagokat és valóban megvalósítsák álmaikat.”

„A Bronxi Gyermekmúzeum a tanulás és a lehetőségek világítótornya lesz Bronx és egész New York város gyermekei számára” – mondta José M. Serrano szenátor. „Ez a multikulturális, interaktív múzeum inspirálni fogja az ötleteket, miközben a gyerekeket a művészetekre, a zenére, a tudományra és a természetre neveli. Őszinte köszönetem mindazoknak, akik segítettek abban, hogy ez megvalósulhasson.”

A Bronxi Gyermekmúzeum alacsony válaszfalakkal rendelkezik, hogy maximalizálja a gondozók láthatóságát, miközben gazdag és változatos térélményt nyújt a gyermekek számára

„A mai nap nagy nap a bronxi gyerekek számára. Korai karácsonyi ajándékot adtunk nekik, amit nagyon megérdemelnek” – mondta Robert Garméndiz, a Bronx Community Board 4 elnöke. „A gyermekmúzeumuk megnyitásával. Képzeletüket kitágíthatják, és egy jobb jövőt teremthetnek társadalmunk számára. Már csak annyit kell mondanunk nekik, hogy élvezzék a múzeumot és az életet.”

A Bronxi Gyermekmúzeumnak mostantól állandó otthona van a Bronx Terminal Marketben, a Mill Pond Parkban, az Exterior Street 725. szám alatt. Az új, 13 800 négyzetméteres múzeumban a gyerekek a művészet, a drámai szerepjátékok és a tudományos felfedezések segítségével játszhatnak, tanulhatnak és kapcsolódhatnak egymáshoz. A tervezés a helyszínnek a városi rács és az árapály folyó közötti helyzetét egy 1925-ös történelmi erőmű négyszögletes keretein belül organikusan áramló architektúrával katalizálja.

A tervezést Jean Piaget Gyermeki térfelfogás című műve ihlette. A tervezés térbeli áramlása olyan teret hoz létre, amely összekapcsolja a gyermekeket a természeti táj és a Harlem folyó élményével, és minden teret a gyermek szemmagasságából kiindulva terveztek. A múzeumba látogatókat magas, fényárban úszó nyitott tér fogadja, ahonnan kilátás nyílik a Harlem folyóra és a városra. Az üdvözlő terület közvetlenül a fő kiállítótérbe nyílik, amely három elsődleges területből áll, köztük a korán tanuló, a közösségi művészetek és a természettudományok területéből.

A tér végig nyitott és hozzáférhető marad, miközben a részleges magasságú kiállítási falakkal határolt rámpákon keresztül felfelé és át a téren keresztül haladva fókuszált érdeklődési területeket hoz létre. Az alacsony válaszfalak maximalizálják a gondozók láthatóságát, miközben gazdag és változatos térélményt nyújtanak a gyermekek számára. Az ívelt fa és áttetsző akril válaszfalak szétválnak, újra összekapcsolódnak és spirálba rendeződnek, hogy egyszerre teremtsenek folytonosságot és elválasztást a kiállítóterek között. Egy interaktív vetítéseket tartalmazó „felhő” félemelet és egy művész padlás emelik fel, hogy bővítsék a kiállítóteret, egy stúdió pedig tanteremként és közösségi helyiségként szolgál. A múzeumot a fizikai aktivitás elősegítése érdekében a NYC Active Design Guidelines (NYC Aktív Tervezési Irányelvek) szerint tervezték. A beépített padok pihenőhelyeket kínálnak a gyermekek és a gondozók számára az út mentén.

A Bronxi Gyermekmúzeum minden látogató számára akadálymentesített rámpákkal rendelkezik, és a fizikai aktivitást elősegítő NYC Active Design Guidelines szerint tervezték

Az egész múzeumban természetes anyagokat használnak, többek között fát, követ, parafát, linóleumot és üveget. A lágy kék és zöld színek természetes palettát alkotnak a múzeum kiállításaihoz. Az égszínkék akusztikus gipszmennyezet kiegészíti a földig érő meleg fát. Az áttetsző védőkorlátok újrahasznosított akrilból készültek.
ívelt panelekbe formázva. A falak, a válaszfalak és a magasított padlók kereszthasábos fából (CLT) készültek, amelyeket fejlett digitális technológiával gyártottak, lehetővé téve a különböző sugarú ívek organikus teret alkotó kialakítását.

A munka magában foglalta az új gépészeti, elektromos és vízvezeték-rendszerek telepítését is. A múzeum a tervek szerint eléri a LEED Silver minősítést.

A projektet az O’Neill McVoy Architects tervezte, a tervezést az A Quest Corporation végezte.