Főoldal Blog oldal 447

Nem bánjuk a túlórát, ha ez több fizetéssel jár

Bár jellemzően mindannyian túlórázunk, extra pénzért még többet is vállalnánk – derül ki a Randstad Award kutatásából. A magyar munkavállalók közül egyedül a menedzsereknél elégedett a többség az időbeosztásával, őket még a jövedelem-kiegészítés vagy az előrelépési lehetőség sem bírná több munkára.

tulora

A Randstad Award felmérése szerint a magyar férfiak 61 százaléka dolgozik heti 40 óránál többet, míg a nőknek közel fele túlórázik. Főként a gyártásban foglalkoztatottak, illetve a vezetők hajszolják magukat, ők átlagosan heti 45 órát töltenek munkával.

Annak ellenére, hogy a ledolgozott órák száma jellemzően jóval túlszárnyalja a munkaszerződésben foglaltakat, a kutatásban részt vevők fele extra pénzért hajlandó lenne még több túlórát vállalni. „Elhelyezkedéskor a magyar munkavállalók számára a fizetés a legfontosabb döntési szempont, így nem meglepő, hogy túlórát is leginkább plusz juttatásokért vállalnának” – jegyezte meg Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Különösen igaz ez a 45-65 évesekre, akiknek az önfenntartáson túl jellemzően a családjukról és a nyugdíjas éveikről is gondoskodniuk kell.

A menedzseri pozícióban lévők másképp gondolkodnak az időbeosztásukról: a Randstad Award gálán Baja Sándor elmondta, hogy a vezetők többsége elégedett jelenlegi munkarendjével, és még extra pénzért vagy más juttatásért sem töltene több időt az irodában. „A gyártásban foglalkoztatottakat ezzel szemben plusz jövedelemmel, míg az irodai dolgozókat az anyagi juttatások mellett karrierépítési és fejlődési lehetőséggel ösztönözhetik túlórára a vállalatok” – tette hozzá Baja Sándor.

Van az a pénz, amiért igen, de van az az érték, ami miatt nem

A Randstad Award kutatás szerint a munkavállalók mindössze 5 százaléka mondana le fizetése egy részéről több időért cserébe. Ők elsősorban a munka és a magánélet egyensúlyának megőrzése, illetve a stressz csökkentése érdekében választanák a kevesebb munkaórát, de a több pihenés és a gyerekekkel való közös programok is fontos tényezők. „A nőkhöz képest a férfiak jobban vágynak a több szabadidőre, míg a fiatal munkavállalók az átlagnál nagyobb arányban törekednek a munka és a magánélet közötti egyensúly fenntartására” – mutatott rá a demográfiai különbségekre Baja Sándor.

A rugalmas munkarendet a megkérdezettek többsége előnyben részesítené a megszokott 8 órával szemben. A munkavállalók 40 százaléka örülne, ha minden nap más beosztás szerint dolgozhatna, 15 százalékuk vállalna hétköznap plusz munkaórákat a hosszabb hétvégéért cserébe, míg 11 százalék hetente változtatná a munkarendjét. Elsősorban a menedzserek és a magasan képzettek keresik a rugalmas lehetőségeket, a hetente variálható munkanapokat ugyanakkor a gyártósoron dolgozók preferálnák leginkább.

A távmunka szintén vonzó lehetőség: a megkérdezettek 72 százaléka legalább alkalmanként örömmel élne vele.

A Bocuse d’Or szakácsverseny fontosabb történéseiről értesülhetünk a közmédia műsoraiban

Május 10-én és 11-én a konyhaművészet legnagyobbjai akasztják össze a kötényt Budapesten a Bocuse d’Or szakácsverseny európai döntőjében, köztük a magyar versenyzővel, Széll Tamással és csapatával.

Bocuse_1

A konyhaművészet rangos eseményét a közmédia is kiemelt figyelemmel kíséri és közvetíti.
Május 1-jétől naponta látható a Duna közszolgálati csatornán a Bocuse d’OrÍzek forradalma című riportsorozat, mellyel a nézőket „Gasztronómiába”, vagyis az ízek birodalmába kalauzoljuk, és természetesen ellátogatunk Széll Tamás és a magyar csapat felkészülésére. A legekhez nézők is csatlakozhatnak. Ehhez csupán két hozzávaló szükséges: egy halból vagy vadhúsból készülő étel receptje és egy videóüzenet az étel történetéről, melyeket a fozzonvelunk@mtva.hu email címre várnak május 11-ig. A legjobb, legötletesebb és leglátványosabb ételeket és recepteket bemutatásra kerülnek a műsorainkban.

