Főoldal Blog oldal 546

Michael Bublé lenyűgözte a magyar közönséget

November 2-án, azaz tegnap a Papp László Budapest Sportarénában 100%-os teltházzal az összes magyar rajongó szívét rabul ejtette a kanadai sármőr.

michael_buble_magyarorszag

A világ egyik legjobb énekese, Michael Bublé páratlan műsort hozott Magyarországra, ami a nagyobb szünet után folytatódott MB World Tour első 2014-es állomása volt. 2003-as feltűnése óta megállíthatatlan a sztár, nemcsak a karácsonyi dalaival vezetve slágerlistákat és érve el arany- és platinaminősítést világszerte. A pop, jazz, soul és swing területén is otthonosan mozgó előadó az egyik legkeresettebb és legjobb eladásokat produkáló művész: tavaly Londonban 10 egymást követő napon csinált teltházat az O2 Arénában, de egyszerűbben fogalmazva úgy is mondhatjuk, hogy amihez hozzáér, arannyá változik.

Tegnap a nagyjából két órás show-t Michael Bublé egy élőzenekarral egészítette ki, amelyben egyaránt ült egy fúvóskar, zongorista, dobos és gitáros, valamint egy magyarokból álló vonós szekció. A bulit a „Fever”-rel kezdte, látványos robbanásokkal megadva a kezdő löketet az estének. Ki is hangsúlyozta később, hogy ez nem pusztán egy koncert, hanem egy olyan show, ahol szeretné, ha mindenki azt csinálna, amihez csak kedve van: ha énekelne, táncolna, bulizna, csak tessék. A műsort számtalan túlfűtött poénnal és rengeteg interakcióval spékelte meg, dedikált és fotózkodott rajongóval a kordonnál, énekeltette a közönséget, sőt, az is előfordult, hogy lazán átsétált a színpadról a terem másik végébe, ahol egy kisebb, ám annál látványosabb emelvény várta, mindeközben a Daft Punk „Get Lucky”-ját énekelve. A koncertet gyorsabb dalokkal kezdte és zárta, középre pedig inkább lassabb balladákat iktatott be, melyek egyaránt tartalmaztak feldolgozásokat (pl. „Feeling Good”, „Save The Last Dance For Me”, „All You Need Is Love”) és saját nótákat is („Home”, „Crazy Love”, „Haven’t Met You Yet” és „It’s A Beautiful Day”). A színpadi díszlet egy látványos, art deco stílusú és élő kivetítésekkel teletűzdelt videóból, a zenekarból és egy grandiózus mozgó színpadból állt. Ráadással is szolgált természetesen az addigra eksztatikusan táncoló tömegnek a rongylábú sztár, ami többek között abból is állt, hogy a koncert végén az egyik dalát mikrofon és mindenféle erősítés nélkül (!) énekelte el.

Az MB World Tour tehát óriási sikerrel tért vissza a 2014-es európai lábbal, elvarázsolva a magyar rajongókat is. Legközelebb Michael Bublé egy exkluzív együttműködés keretein belül lesz hallható, ugyanis a november 10-én megjelenő „Holiday Wishes” című lemezen Idina Menzellel ad elő egy duettet, a „Baby It’s Cold Outside”-ot, ami csodálatos, téli hangulatba hoz mindenkit, aki meghallgatja.

PlayStation Store újdonságok – 2014. október 29.

A héten debütált a The Unfinished Swan PS4 verziója, valamint a Lords of the Fallen is.

Ezen a héten olyan játékokkal bővült a PlayStation Store, mint a Lords of the Fallen, valamint a Freedom Wars. Az The Unfinished Swan PS4 és PS Vita verziója szintén elérhetővé vált, a Cross-Buy támogatásnak köszönhetően pedig mindkét platformra ingyen tölthetik le azok, akik már rendelkeznek a PlayStation 3-as változattal.

PlayStation Plus

  • Chariot – 30% (november 12-ig)
  • Destiny of Spirits 35 Orbs – ingyenesen letölthető

PlayStation 4 játékok

  • MXGP – The Official Motocross Videogame demó
  • Battle Islands – ingyenesen letölthető
  • Chariot (4 590 Ft, PS Plus tagoknak 3 213 Ft)
  • How to Survive: Storm Warning Edition (5 990 Ft) – ingyenes próbaverzió elérhető
  • Lords of the Fallen (20 990 Ft)
  • Nano Assault NEO-X (3 390 Ft)
  • The Amazing Spider-Man 2 Gold Edition (17 990 Ft)
  • The Unfinished Swan (Cross-Buy PS4/PS3/PS Vita) (3 990 Ft)

PlayStation 4 alkalmazás

  • YouTube

PlayStation 3 játékok

  • BlazeRush (3 090 Ft)
  • MX vs. ATV: Supercross (9 990 Ft)
  • Snark Busters: High Society (3 690 Ft)
  • The Amazing Spider-Man 2 Gold Edition (16 990 Ft)
  • The Amazing Spider-Man Gold Edition (16 990 Ft)
  • The Unfinished Swan (Cross-Buy PS4/PS3/PS Vita) (3 990 Ft)
  • Tiny Troopers Joint Ops (1 844 Ft)
  • Deadfall Adventures: Heart of Atlantis (5 990 Ft) – ingyenes próbaverzió elérhető

PS Vita játékok

  • Freedom Wars (8 190 Ft)
  • Invizimals: The Resistance (8 190 Ft)
  • Tiny Troopers Joint Ops (1 844 Ft)
  • The Unfinished Swan (Cross-Buy PS4/PS3/PS Vita) (3 990 Ft)

PlayStation 4 kiegészítések

  • Alien: Isolation – Corporate Lockdown (2 149 Ft)
  • Awesomenauts Assemble! tartalmak (459 Ft-tól 1 529 Ft-ig)
  • Middle-earth: Shadow of Mordor – Endless Challenge (890 Ft)
  • Lords of the Fallen tartalmak (609 Ft/db)
  • Samurai Warriors 4 tartalmak (890 Ft-tól 2 149 Ft-ig)