Tematikus adással, szakácsdinasztiákkal és a hagyományos magyar konyha újragondolt ételeivel készül május 8-án a Család-barát magazin. Május 9-én a Ridikül „Ezt jól kifőzték” című adása kerül terítékre, melyben neves séfek és gasztronómiai szakemberek mesélnek a konyhaművészet különös és elkápráztató világáról.

Május 9-től 11-ig a Duna közszolgálati csatornán induló Ízek forradalma a Bocuse d’Or szakácsverseny európai döntőjéről tudósít. A nézők együtt szurkolhatnak Széll Tamásnak és a magyar csapatnak Borbás Marcsival, a Gasztroangyal műsorvezetőjével.

A közmédia egyéb műsorai és csatornái is Bocuse lázban égnek: a Petőfi Rádió Személyes ügy-e, valamint a Petőfi TV Én vagyok itt! című műsora a szakácsverseny izgalmas kulisszatitkaival jelentkezik. A Bocuse d’Or eseményeiről az M1 is beszámol műsoraiban.

Május 11-én a Kossuth Rádió Közelről című műsora másfél órás élő adással jelentkezik a versenyről, május 15-én a pedig a rádió Korkóstoló című műsora – mintegy desszertként – a konyhaművészet legjavát tálalja gasztrokulturális magazin formájában.

A Bocuse d’Or európai döntőjét a Belvárosi Piacon kialakított szurkolói központban mindenki nyomon követheti, ahol az óriáskivetítő meccshangulatot-, míg a piac valódi- és megízlelhető gasztroélményt kölcsönöz a legrangosabb szakácsversenynek. Aki pedig személyesen nem tud ellátogatni az eseményre, az MTVA televíziós és rádiós csatornáin követheti az eseményeket.

Vasárnap negyedszer Nagy Futam Budapest belvárosában

Negyedik alkalommal rendezik meg Budapest belvárosában a Nagy Futam elnevezésű autó-, motorsport- és légibemutatót vasárnap, s ezúttal klasszikus Forma-1-es versenykocsikat is láthatnak száguldozni a főváros utcáin az érdeklődők.

clark_adam_ter_budapest

A program 11 órakor az autósportos bemutatókkal kezdődik. Az 1995-ös Sauber C14 F1-es autót az osztrák Karl Wendlinger, a Forma-1-ben 1951 és 1977 között szerepelt BRM egyik legendás versenygépét pedig a szintén osztrák Gerhard Berger vezeti majd a Lánchíd és az Erzsébet-híd között kialakított pályán. A nézők ezen kívül láthatják majd a túraautó-világbajnokságban (WTCC) versenyző Michelisz Norbertet a Honda Civic volánja mögött, a Formula Renault 3.5 együléses kocsijával pedig a korábbi F1-es pilóta, Baumgartner Zsolt, valamint Roy Nissany megy körbe az ideiglenes pályán.

Felvonulnak még a német túraautó-bajnokság (DTM) autói, lesz Audi TT Cup és Audi R8 LMS bemutató, körbemennek a rali- és ralikrossz-autók, és a Dakar-ralit is megjárt versenykamionok, s terepjárók. A kamionos Európa-bajnokságot ezúttal Major Benedek képviseli majd egy Iveco volánja mögött, de szerepel a programban NASCAR-, GT-, és driftbemutató, valamint gyorsulási (dragster) show is.

A Forma-1-es Orosz Nagydíj 14 órás rajtját kivetítőkön élőben közvetítik a Nagy Futamra kilátogatóknak, majd 14.15-kor elkezdődik a repülős, helikopteres, ejtőernyős bemutató. Ennek keretében többek között Besenyei Péter műrepülő világbajnok és Veres Zoltán műrepülő Európa-bajnok is repül a Duna felett.

A rendezvény központja a Várkert Bazárnál lesz, innen indulnak és ide is érkeznek vissza az autók, a légibemutatókra a Duna felett kerül sor. Az eseményre a belépés ingyenes.

 

Borvonat Egerbe – ott voltunk a MÁV Nosztalgia által szervezett programon

Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Máv Nosztalgia Kft. szervezésében Borvonat indul Magyarország borvidékeire. Első alkalommal hová máshová vonatozhatott volna a nagyérdemű, mint Egerbe, a kultikus borbarát helyszínre. Jöjjenek a részletek!

borvonat-mav-nosztalgia-eger-napimagazin-2

A MÁV Nosztalgia Borvonat először tehát 2016. április 23-án indult útnak, beirányozva Eger városát. Ráadásul nem más, mint az 1934-ben gyártott Árpád sínautóbusz vitte a nosztalgia járművek és az egri nedűk szerelmeseit.