PlayStation 3 kiegészítések

  • Akiba’s Trip: Undead & Undressed tartalmak – ingyenesen letölthetőek
  • Alien: Isolation – Corporate Lockdown (2 149 Ft)
  • Fairy Fencer F tartalmak (309 Ft-tól 459 Ft-ig, ingyenesen letölthető tartalom)
  • LittleBigPlanet 2 – Halloween Mask – ingyenesen letölthető
  • Naruto Ultimate Ninja Storm Revolution Reanimation-Before Death Pack (609 Ft)
  • Samurai Warriors 4 tartalmak (890 Ft-tól 2 149 Ft-ig)
  • Tales of Xillia 2 – Tales of Costume Set + PS3 Theme (1 390 Ft)

PS Vita kiegészítések

  • Akiba’s Trip: Undead & Undressed tartalmak – ingyenesen letölthetőek
  • LittleBigPlanet PS Vita – Halloween Mask – ingyenesen letölthető
  • Samurai Warriors 4 tartalmak (890 Ft-tól 2 149 Ft-ig)
  • Senran Kagura Shinovi Versus tartalmak (149 Ft-tól 1 390 Ft-ig, ingyenesen letölthető tartalom)

Távközlési hálózatok tesztelését és bevezetését gyorsítja a Dell megoldása

A Dell bemutatta új NFV (Network Functions Virtualization) megoldásait és az ezekhez tartozó kezdőcsomagokat. A kezdőcsomagok a nyílt ökoszisztémából érkező partnerek, valamint a nyílt forráskódú szállítók szoftvereivel kombinált Dell rendszereket és szoftvereket kínálnak a távközlési hálózatok tesztelésének és bevezetésének felgyorsításához.

dell_logo_szoveges

A Dell NFV-megoldásai segítségével a távközlési szolgáltatók javíthatják meglévő szolgáltatásaik költségszerkezetét, valamint új szolgáltatások fejlesztését és bevezetését ösztönözhetik. Mindezt a távközlési és mobilszolgáltatási infrastruktúra virtualizációjával valósíthatják meg: az iparágban szabványos számítástechnikai és nyílt hálózati platformokon, különböző szoftvercsomagokkal működtethetik az infrastrukturális, felügyeleti, összehangolási és szolgáltatási tevékenységeket.

A Dell NFV platform: rugalmaság és választási lehetőség

A Dell NFV platform a Dell legújabb szerver-, tároló-, hálózati- és szoftvertechnológiáit alkalmazza a nyílt ökoszisztémából érkező partnerek szoftvereivel kombinálva, így egy egyesített virtuális infrastruktúrát képez, amely a virtuális hálózati funkciók (VNF) végrehajtását is támogatja. A platform alapvető szoftvereket és nyílt interfészeket is tartalmaz a menedzsment és összehangolás (Management and Orchestration – MANO) megvalósításához, így egyszerű üzemeltetést és integrációt biztosít. A telepítés szempontjából a Dell NFV platform gyakorlatilag bárhol és bármilyen alkalmazáshoz méretezhető és felszerelhető a szolgáltatói környezetben.

A Dell NFV megoldás kiemelt előnyöket biztosít a végfelhasználók, az OEM-partnerek és a rendszerintegrátorok számára egyaránt:

  • 100 százalékban nyílt és szabványos: A Dell NFV a legújabb Intel® Xeon™ E5-2600v3 processzorokkal felszerelt Dell PowerEdge szerverekre épül, amelyet maximális együttműködést, felügyeletet és beruházásvédelmet biztosító, innovatív nyílt hálózati platformok és nyílt interfészek gazdag csomagja egészít ki. Mivel az NFV-megoldásokat egyre gyakrabban telepítik iparági szabványnak megfelelő, nagy kapacitású szerverekre, a Dell NFV platform kiváló piaci pozícióban van.
  • Bármely irányban skálázható: A Dell NFV platform bármilyen irányba könnyen skálázható, így tervezési célok, szolgáltatási képességek és környezeti feltételek széles körét képes kiszolgálni a kisméretű, kezelő nélküli pontoktól a központi irodai környezeteken keresztül a rendkívüli méretű adatközpontokig. Ez lehetőséget teremt arra, hogy Network Equipment-Building System (NEBS, hálózati berendezésépítő rendszer) platformokon, Fresh-Air rendszerekben, valamint moduláris/konténeres megoldásokban is bevezessék ezeket a megoldásokat.
  • Ösztönzi a nyílt forráskódú innovációt: A Dell NFV platform szoftvercsomagok széles választékával egészíti ki a Dell infrastruktúráját és felügyeleti szoftvereit. A bejelentés tovább bővíti a Dell és a Red Hat együttműködését, amely az OpenStack-alapú NFV- és SDN-megoldások távközlési célú fejlesztését célozza.
  • Nyílt partnerökoszisztéma: A Dell komoly beruházásokkal segíti egy nyílt partnerökoszisztéma megvalósulását, valamint támogatja a részvételt és az együttműködést minden funkcionális területen.

Nyílt szabványok és nyílt forráskódú technológiák: függőség nélkül

A nyílt forráskódú technológiák a nyílt szabványokkal kombinálva központi szerepet játszanak a Dell NFV platform architektúrájában. A cél egyszerű: a Dell NFV platform olyan innovációs motorrá váljon, amely rugalmas, elérhető és széles körű iparági használatra és fejlesztésre alkalmas. Az iparági vezető vállalatokkal – például az Intel Open Network Platform referenciaarchitektúrájával, valamint nyílt forráskódokhoz és nyílt szabványokhoz kapcsolódó kezdeményezésekkel – együttműködve a fejlesztők és a végfelhasználók közvetlenül férhetnek hozzá a technológia alapjaihoz, ami felgyorsíthatja az innovációt és a testre szabott fejlesztéseket. Ezek a kezdeményezések és hozzájárulások* összességében a legmagasabb fokú rugalmasságot, gyorsaságot és irányítást biztosítják a végfelhasználók, a fejlesztők és az integrátorok számára saját NFV-telepítéseikben.

„Az NFV egy jelentős technológiai váltás, és egyben lehetőség a távközlési szolgáltatók számára. A Dell célja, hogy a legnyitottabb, legrugalmasabb és legpraktikusabb NFV platformot hozza létre: technológiánkat egy erős partnerökoszisztémával kombinálva támogatjuk a szolgáltatókat a szolgáltatásaik optimalizálásában” – mondta Marius Haas, a Dell vállalati megoldásokért felelős kereskedelmi vezérigazgatója és elnöke.

Nem fakul a 2015-ös Ford F-150 fényezése

A Ford különleges fejlesztéseinek köszönhetően a 2015-ös F-150 fényezését még a legragyogóbb napsütés sem fakítja ki: az F-150 utasterében kialakított peremek és árnyékolók minimumra csökkentik a belső felületek és a műszerek csillogását. A Ford Világítási Laboratóriumában lefolytatott, fejlett számítógépes modellezés és tesztelés eredményeképpen az utastéri burkolatokról visszaverődő fények nem rontják a műszerek és a képernyők leolvashatóságát.

ford_f_150

Az erős napfény nemcsak bőrünket és szemünket rongálhatja, hanem autóinkat is. Éppen ezért a Ford úgy alkotta meg a vadonatúj, az amerikai piacra készülő F-150 pickupot, hogy külső és belső felületeit ne fakítsa ki a napsugárzás, és hogy vezetőjét ne zavarja a kabin elemein tükröződő fény. A tesztek jó részét a vállalat Központi Laboratóriumában végezték, ahol a mérnökök arra összpontosítottak, hogy az autó egyes részelemeit erősebbé és tartósabbá tegyék. Egy ‘Termatron’ nevű berendezés segítségével erős, roncsoló hatású UV-sugárzást szimuláltak, és rengeteg időt töltöttek azzal, hogy a kísérleti alkatrészeket a lehető legmegfelelőbb anyagokból alakítsák ki. Az egyes felületek tükröződését a Vizuális Értékelő Laboratóriumban vizsgálták. A Világítási Laboratóriumként is ismert létesítményben a napkeltétől az alkonyatig szinte bármilyen erősségű és irányú napsütés imitálható, sőt még az időjárási viszonyoktól függő természetes fényviszonyok is pontosan szimulálhatók.

“A Ford ‘beépített keménysége’ nem csupán annyit jelent, hogy az autó magabiztosan helytáll a sárban, a sziklás talajon, vagy egy nehéz utánfutó vontatása közben.” – magyarázza Cindy McComb, a Központi Laboratórium anyagismereti mérnöke. “A Ford haszonjárműveinek öt év múltán is úgy kell kinézniük mintha most gördültek volna ki a bemutatóteremből – függetlenül attól, milyen mértékben voltak kitéve a napsütésnek, az esőnek vagy a szélnek. A Központi Labor egyik feladata, hogy e körülményeket megteremtve tesztelje az autók tartósságát.”

Talán meglepően hangzik, de még az F-150 emblémáját is kemény próbáknak vetették alá. A híres ’Kék Ovál’ és az F-150 felirat több mint háromezer órát töltött erős napfényben, ami ötévi használatnak felel meg. A három részből álló embléma egy hőteszten is átesett, aminek során mínusz 40 fokos fagyban és 100 fokos hőségben egyaránt bebizonyosodott, hogy krómozása tartós, és hogy extrém körülmények közt sem repedezik meg. A Központi Labor ezek után hat hónapon át egy szabadtéri állványra helyezte ki az autó külső és belső részegységet egy floridai létesítményben (ahol a NASA is végez hasonló kísérleteket), hogy megvizsgálja azok kifakulását vagy egyéb károsodását. Az egyes felületeket különleges xenon-fénnyel ellenőrizték, ami az emberi szem számára láthatatlan sérüléseket is megmutatja. Az alkatrészek sorozatgyártása csakis e szigorú teszteket követően kezdődhetett meg. A közvetlen napsugárzás nemcsak kifakítja a felületeket, hanem a műszerek és képernyők leolvashatóságát is rontja – ám az új F-150 árnyékolt műszerei minimumra csökkentik ezt a jelenséget. A Ford mérnökei egy fejlett számítógépes tervezőszoftver segítségével választották ki a legkevésbé tükröződő anyagokat, amelyeket aztán széles körben alkalmaztak az F-150 utasterében. Egyes műszerek emellett kiegészítő világítást is kaptak, hogy a vezető még a mélyebben elhelyezett kijelzőket is könnyen leolvashassa.

Ugyanakkor ott van még a szórt napfény problémája is, hiszen ha a kabinban erős a fény, a navigáció és a szórakoztató rendszer képernyői rosszul láthatók. A mérnökök sokféle színkombinációt megvizsgáltak, hogy kiválaszthassák azokat az árnyalatokat, amelyek még ilyen fényviszonyok közt sem csillognak.

“A közvetett tükröződés mérséklésének köszönhetően a vezetőt szinte sosem zavarja a központi képernyő vagy a műszerek csillogása.” – mutat rál Cary Diehl, a Ford emberi tényezőkre szakosodott mérnöke. “Mindemellett még a másodlagos kezelőszervek, például az ablakemelők vagy a volánon elhelyezett gombok háttérvilágításának fényerejére is nagy figyelmet fordítottunk, hogy ezek se vonják el az autós figyelmét.”

Rövid vetítési távolságú projektorok az Acer palettáján

Az Acer a napokban három újdonságot mutatott be az újraértelmezett rövid vetítési távolságú S1 projektor sorozat kapcsán. Ezek a modellek alapvetően az oktatási szektor számára lettek fejlesztve, kiterjesztett funkcionalitással előadótermekhez, osztálytermnekhez optimalizálva.

acer_s1_sorozat

Mindezek mellett az Acer S1 sorozatú projektorok támogatják az Acer SmartPen 2-t, az eszközt, amely tipikusan az oktatási környezethez lett tervezve. Köszönhetően a SmartPen-nek, a prezentációk távolról vezérelhetők, az előadó akár rajzolni is tud, írni és vázolni a képernyőre. Mi több, a multi-pen támogatással az előadáson résztvevők is csatlakozni tudnak, így teljessé téve a tanulást, a prezentálás élményét bármikor.