Itt máris álljunk meg néhány szó erejéig: ez a csodálatos jármű mindenki tetszését elnyerte, így az elindulás után rögtön záporoztak a kérdések. A sínautóbusz gyártása után rögtön forgalomba állt és Budapest-Bécs között menetrend szerint közlekedett sok-sok éven át. Volt olyan utasunk, aki még a 70-es években is utazott rajta és számára nyilvánvaló volt, hogy őt nem első sorban a jó borok, hanem ez a speciális vasúti közlekedési eszköz vonzotta. Akinek pedig az édesapja vezette a járművet mint mozdonyvezető hosszú időn keresztül még a háború előtt, őt gyermekei lepték meg ezen különleges utazási élménnyel. Sosem fogjuk elfelejteni, amikor örömtől könnybe lábadt szemmel jött ki a vezető fülkéből, hogy részese lehetett ennek a különleges nosztalgiautazásnak.

borvonat-mav-nosztalgia-eger-napimagazin-4

Így történt, hogy a borkóstoló és Eger még igen messze volt az utazás során, de fél óra múltán az utasokat máris rengeteg élmény és izgalmas mesélni való fűzte össze, miközben elfogyasztották a személyzet által kedvesen kínált friss szendvicseket, vizet, finom kávét, teát. Az utazás alatt izgalmas történetet hallhattunk az egri borvidék múltjáról és jelenéről, egészen Szent István királyunktól kezdve. Érdekes és elgondolkodtató, hogy a törökök ugyan nem itták a kiváló egri borokat, de az adóbevétel miatt töretlen volt a borkultúra ezen a vidéken is. Nos, észrevétlenül elröppent az idő, s egyszerre megérkezett a társaság az egri vár tövében lévő kis vasútállomásra. Következhetett egy kellemes séta a belvárosban, érintve a Dobó teret, valamint egy masszív tárlatvezetésre is sor került a régi pompáját mutató, fantasztikus kincsekkel rendelkező, Egri Érseki Palotában.

15 órakor busz várta a csapatot, majd be lett irányozva az Egerszalókon levő St. Andrea Szőlőbirtok. A pincében hallhattunk bőven a szőlőművelésről, borkészítésről és főleg a két különlegességről, az Egri Csillag illetve Bikavér házasításokról. Megtudtuk, miben különleges a Szent Egyedről elnevezett Eged hegy talaja és miért lesz kuriózum az a bor melyet itt termő szőlőből készítenek. Az egybegyűltek vacsorájukat Eger első séféttermében költhették el, melyet a Stílusos Vidéki Éttermiség tagja, a Gault & Millau étteremkalauz szerint a város legjobb étterme, a Macok Bisztró és Borbár séfje készítette. Előételként szilvásváradi pisztrángmignon zöldalmával, céklaraviolival került felszolgálásra, melyhez stílusosan St. Andrea Napbor dukált.

borvonat-mav-nosztalgia-eger-napimagazin-1

Perfekt párja volt az ételnek a virágillattal és barack jegyekkel teli, savaiban az almához és céklához jól passzoló Chardonnay-Pinot Blanc-Sauvignon Blanc házasítás. Ezt követően kóstoltuk meg a 2013-as Grand Superior Cuvée-t, mely nem véletlenül kapta az Örökké fantázia nevet – úgy gondoljuk, örökké emlékezni is fogunk rá. Ezt követően egy 2012-es Pinot Noir volt a vörös belépő, melyet sikerült újfent részletesen kielemezni és éppen mire elfogyott, addigra megérkezett a főétel is, a bikavérben párolt marhapofa, laskagomba-édesburgonya duett-el. Ezek mellé előkerült a féltve őrzött 2012-es Áldás. Tényleg úgy éreztük, hogy St. Andrea házigazdánk a csillagokat is lehozza az égről kedvünkért. Nyilvánvalóan csak átvitt értelemben, hiszen az Egri Csillag az mindig fehér házasítást jelent, de mi már a kiváló vöröseknél tartottunk.

Így a következő tétel – ha lehet így mondani – a még szebb 2009-es Merengő volt. Miközben azon merengtünk, hogy biztosan nem lehet ezt az íz- és zamatvilágot fokozni – hiszen magyar embernek rendkívül ritkán van Magyarországon ilyen gasztronómiai élményben része – valaki megkérdezte, hogy szervírozhatják-e a desszertet. Miután az igen választ vidáman megadtuk, egy fantasztikusan elkészített Macok csokoládétortát vehettünk szemügyre, mely fehércsokoládé mousse-al és málnafagylalttal volt kiegészítve. Ehhez egy rendkívül harmonikus fehér desszertbort kóstoltunk.

borvonat-mav-nosztalgia-eger-napimagazin-3

Sajnálhatja tehát mindenki, aki lemaradt erről a remek programról, de nem érdemes csüggedni: a MÁV Nosztalgia ismét elindítja a Borvonat szerelvényét, ezúttal Balatonlelle, a Garamvári Szőlőbirtok lesz a következő úti cél, méghozzá 2016. június 11-én. Itt viszonylag rendhagyó módon már az odaút során borok és pezsgők kóstolására is lehetőség nyílik, hogy utána még jobb hangulatban folytatódhasson a program a Kishegy aljában található pincészetnél. Irány a MÁV Nosztalgia oldala: még nem késő helyjegyet váltani a következő Borvonat projektre, júniusra.

Május első napján debütál az új mátrafüredi látványosság, a Füredi Betyár Bazár

A szervezők nem kisebb feladatra vállalkoztak, mint hogy a gombamód szaporodó termelői vásárok és az ilyenkor egymást túlharsogó tavaszi rendezvények sorába új színt hozva, egy új típusú, elsősorban a családok, a baráti társaságok, vagy a szervezett iskolai csoportok érdeklődésére számot tartó,  tartalmas, izgalmas és szórakoztató programot varázsoljanak.

Betyar_bazar_matrafured

A mátrafüredi szervezők több mint félszáz árust győztek meg arról, hogy a vásárlást érdemes játékkal ötvözni, érdemes különféle látványos programokkal társítani, és ezzel egy izgalmas kavalkádot létrehozva, újra lehet definiálni a majális fogalmát. Talán ettől még nem lenne igazán formabontó a mátrafüredi Betyár Bazár, az ötlet azonban minden tekintetben új dimenziókat nyit.

A szervezők, a helyi részönkormányzat, a helyi turisztikai desztinációs menedzsment (TDM), a helyi civilek azt szeretnék, ha az ide látogatók minél több időt minél tartalmasabban töltenének itt.

Nosza, kitaláltak egy Kincskereső játékot, ami tematikusan végigvezeti a településen a játékosokat, a játékba bevonták a vásáron a portékáikkal megjelenni szándékozó árusokat, az Egererdő Zrt-t és a mátrafüredieket is.

Május elsején a mátrafüredre látogató családok és baráti társaságok első útja a Tourinform Pontra vezet majd, ahol átveszik a játéklapot és indulhat a felfedezés! Az útvonalat bejárva egy-egy kérdésre kell válaszolniuk, vagy egy-egy játékos feladatot kell végrehajtaniuk. A játékosok közül a  legszerencsésebb egy kétszemélyes hosszú hétvégét nyer a Hunguest Hotel Galyában, de az első májusi napot minden bizonnyal valamennyi résztvevő élvezni fogja.

betyar-bazar-program

Különleges programok is bekerültek a repertoárba, így lesz segway akadálypálya, KRESZ-park a kisebbeknek, kutató-mentő és rendőrkutya bemutató, valamint főzőverseny is.

A népi hősöknek is tartott betyárok ugyan csak nevükben jelennek meg a Bazáron, az eseménynek azok a vendégek lehetnek az igazi hősei, akik részt vesznek a játékon. A havonta egy alkalommal megrendezendő „kincskereső piac” májustól minden hónapban várja majd a látogatókat, akik a  24-es út mentén a Palóc Bistorant és a Palóc Babaház közötti járda vonalában, a hivatalos Palóc úton kereshetik a kincseket. A játékos vásár iránt – amely részben civil, közösségi kezdeményezés – minden bizonnyal nagy lesz az érdeklődés, az előzetes visszajelzések legalábbis erre utalnak.

Szilícium-völgy: hazai startupperek is magukra ismertek a sorozatban

Ha meghalljuk San Francisco nevét, ma már az is lehet, hogy hamarabb jelenik meg szemünk előtt az Apple vagy a Google logója, mint maga a Golden Gate híd.

szilicium-volgy-1

A város neve egybeforrt a legnagyobb informatikai társaságokkal, és azokkal a még ismeretlen kisvállalkozások szárnypróbálgatásaival, melyekből bármikor lehet világraszóló siker. Ez utóbbiak ihlették meg az HBO sorozatkészítőit is.