Az új Acer S1 sorozat az S1383WHne, S1283Hne és S1283e modelleket tartalmazza. Ezen projektorok mindegyike a rövid vetítési távval rendelkező eszközök kategóriájába tartozik, ami azt jelenti, hogy a projektorok és a vetítővásznak közötti távolság akár kevesebb, mint 1 méter is lehet), úgy, hogy közben nagy méretű, tiszta képvisszaadás a végeredmény, akár 80 col átmérővel, egészen 150 colig. Kifejezetten ajánlott tehát osztálytermekbe, vagy előadótermekbe, biztosítva a prezenternek a szabad mozgás lehetőségét előadás közben anélkül, hogy zavaró árnyékok keletkeznének.

Zökkenőmentes látvány

Az új Acer S1 projektor sorozat WXGA és XGA felbontásokkal rendelkezik, 16:10 vagy 4:3 képarányokkal, mely még élvezetesebb személyes- és/vagy munkahelyi felhasználást garantál. Mindez kombinálva az Acer ColorBoost II+ és Acer ColorSafe II technológiákkal lehetővé teszi, hogy színtelt, kristálytiszta képvisszaadást kapjunk a használat során. Hozzátéve: ezek a projektorok DLP 3D támogatással bírnak, lehetővé téve a színház-szerű 3D élményt az oktatási intézmény komfortja részeként, vagy akár a felhasználó otthonában. Az S1383WHne és S1283Hne mindezek mellett tartalmaz HDMI bemenetet, mely révén széles vetítési lehetőségek spektruma nyílik meg: csatlakoztathatóak a magas felbontású tartalmak egyszerűen, mint például 3D Blu-ray filmek – ezek az S1 sorozatú projektorokon 144Hz-en, 24p minőségben játszhatók le.

Továbbfejlesztett használhatóság

Minden Acer termék tervezésénél a felhasználói élmény kerül első helyre. Ennek folyományaként az S1 sorozatú projektorok lehetővé teszik a vezeték nélküli vetítést, köszönhetően az opcionális vezetéknélküli Acer dongle-nak. Az Acer eDisplay alkalmazással párosítva (Google Play és Apple AppStore-ból is elérhető) a felhasználók játszi könnyedséggel vetíthetik ki tartalmaikat személyes eszközeikről. Az Acer eDisplay minden esetben felajánlja a Split Quad Screen nézetet, mellyel akár négy felhasználó is tud párhuzamosan vetíteni, kihasználva az eDisplay által biztosított funkciókat, mint a kamera élőképének vetítését, web böngészést, dokumentumok szerkesztését, vagy vázlatok készítését.

Ha mindez nem lenne elég, köszönhetően a Crestron web alapú kontroll konzolnak, a felhasználók teljes irányítást kapnak a projektor kezelése és beállításai felett. Nagyobb létesítmények esetében, mint például iskolák, oktatási központok és egyetemek, az S1 sorozatú projektorok kompatibilisek a Crestron RoomView technológiával is, amely egy multi-menedzsment felület monitorozáshoz, statisztikákhoz. Amint LAN hálózathoz csatlakozunk, a Cresteron RoomView lehetővé teszi a távoli ki- és bekapcsolást (ez időzíthető is), a távoli vetítés irányítást, valamint az e-mailes riasztások is hasznos kiegészítő funkciók.

Végül pedig: az S1 sorozatú projektorok beépített 10 Wattos hangszóróval szereltek. Így a felhasználók tiszta hangzást és stúdió minőséget kapnak, anélkül, hogy külső hangrendszert kellene csatlakoztatniuk.

Környezetbarát funkcionalitás

Az Acer S1 sorozat fejlesztésénél kiemelt szempont volt a környezet védelme, a valódi gazdaságosság négy szempontból. Az első, miszerint az Acer EcoProjection technológia redukálja a készenléti állapot áramfelvételét 90 százalékkal, 5 Wattról 0.5 Wattra csökkentve. Másodszor: az Acer ExtremeEco akár 70 százalékos energiafelhasználást is megtakaríthat, azokban a periódusokban, amikor nem kap külső jelet a készülék. Harmadjára megemlítenénk, hogy az Acer ExtremeEco mód használatával kiterjeszthető az izzó élettartama akár 8 ezer órával, költségeket takarítva meg, hosszútávú projektorhasználatot biztosítva. Végezetül pedig, negyedik pontként: az alacsony zajszint, mely mindössze 31 dB, zavarmentes és hatékony felhasználást jelent.

Citroën: 52 ezer euró jótékony célokra

52 ezer euró – ez az összeg tegnap került a Mécénat Chirurgie Cardiaque Enfants du Monde elnevezésű alapítvány számlájára.

citroen_ds3_16_hdi_ultra_prestige_002

Tegnap zajlott ugyanis az a jótékonysági árverés, melynek során egy Citroën DS 3 és egy Citroën DS 3 Cabrio INES DE LA FRESSANGE PARIS CONCEPT talált új gazdára, a Maison Artcurial aukciós ház rendezvényén. A két autó új tulajdonosainak jóvoltából fejlődő országban élő szívbeteg kisgyermekek utazhatnak Franciaországba olyan életmentő operációra és rehabilitációra, amelyre hazájukban nem lenne lehetőségük. A Citroën DS ezúton is jó utat kíván nekik!

A Citroën DS tervezőstúdiója és az Ines de la Fressange divatház közösen alkotta meg azt a két tökéletesen egyedi tanulmányautót, amelyeket első ízben néhány héttel ezelőtt, a Párizsi Autószalonon csodálhatott meg a közönség. A szalon véget ért, a DS vezetősége pedig úgy döntött, hogy a két autót felajánlja a Mécénat Chirurgie Cardiaque Enfants du Monde nevű alapítványnak, melynek egyik védnöke maga Ines de la Fressange. Az 1996 óta működő alapítvány olyan, fejlődő országban élő szívbeteg gyerekek Franciaországban történő gyógykezelését támogatja, akiket hazájukban – pénzügyi és/vagy technikai nehézségek miatt – nem lehet megoperálni.