Egy San Franciscó-i garázsvállalkozás kalauzol végig minket a startupok Mekkájában. Az HBO saját gyártású sorozatában, a Szilícium-völgyben (Silicon Valley) öt informatikus dolgozik azon, hogy az általuk kifejlesztett fájltömörítési eljárás felkeltse a befektetők figyelmét, ám a pénzforrásért folyó harcban sorra szerencsétlenségek érik őket. A vígjátéksorozat első két évada nem állt messze a valóságtól, a harmadik szezon érkezése kapcsán pedig a hazai startuppereket kérdeztünk arról, milyen egyezéseket ismertek fel a történetben szereplő fiktív vállalat, a PiedPiper és a valóságban már bizonyított vállalkozások között.

Hiába az eredmény, mindig van mit tanulni

Az epizódokat látva könnyen azt hihetnénk, hogy a szereplők a józanész és a megfontoltság hiánya miatt baltázzák el a kínálkozó lehetőségeiket, pedig a való életben is törvényszerű, hogy egy korai, kezdő vállalkozás még botladozik az úton. A szakirodalomban a legtöbb szerző egyetért abban, hogy legalább növekedési potenciállal és nemzetközi jelleggel kell bírnia egy vállalkozásnak ahhoz, hogy startupnak nevezhessük. „Fontos szerintem a bizonytalansági tényező is” – egészíti ki ezeket Fodor Ákos Dániel, aki a Selfmapping csapatával egyedüli magyarként és hatalmas túljelentkezés mellett jutott ki tavaly egy féléves vállalkozáskeltető programra, a Start-Up Chilére. Stressz-diagnosztikai szoftverüket számos nagyvállalat használja, és bár egyre több ügyfelük van, mégis szembesülnek ők is a sorozatban felbukkanó nehézségekkel. Ákos, aki az üzletfejlesztésért felel elmondta, miért is nehéz egyszerre szolgáltatást és terméket is promótálni. „Ez nem egy pékség vagy egy kozmetika, ahol a folyamatok, értékajánlatok közel 100%-ban láthatóak. Számunkra a legnehezebb a célcsoport meghatározása. Érezzük, hogy kiknek problémája, amit mi azonosítottunk, de a döntés megszületése szempontjából még nem biztos, hogy a megfelelő személyek felé kommunikálunk. Mi is tanulunk még, és keressük a legjobb megoldást. Ez az izgalmas része egy startupnak.”

Selfmapping

A Prezinél még nem kellett átütni a falat

Erlich, Gilfoyle és Dinesh kis híján felrobbantották a házat, amikor saját szerverparkukkal streameltek videót százezreknek a neten. A nördök áttört falak és lángok között ülve figyelték a számlálót a második évad végén. Horányi Gergő, a Prezi szoftverfejlesztője magukra ismert a jelenet láttán: „hasonló dolgok nálunk is történnek. A Prezinél elsődleges prioritás, hogy a több mint hatvanmillió felhasználónk bármikor tudjon prezentálni. Új funkciók bevezetése, vagy komolyabb infrastrukturális változtatások esetén mérnökök egész csapata tartja szemmel a különböző grafikonokat, és tesz meg mindent azért, hogy a szolgáltatásban ne legyen kiesés. Habár a falak átfúrásáig még sosem jutottunk el, (és nem is nagyon tudnánk, mivel a szervereink a felhőben találhatók) de izgalmas pillanataink azért így is vannak.”

Prezi
A Bridge Budapest program ösztöndíjasaként San Franciscóban is eltöltött egy rövid időt, és meglátása szerint „a startup szcéna Budapesten még nagyon messze van attól, amit a sorozatban is láthatunk. A Szilícium-völgy és San Francisco viszont tényleg ilyesmi. Mindenkinek van egy startupja, – de legalábbis abban dolgozik – és minden sarkon valami híresebb cég irodájába futhatsz bele. San Francisco egy nagyváros, de az igazán nagy cégek már nem is nagyon férnek el benne. Helyette inkább a völgy kisebb városkáiban nyitották meg főhadiszállásukat. Cupertino, Menlo Park vagy Mountain View mind olyan helyek, amelyeket szinte már csak a Google, Facebook és Apple alkalmazattak laknak”.

Egy kinevezett ügyvezető mindig kaphat jobb ajánlatot

Már az előzetesből is kiderült, hogy a harmadik évadban a PiedPiper élére új CEO-t szeretnének állítani a befektetők, ami persze a legkevésbé sem tetszik Richardnak, a termék ötletgazdájának. Hogy miben más, ha valaki saját cége sikeréért tevékenykedhet, vagy más alkalmazásában áll? Erről kérdeztük Kun Szabolcsot, a telefonlehallgatás ellen védelmet nyújtó CryptTalk szoftvert fejlesztő cég első emberét, aki csak nagyon kevés időt dolgozott alkalmazottként. Sikeres családi vállalkozásukon keresztül már gyermekkorában látta milyen is a saját cég iránti elköteleződés, amit aztán startupjának növekedésével még közelebbről megtapasztalt. „Gondolkodásmódban, a mindennapokban nagy váltást jelent, amikor ötletből egyszer csak cég lesz. Ahogy nő a cég, már nem elég, ha csak azzal foglalkozol, hogy egy technológiai megoldás kiválóan működjön. Fel kell építeni egy vállalkozást: embereket  felvenni, folyamatokat kialakítani, tervezni és aztán  a terveket megvalósítani. És azt az elhivatottságot, amit te a saját ötleted iránt érzel, valahogy át kell ragasztani a munkatársakra, motiválni kell őket, mert a siker most már rajtuk is múlik” – mondta.

CryptTalk

A CEO szerint, ha egy vállalkozás élére kívülről neveznek ki vezetőt, úgy egy hozzáértő szakember nagyon jó eredményeket érhet el, különösen, ha hisz a termékben, vagy motiválják a várható üzleti sikerek. De az ilyen szakértőknek mindig tudnak mondani egy másik terméket még jobban csengő névvel, még többet ígérő csomagot kínálni. „Ha a saját üzletedet vezeted és bízol az ötletedben, akkor az ilyen tényezők nem fognak elcsábítani mellőle.”

San Francisco él és virul, de már nem a régi

Nem a vígjátéksorozat az egyetlen HBO-s produkció, amely a hi-tech központra fókuszál. A San Francisco 2.0 című dokumentumfilm (ami szintén elérhető az HBO GO kínálatában) nemcsak a város előnyös arcát mutatja be, hanem azokat a változásokat is, amelyek hátrányosan hatottak az amerikai település életére.  A helyiek a nagyvállalatok elszaporodásával járó ingatlanárak és bérleti díjak megemelkedésére panaszkodnak, hiszen a verseny miatt a kiskeresetűek kiszorultak a városból. Hatalmas mértékben drágultak az alapvető élelmiszerek és a szolgáltatások is. A forgatóknak az egykori polgármester mesél arról, hogy ma már ő maga sem engedheti meg, hogy a városban élje életét. Azok, akik már korábban is a völgyben laktak, nem biztos, hogy egyértelműen tudnak örülni annak, hogy a startupok és a nagyvállalatok a környékre irányították a világ figyelmét.


Tekintsd meg az új évad első részét ingyenesen az HBO GO-n!

A Szilícium-völgy harmadik évadjának első epizódja ingyenesen, regisztráció nélkül elérhető ide kattintva az HBO GO videótárából.

A balatoni hajók naponta közlekednek a hét végétől

A Balatonon péntektől meghosszabbított menetrend szerint közlekedik a komp, szombattól pedig már naponta közlekednek a menetrend szerinti hajójáratok – közölte Szabó Zsolt, a Balatoni Hajózási Zrt. üzletágvezetője az MTI-vel szerdán.

balaton_tihany

A komp április 29-től Szántód felől 6.40 és 20.00 óra között, Tihany felől 7.00 óra és 20.00 óra között jár 40 percenként. A menetidő 10 perc, a járatokat szükség esetén sűrítik.

Április 30-ától naponta közlekednek hajójáratok a Siófok-Balatonfüred-Tihany és a Fonyód-Badacsony útvonalon, továbbá sétahajók indulnak Keszthelyről, Siófokról és Balatonfüredről.

Szombattól bővülnek a hajózási útvonalak is. Menetrend szerinti hajójárat indul – egyelőre csak hétvégenként – Balatonboglár és Révfülöp között. Szombatonként kerékpárosbarát hajójárat közlekedik a Balatongyörök-Balatonmáriafürdő-Balatongyörök-Szigliget-Badacsony útvonalon, vasárnaponként pedig Balatonmáriafürdő és Balatongyörök között.

 

TIPP: az utasok a www.balatonihajozas.hu honlapon tájékozódhatnak.