A Citroën DS 3 és a Citroën DS 3 CABRIO INES DE LA FRESSANGE PARIS CONCEPT modelleket tegnap, a Maison Artcurial aukciós ház által rendezett árverésen értékesítették. A licit végül összesen 52 000 eurónál állt meg – ebből az összegből újabb négy beteg kisgyermek ápolására nyílik lehetőség (egy gyermek gyógyítása átlagosan 12 000 euróba kerül).
A DS számára nagy megtiszteltetés, hogy egy ilyen nagyszerű projektet támogathat.

4K UHD élmény: megérkeztek az új Acer V Nitro Black Edition notebookok

Az Acer nemrégiben bejelentette V Nitro Black Edition sorozatának kibővítését. Ennek középpontjában áll a 15.6 col képátlós 4K Ultra HD kijelző, 3840×2160 képpontos felbontással, amely négyszer akkora, mint a hagyományos 1080p full HD esetében. Gyönyörű képalkotással, lenyűgöző fényerővel, kristálytiszta részletességgel. A siker garantált, főként, hogy a jelenlegi piac egyik legmeghatározóbb részvevője az Acer V Nitro Black Edition sorozata.

acer_v_nitro_black_edition

Mint mindegyik V Nitro modellnél, ez a termék is a negyedik generációs Intel Core i7-4710HQ négymagos processzorral van felszerelve, NVIDIA GeForce GTX 860M grafikus kártyával, dupla vezetéknélküli antennával (2.4 GHz és 5GHz frekvenciák, gyors internetkapcsolat), valamint négy beépített, 8 Watt teljes végteljesítményű hangszóróval, Dolby Digital Plus Home Theater rendszerrel az erőteljes hangzás élményével, játékhoz, filmézéshez, zenéhez.

A közelmúltban bemutatott, erőteljes Acer V Nitro Black Edition notebookok kimagasló teljesítménnyel vannak felruházva, igazi multimédiás szórakoztatóközpontok kecses, elegáns kivitelezéssel. A V Nitro munkaállomások nagyszerűen alkalmasak munkára vagy játékra egyaránt. Villámgyors számítási feladatok, lenyűgöző grafika, kiváló képvisszaadás, erőteljhes hangzás – mindezek teszik nagyszerűvé, minden power user számára.

Elérhetőség

Az új Acer V Nitro Black Edition modell, 15.6-inch 4K Ultra HD kijelzővel már elérhető (novemberi kezdés).

 

4K2K 32 colos monitor egészíti ki az Acer B6 sorozatot

Az Acer a napokban jelentette be a legújabb B6 sorozatú monitor érkezését, konkrétan a B326HK modellről van szó. Ez a 32 col képátlóval rendelkező monitor 4K2K, azaz 3840×2160 képpontos ultra felbontással rendelkezik, ergonómikus dizájnnal, lélegzetelállító színteljesítménnyel. A B326HK tökéletes választás célirányos munkakörnyezethez, fotográfusok, videóvágók és grafikus tervezők tökéletes partnere lehet a termék.

acer_b326hk

Kiváló színteljesítmény

A B326HK monitor 3840×2160 pixeles felbontásra képes, ez kétszer akkora teljesítmény, mint a hagyományosnak mondható full HD 1080p esetében, négyszer annyi képponttal működik, mint a sztenderd 1080p kijelzők. A monitor IPS technológiára épül, melynek köszönhetően erőteljes, éles képet, színeket és fényerőt is kapunk, akár 178 fokos betekintési szögekből. Továbbá az eszköz tökéletes érintésérzékenységgel lett felruházva, úgy, hogy a képernyő kevésbé less maszatos használat közben. A 32 colos monitor kifejezően hordozza az Acer ColorPlus technológiát is, melynek következtében részletgazdagsággal, telt színhűséggel, élesebb és tisztább képvisszaadással kápráztatja el a felhasználót. A beépített 100 százalékos sRGB színgenerálási technológia révén magas színhűség és színhely-reprodukció garantált, összehangolva gazdag, természetes színképzéssel – mindezt a professzionális tervezőmérnököknek, fotósoknak, akiknek fontos, hogy ugyanazt a hatást lássák a képernyőn, mint ahogyan az nyomtatott formában megjelenik. A független, hatkomponenses színkeverésnek köszönhetően teljesen testre szabhatók a beállítások. A 178 fokos betekintési szög biztosítja, hogy minden helyzetben és nézetben tökéletes képet kapjunk, színeltolások vagy torzulás nélkül. A Super Sharpness technológia optimalizálja a képmegjelenítést, így az alacsonyabb felbontású fotók, streamek is jobb minőségűnek hatnak – például egy 1080p felbontású fotó esetében.

Mi több, az Acer eColor Management optimalizálja a képmegjelenítés teljesítményét, lehetővé téve egy még élvezhetőbb megközelítést. Végül pedig: a felhasználók választhatják vásárláskor a B326HK-hoz a Delta 2 opciós kiegészítőt, ami garantálja a még pontosabb színvisszaadást és színkalibrációt. Mindez azoknak a szakembereknek javallott, akik fotókkal, video streamekkel dolgoznak nap mint nap, azoknak, akiknek elengedhetetlenül fontos az extrém precíz színképzés.

Továbbfejlesztett felhasználói élmény

A B326HK kijelző tökéletesen kielégíti a személyes igényeket, így bármely irodába könnyedén integrálható, köszönhetően a rugalmas magasságállításnak, továbbá a talp számos beállítási lehetőségének, azok kombinációjának. Ez a monitor teljeskörűen megfelel a legszélsőségesebb igényeknek is. A B326HK egyéb területek igényeit is lefedi, mint például kórházak, utazási irodák, iskolák, egészségügyi központok és irodák – mindenhol, ahol az ügyfél számára fontos az információ átadása.

Az ergonomikus dizájn révén e monitor optimalizált betekintési szögeket, komfortot nyújt a felhasználóknak. Lehetőség nyílik arra, hogy akár 150 milliméterrel növeljük-csökkentsük a magasságot, 25-től 5 fokig döntsük, illetve 60 fokban elforgassuk az eszközt. Az Acer ComfyView monitorok tükröződésmentes kijelzőjük révén direkt fényhatások mellett is kiváló minőségben használhatóak, kevés fénynél is ugyanolyan részletgazdag képvisszaadási élményt nyújtanak, mint kevésbé rossz körülmények közt.