 

Már csak néhány napig lehet pályázni a közösségi terek megújítására

Iskolák, óvodák, kórházak és baráti közösségek is jelentkezhetnek a Let’s Colour Településszépítő Egyesület idei pályázatára, melyen 800 négyzetméter beltéri falfelület kifestésére elegendő festéket, és a teljes önkéntes munka koordinálását lehet megnyerni. Már csak néhány napig, május elsejéig lehet feltölteni a jelentkezéseket.

letscolour-1

Az Egyesület által meghirdetett pályázat célja, hogy segítse az elhanyagolt közösségi terek megújulását. A szervezet felhívására bármilyen hazai közösség, szervezet, vagy társadalmi csoportosulás jelentkezhet. Emellett önkormányzatok, lakóközösségek, oktatási intézmények, baráti és szülői közösségek jelentkezését várják.

Az egyetlen kritérium, hogy a jelentkezőnek biztosítania kell azt a kifestendő beltéri falfelületet, mely az adott közösség életében központi szerepet tölt be, valamint azt a közösséget, amely önkéntes munkában elvégzi a festést. Fontos tudni, hogy a pályázaton nem lehet magántulajdonban lévő helyszínekkel indulni.

A pályázatok 2016. március 29-től május 1-én éjfélig tölthetők fel a www.letscolour.hu weboldalon. A megadott határidőn belül bármeddig el lehet küldeni a jelentkezéseket, azok sorrendje nem számít a későbbi elbírálásnál. Ezt követően 2016. május 2-án éjféltől egészen május 22-án éjfélig lehet szavazni a benyújtott pályázatokra, az eredményhirdetésre pedig május 23-án kerül sor.

letscolour-3

A Let’s Colour Településszépítő Egyesület 2011-ben vette fel először a harcot a szürkeséggel szemben, azóta olyan népszerű személyiségek vettek részt a közösségi festésekben, mint például Éder Krisztián (SP), Joshi Bharat, valamint az X-faktor sztárjai, Vastag Csaba, Nagy Ricsi és Borbély Ricsi.

letscolour-2

Az év egyik legkreatívabb reklámjával rukkolt elő Trónok harca erőembere és a Sodastream

„HeavyBubbles” teaser reklámmal tréfálta meg a külföldi rajongókat és tévénézőket az itthon is nagy népszerűségnek örvendő Trónok Harca sztárja, Thor Bjornson, „A Hegy” és a SodaStream.

SodaStream_Heavy_Bubbles_Thor_Bjornsson-1

A reklámban az erőember azt javasolja, ha a legizzasztóbb városi edzést akarjuk elvégezni, cipeljünk nehéz üvegeket, akár az ő saját márkás vizeit, a HeavyBubbles termékeket. A későbbi változatban a SodaStream azonban felfedi magát és kiderül, a HeavyBubbles nem is létezik.

A kutatáson alapuló kampány rámutat arra, hogy azok a fogyasztók, akik állandóan teli vizes palackokat visznek haza a boltokból, feleslegesen cipekednek. A videó ugyancsak kihangsúlyozza a hidratáltság fontosságát a mindennapi egészségünk és állóképességünk megőrzésének részeként, ugyanakkor bemutatja azt is, hogy a SodaStream otthoni szénsavas-víz készítő készüléke praktikus megoldást jelenthet a napi vízfogyasztás növeléséhez.

A kampányt az Allenby.co.il Concept House globális kreatív ügynökség készítette, a videót pedig a New York-i díjnyertes rendező, Vania Heiman rendezte. A kisfilm humoros hangvétellel és stílussal közelíti meg a témát, és egy nagyobb kampány egyik alkotóelemét képezi, amely a teaser mellett egy kulisszák mögötti videót és egy Facebook oldalt is tartalmaz.

Az Európa Legerősebb Embere címének elnyerőjeként Bjornson tökéletes választás volt a SodaStream számára, hogy képviselje a kampányt. „A vicces, forradalmi és formabontó kampányok kiválóan illenek hozzánk” – jelentette ki Daniel Birnbaum, a SodaStream ügyvezető igazgatója. „Azt akartuk kihangsúlyozni, hogy mennyire felesleges dolog a vizes palackokat állandóan hazacipelni a boltból és a sok PET palack mennyire nem tesz jót a környezetünknek sem. Tisztában vagyunk azzal, hogy ezt a fogyasztói szokást nehéz megváltoztatni, ezért hívtuk segítségül Európa Legerősebb Emberét” – fogalmazott Birnbaum.