A felhasználók két eszközt is tudnak csatlakoztatni a B326HK monitorhoz, kettéosztott képernyő funkcióval, így egyszerre párhuzamosan két munkafelület is nyerhető. A monitor sokoldalú, így a csatlakoztathatósága is az: DisplayPort, MiniDisplayPort, HDMI, dual-link DVI portokkal lett felszerelve, a 4 darab USB 3.0 aljzat gyors adatátvitelt jelent, illetve kikapcsolt állapotban is tölthetőek az USB-n át csatlakoztatott eszközök.

Eco-szemléletű dizájn

Az Acer B326HK monitor nem csak stílusos, de környezetbarát is. Az Acer kiemelt hangsúlyt fektet a termékek tervezésénél a környezettudatosságra. Míg a cég figyel a financiális növekedésre, úgy elkötelezett a környezet védelme iránt is. Épp ezért az Acer B326HK ENERGY STAR minősítésű, EPEAT Gold elismerssel rendelkezik és a TCO szabványnak is megfelel. Végül pedig: a fehér árnyalatú LED háttérvilágítás higanymentes, és az egész termék újrahasznosítható.

 


 

 

Canon EOS 7D Mark II a Camera Kft. újdonságai közt

Megérkezett, ám a nagy érdeklődésre való tekintettel már el is fogyott – hirdeti a Camera Kft. a már megjelenése pillanatában is igen nagy népszerűségnek örvendő tükörreflexes fényképezőgép kapcsán. Egész pontosan a vázra utal a Canon márkabolt- és szakszerviz, ugyanis a napokban megérkezett néhány darab termék azonnal értékesítésre került.

canon_eos_7d_mark_ii

Érthető, hiszen nagy várakozás előzte meg a Canon EOS 7D Mark II érkezését – sokak kedvenc váza volt az előd 7D, kifinomult képérzékelője, lassításokra kiválóan alkalmas funkciója miatt videósok (is) közkedvelt alternatívaként tekintettek rá.

Most tehát itt van, ha fizikailag nem is, de rendelni lehet a Canon EOS 7D Mark II-ből, méghozzá a Camera Kft. webáruházán keresztül a leginkább célszerű. Mi pedig egészen biztosak vagyunk abban, hogy rövid határidővel birtokba is vehető az újdonsült kiszemelt DSLR fényképezőgép.

Néhány szóban a Canon EOS 7D Mark II kapcsán: a Dig!c 6 dual lapka rendkívüli tulajdonságainak köszönhetően nagy sebességű aktivitás is természethűen ábrázolható (fotó), mindezek mellé kiváló színhatás is társul. Ha sorozatfelvételek készítése (egyik) fő profilunk, úgy 10 felvétel/másodperc a kapacitás, ráadásul mindezt akár 20.2 megapixels felbontásban a továbbfejlesztett CMOS-nak köszönhetően. A képek megfelelő élességéért a 65 keresztpontos AF felel, így valóban lehetővé válik a kompozíción szereplő témák optimális elkülönítése.

A Canon EOS 7D Mark II kettő szabványú memóriakártya-aljzattal lett ellátva (CF, SD), így akár backup, akár háttértárhely kibővítés gyanánt is használható. Természetesen a full HD 1920×1080 képpont felbontású videofelvételek készítése is kivitelezhető, akár 60 frame per secund sebességgel, teljes audio (külső mikrofon és fejhallgató) támogatással.

További részletek végett célszerű ellátogatni a Camera Kft. honlapjára (http://camerakft.hu), illetve az üzlet webshopjába is (http://webshop.camerakft.hu/).

[TESZT] Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-wave – a recept: legyen extravagáns és szerethető

Nemrégiben számoltunk be a megfrissült Toyota Aygo hazai menetpróbáján szerzett tapasztalatainkról, s már akkor foganatosítottuk: nem fog sok idő eltelni addig, amíg megosztjuk részletes kivesézésen alapuló benyomásainkat a Napimagazin.hu olvasóival.

toyota_aygo_2014_teszt_005

El is jött az ideje, megérkezett szerkesztőségünkhöz a csúcsfelszereltségű Toyota Aygo (x-wave) kisautó, s bár teljes mértékben nem tudtuk kihasználni az adott lehetőségeit (lásd lejjebb), de azért így is igen meggyőző volt.

2005-ben mutatkozott be a Toyota Aygo, mint alapkoncepció, a modellciklus megközelítőleg 10 éven át tartott. A sikeresnek bizonyuló elképzelés számos sikert könyvelhetett el magának, s persze a Toyota konszernnek is: kiemelt figyelem ötvözte az alapvetően városi használatra tervezett, PSA csoporttal közös gyártásban lévő, kifejezetten az európai piacra megálmodott, csehországi készítésű modellt.

A célcsoportok beirányozása egyértelmű

Mivel a japán gyártó első A szegmens-béli alternatívája volt a Toyota Aygo, ezért érthető a megkülönböztetett figyelem és bánásmód az alapvetően fiatalokat becélzó elképzelések iránt. A jelentős átszabás, facelift meghozta a gyümölcsét: egy kiemelten sokoldalú, alakítható miniautó született, talán kicsit túl is mutatva becélzott irányvonalán, miszerint a huszonéves generáció első számú, közkedvelt választási lehetősége (lesz). Erre máris rácáfolt az első tesztnap, ugyanis nem kevesebb, mint három alkalommal kerültünk középkorú érdeklődőkkel interakcióba. Mondanunk sem kell, a gyengébbik nem irányából érkezett a fokozott érdeklődés.

toyota_aygo_2014_teszt_002

Kifejezetten trendkövető jelenleg a Toyota-nál a markáns orr-kialakítás, az újragondolt, 2014-es Toyota Aygo esetében sincs ez másképp: a bajuszra emlékeztető, enyhe háromszög-sziluettet mintázó domináns berakás határozza meg az arculatot, lefelé húzódó és vékonyodó vonalakkal, rejtett, parányi hűtőmaszk beömlőket magába foglalva. Ez az elem egyébként az egyik leginkább testreszabható részlet, itt lehet kifejezetten jól variálni a színárnyalatokkal konfigurálásnál – csakúgy, mint a far esetében is, ahol a stílusjegyek hasonszőrű idomokban folytatódnak. A ködlámpafészkek kicsik, a lökhárító szoknyájának alsó sarkaiban bújnak meg, míg a LED nappali menetfények a „bajuszvonal” határain kívülre kerültek, viszont párhuzamosak a vonalvezetéssel, enyhén, úgy 45 fokban egymás felé dőlnek. A mellső lámpatestek kialakítása igazán japános, ferdére húzottak, a felső szögek beleolvadnak az A oszlopig húzódó színcsíkba, és észrevétlenül ölelik körbe a minimális felületi méretekkel bíró motorháztetőt.

Hangsúlyos, feltűnő. Nem csak a farra jellemző

Ha már az imént említést tettünk a farról, folytassuk is ezzel! A mimdössze 168 liter tárolókapacitású csomagtér ajtaja konkrétan üveg, viszont praktikusan nyitható és zárható a mellékelt rejtett gomb segítségével. A C oszlopra húzott helyzetjelzők tokozása S alakzatot formál, az élces szögek itt is felfedezhetők, csakúgy, mint a frontoldali bajusz-jelleget felvonultató hűtőmaszk határvonalak kialakítása esetében (alsó spoilerezés dizájnja pluszban). Se több, se kevesebb, pontosan, ahogyan a nagykönyvben meg vagyon írva.

toyota_aygo_2014_teszt_003 toyota_aygo_2014_teszt_004 toyota_aygo_2014_teszt_001

C oszlopa szinte nem is beszélhetünk az új Toyota Aygo esetében, legalábbis, ami a vizuális összhatást jelenti. A hátsó lámpaburák jelentik tulajdonképpen az autó hátsó lezárásait, ennek megfelelően a harmadik és negyedik ajtó kereteinek végpontjai egybeolvadnak a hangsúlyos lámpatestekkel. Rendkívül érdekes látvány ez, futurisztikus és dinamikus küllemet kölcsönöz egyben; s nem utolsó sorban nagyítja is az egyébként visszafogott méreteket (3455 milliméter hossz, 1615 milliméter szélesség, 1460 milliméter magasság).

Kabrióvá is alakíthatjuk, ha úgy konfiguráljuk vásárlásnál

Lenyitható tető jelenti az x-wave felszereltség origóját, a Toyota Aygo tesztautónál is megtalálható volt ez a hasznos opció – igaz, a már hűvösebbre fordult októberi időjárás nem minden esetben tette lehetővé, hogy lengén, szellősen használjuk a divatos miniatűrt. Ugyanakkor persze nem bírtunk magunkkal, és kihasználva a hozzávetőlegesen fél nap 20-22 Celsius fokos napsütést, hátrahúztuk a vászontetőt, és különböző sebességtartományokban tettük próbára, hogyan is viselkedik az autó rendeltetésszerűen.

toyota_aygo_2014_teszt_009

Úgy 60-70 kilométer/órás sebességig közepes zaj- és huzatszint mellett autóztunk, majd e felett már kénytelenek voltunk visszaengedni a tetőt alappozíciójába – ez így is van rendjén. Tehát a (bel)városi sétaautózáshoz tökéletesen passzol az ál-kabrió megközelítés, jobb, mint bármely panorámatető vagy hasonló megoldás. Igaz, csapadék esetén el is felejthetjük a kiegészítő jelenlétét.

Lényegre törően

Bár néhol érezhetően lowbudget szellemiségben sikerült az utaskabin kivitelezését megvalósítani, mégsem zavaró egyértelműen a számos helyen kispórolt anyaghasználat. Többek közt az oldalajtók belső kárpitozása révén támadna hiányérzetünk, de nem így történik: a tervezőmérnökök ugyanis mindent elkövettek, hogy a kaszni színével egyező fém alapú felületek gyönyörűen beépüljenek és egyben passzoljanak is az összhatás mellé, így szinte nem is látja a delikvens a szükségességét; még a legkifinomultabb női szemek sem keresgélnek feleslegesen – így jó, ahogy van. Persze más kérdés, hogy hasonló megközelítéssel lehet-e kezelni a hátsó oldalablakok nyitási-zárási funkcióját, ami sajnos kimerül egy-egy pattintható kallantyú mivoltában, ráadásul ha nem vagyunk kellően elővigyázatosak, könnyedén becsíphetjük ujjainkat.

toyota_aygo_2014_teszt_016

Elrendezés szempontjából rendben vannak a műszerek, jól látható helyen, konkrétan a kormánykerék mögött helyett található az egység, ami tulajdonképpen egy komplex kerek számlap analóg skálázással (kilométeróra), középen folyadékkristályos kijelzővel (külső hőmérséklet, pillanatnyi- és átlagfogyasztás, üzemanyagszint kijelzésekkel). Bal oldalon láthatjuk a fordulatszámmérőt, ami egy digitális szintező sáv, itt értelemszerűen alulról felfele megy a csík a főtengely percenkénti fordulatszámának függvényében.

toyota_aygo_2014_teszt_012 toyota_aygo_2014_teszt_011

A központi x-touch infotainment 7 col átmérőjű érintésérzékeny kijelzője a közvetített jármű adatok mellett pontos navigációt is kezel, továbbá az átlagos, ilyen kategóriás autókban megszokott hangminőségű audiorendszert is felvonultat. A kialakítás itt is rendkívüli módon passzol a Toyota Aygo személyiségéhez, egyáltalán nem zavaróak a néhol kissé eltúlzott paraméterek, vagy esetleg a túlzásba vitt lakkozás, díszítések használata.