SodaStream_Heavy_Bubbles_Thor_Bjornsson

Igaz, hogy Bjornson egyáltalán nem szorul segítségre, ha nehéz súlyok cipeléséről van szó, mégis azt mondta, kisgyerekkora óta használja a SodaStream gépet, ezért izgatottan vállalta el a közreműködést a videóban. „Bár mindig nyitott vagyok új edzési technikákra, de azért ismerjük be, a vizes palackok hazacipelése a boltból mekkora nyűg, és a tetejében ostobaság is, hiszen létezik már helyette olyan alternatíva, mint a SodaStream” – összegzett Bjornson.

SodaStream_Heavy_Bubbles_Thor_Bjornsson-3

Osztrák helyett német győzelem a Red Bull Air Race spielbergi futamán

A technikai kihívásokkal teli pálya mellett a jeges széllel és a havas esővel is meg kellett küzdenie a Red Bull Air Race pilótáinak a hétvégi spielbergi futamon. A világbajnokság második fordulóját bravúros repüléssel a német Matthias Dolderer nyerte, második helyre szorítva ezzel a helyi pilótát, Hannes Archot. Harmadik helyen a 2014-es világbajnok, Nigel Lamb végzett.

redbull-airrace-nigel_lamb

A hétvégén Ausztriában szállt versenybe a Red Bull Air Race mezőnye, a pilóták több mint 300 kilométeres sebességgel húztak el az alpesi Red Bull Ring felett. A nagy szintkülönbségekkel rendelkező pályán a versenyzők dolgát hol az erős szél, hol a heves eső, hol pedig a szállingózó hó nehezítette. A kedvezőtlen időjárási körülmények ellenére összegyűlt lelkes helyi tömeg azonban hiába szurkolt az osztrák versenyzőnek, Hannes Archnak, a német Matthias Dolderer – habár csupán 0,340 századmásodperccel – de gyorsabbnak bizonyult. A spielbergi futamon a bronzérmet 2014 legsikeresebb versenyzője, Nigel Lamb szerezte meg, maga mögé utasítva ezzel a kanadai Pete McLeodot.

Matthias Dolderer számára sikeresebben nem is indulhatott volna az év: Abu-Dzabiban ezüstérmes lett, a hétvégén bezsebelte Air Race-es pályafutása legelső futamgyőzelmét, jelenleg pedig 27 ponttal stabilan vezeti a tabellát. „Nem jutok szóhoz, ez fantasztikus, egy álom vált valóra! Köszönöm a csapatnak, végre sikerült „mondta a futamgyőztes a verseny után.

Dolderert 19 ponttal követi az összesítettben a mezőny egyik újonca, Nicolas Ivanoff, aki a szezont aranyéremmel kezdte, ám a hétvégén a nyolcas döntőben pont Dolderer ejtette ki. A kvalifikáció legjobbja, a spanyol Juan Velarde egy hiba miatt a 14-es fordulóban búcsúzott a versenytől, helyét a legjobb nyolc között az újonc szlovén pilóta, Peter Podlunsek vette át, aki annak ellenére, hogy idén csatlakozott a Master Class mezőnyéhez, futamról futamra fejlődik.

redbull-airrace-matthias_dolderer

A Red Bull Air Race első és egyetlen női pilótája, Mélanie Astles először vasárnap próbálhatta ki magát éles helyzetben, ugyanis a Challenger Cup elődöntő futamát a szombati esőzések miatt eltörölték. Astles ideje alapján a második helyen végzett volna az utánpótlás mezőnyben, ám az utolsó pillanatban eltalált egy pilont, így három másodperces büntetőt kapott.

 

Eredmények Spielbergben:

1. Matthias Dolderer (GER), 2. Hannes Arch (AUT), 3. Nigel Lamb (GBR), 4. Pete McLeod (CAN), 5. Matt Hall (AUS) 6. Kirby Chambliss (USA), 7. Nicolas Ivanoff (FRA), 8. Peter Podlunsek (SLO) 9. Martin Sonka (CZE), 10. Michael Goulian (USA), 11. Petr Kopfstein (CZE), 12. François Le Vot (FRA), 13. Juan Velarde (ESP), 14. Yoshihide Muroya (JPN)

A világbajnokság állása:

1. Dolderer 27 pont, 2. Ivanoff 19 pont, 3. Arch 12 pont, 4. McLeod 11 pont, 5. Chambliss 11 pont, 6. Lamb 9 pont, 7. Le Vot 9 pont, 8. Hall 8 pont, 9. Goulian 6 pont, 10. Podlunsek 3 pont, 11. Muroya, 3 pont, 12. Sonka 2 pont, 13. Velarde 1 pont, 14. Kopstein 0 pont.