Komfort, praktukum

Bár papírforma szerint 5, hivatalosan 4, de leginkább 2 személyes autónak definiálható a Toyota Aygo. Legalábbis, ha megtermett férfiember foglal helyet a sofőrülésben, mellette egy szintén tagbaszakadtabb versenyzővel – bár kissé visszás lenne, ha ez lenne a bevett trend. Sokkal inkább beirányzott célréteg a női nem, úgy pedig máris változnak a klisék; tehát üsszegezve: a négy átlagos méretű felnőtt lehet a reális, relatíve 165-170 centiméteres testmagasságokkal. Talán.

toyota_aygo_2014_teszt_013 toyota_aygo_2014_teszt_014 toyota_aygo_2014_teszt_015

Vezető- és első utasoldalon az ülések komfortja átlagos, vagy talán kicsit még túlmutató is kategóriáján, az ülő és hátlapok méretezése optimális, tartásuk rendben van, fejtámla állítási lehetőség nincs a kialakításból adódóan. A méretezés szerint a térdtér minimális, viszont támaszt kellőképp kanyarodásnál, s szinte a hátsó üléssorig kitolt határvonallal akár 190 centiméteres testalkattal is könnyedén belakható az új Toyota Yaris. Hangsúlyozzuk még egyszer: a bevett átlag természetesen nem ebbe az irányba hajaz, de azért közelíthetünk ebből az állásból is, nemdebár?

Három hengeres és aszkéta. Pontosan úgy, ahogyan azt elvárjuk

69 lóerőt képes maximálisan leadni a 3 hengeres, 998 köbcentiméter lökettérfogatú szívó VVT-i benzinmotor, méghozzá kereken 6000-es percenkénti fordulatszámon. A nyomatékcsúcs 95 Newtonméterben lett meghúzva, 4300-nál érkezik, s bőségesen elegendőnek tűnt a 830 kilogramm száraz tömegű Toyota Yaris mozgatásához.

A géptető alatt duruzsoló motor egyébként a Toyota korábbi VVT-i egységének továbbfejlesztett verziója, mely növeltebb kompressziót (11.5:1 lett 11-ről) kapott, a szívósor optimalizálást kapott. A Toyota Yaris 1 literes benzinese ezáltal hatékonyabb lett, méghozzá 37 százalékkal, ami nem csekély eredmény, ráadásul kategóriájában egyedülállónak is mondható.

toyota_aygo_2014_teszt_017

Viselkedés szempontjából érezhető a háromhengeres karakterisztika, a pörgős aspektus, az ötsebességes manuális kéziváltó fokozatainak áttételezése hosszú, ennek megfelelően a nyomatékgörbe komótosan épül fel. Indulásoknál nem ritka a hirtelen felkúszó fordulatszám, ez szokható és kulturáltan kordában tartható, 50 kilométer/órás tempóig szinte úgy érezzük, miénk a világ gyorsulás tekintetében. Kellemes érzéki csalódás ez, bár végeredményben a Toyota Aygo arculatának kölcsönöz egy kellemes, sportos érzetet, ami nem mellesleg tökéletesen kiegészíti a külső megjelenés ismérveit.

toyota_aygo_2014_teszt_008 toyota_aygo_2014_teszt_010

Első nekifutásra – őszintén szólva – féltünk attól, hogy a fogyasztás majd jól az egekbe szökik, ismervén a két- illetve háromhengeres aggregátok szokásos velejáróit, hátulütőit. A Toyota Aygo 1 literesénél viszont nem tapasztaltunk fals felhangokat, a gyárilag előirányzott normákat tökéletesen teljesítette, sőt, még alul is múlta a megadott értékeket. Városi araszolgatás mellett, aktív kigyorsítások, fel és visszaváltások sokasága mellett 4.9 liter/100 kilométeres átlag jött ki 28 kilométeren (-0.1 liter), míg 90 kilométer/órás országúti autózás mellett 3.4 literes átlagot mértünk 100 kilométerre (-0.2 liter). Rövid autópálya szakaszon 130 kilométer/óránál 3500 fölé kúszott a fordulatszám kijelzője, így a pillanatnyi fogyasztás mértéke 5.5 liter lett – nyilván elsősorban nem autópályára fejlesztett autó a Toyota Aygo, de ez sem rossz számadat; egyedül a fokozódó menetzaj és komfort billentette mínuszba a megítélés rátáját.

Összegzés, némi háttérinformációval elegyítve

Még egy kis kapcsolódó műszaki fejtegetés a végére: a kedvező üzemanyag-felhasználást több tényezőnek is köszönhetjük a Toyota Aygo esetében. Elsőként kiemelendő az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban mild Atkinson ciklusra váltó motor, így ténylegesen hatékonyabbá válik az üzemanyag elégetése, továbbá csökken a károsanyag-kibocsátás is. A leömlő nélküli kialakítás tovább optimalizálja az összhatást, mellé a hosszú áttételezésű sebességfokozatok illetve az alacsony gördülési ellenállással felvértezett gumiabroncsok is igazolják gyakorlati áldásos tevékenységüket.

toyota_aygo_2014_teszt_006

Árcédula

A Toyota Aygo jelenleg egyféle, 3 hengeres, 1 literes 69 lóerős VVT-i benzinmotorral kapható, azonban a számos felszereltségi szint és variálhatóságot előtérbe helyező opció közül választhatnak a vásárlók. A tesztben szereplő modell x-wave csomagban 4 150 000 forintos bruttó induló listaáron vásárolható meg, a belépő szint viszont már jóval olcsóbban, 2 695 000 forintért állítható az otthoni garázsba (x csomaggal, 5 sebességes manuális váltóval, 3 ajtós kivitelben). Opciós felárral kérhető metál és gyöngyházfényezés (105 000 forint bruttó listaár), tűzpiros 3P0 fényezés (40 000 forint bruttó listaár), továbbá x-nav micro SD kártyás, 20 támogatott nyelvvel rendelkező teljes Európa térképes navigációval (x-play felszereltségtől 130 000 forint bruttó listaár).

2014 Toyota Aygo 1.0 VVT-i specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű háromhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 998 cm³

Maximális teljesítmény: 69 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 95 Nm @ 4300 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3455 mm

Szélesség: 1615 mm

Magasság: 1460 mm

Tengelytáv: 2340 mm

Első gumik mérete: 165/65 R15 H

Hátsó gumik mérete: 165/65 R15 H

Tömeg, üresen: 830 kg

Össztömeg: 1240 kg

Csomagtartó mérete: 168 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 35 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 160 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 14.3 másodperc (gyári), 13.6 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.9 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 3.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.0 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 3.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 95 g/km

Még több információ a Toyta magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.