Főoldal Blog oldal 551

A Ford és Roald Dahl varázslatos világa

Egy új fedélzeti alkalmazásnak köszönhetően a családok nemsokára utazás közben is élvezhetik a “Charlie és a csokigyár” közkedvelt történetét: a híres sztori csupán egy a Roald Dahl által írt könyvek hosszú sorából, amelyeket az autósok az AppLink technológiával összekapcsolt Ford SYNC rendszer segítségével, hangvezérléssel játszhatnak le. A Ford és a Penguin könyvkiadó bemutatja a legelső Roald Dahl Hangoskönyv alkalmazást, ami hangvezérléssel kezelhető – pontosan 50 évvel a “Charlie és a csokigyár” első megjelenését követően.

ford_roald_dahl

A szülők hamarosan még a leghosszabb autóutakon is tartalmas szórakozást kínálhatnak gyermekeiknek, hiszen nemsokára elérhetővé válik az a SYNC AppLink rendszerrel kompatibilis alkalmazás, amely Roald Dahl műveit – köztük a “Charlie és a csokigyár” című történetet – játssza le hangoskönyv formájában. A sztorit már eddig is színre vitték egy musical, egy opera és két filmfeldolgozás formájában, a moziváltozat főszerepét Gene Wilder játszotta, és Johnny Depp alakította Willy Wonkát, a meglehetősen excentrikus csokoládégyárost. A híres könyv mellett további 19 történet érhető még el a Roald Dahl Hangoskönyv alkalmazáson keresztül. A Ford és a Penguin továbbfejlesztette a már meglévő Roald Dahl iOS alkalmazást, így az app immár autózás közben, hangvezérléssel is működtethető a Ford SYNC AppLink rendszeren.

“Azzal, hogy a gyerekek az autóban ülve is élvezhetik kedvenc történeteiket, nemcsak az ő utazásuk válik tartalmasabbá, hanem szüleik is nyugalmasabb autózásra számíthatnak.” – mutat rá Joe Beiser, a Ford ázsia-óceániai, afrikai és európai kapcsolódó szolgáltatásaiért felelős igazgatója. “Együttműködésünk a Penguin kiadóval tovább szélesíti a vezetés közben is használható okostelefonos alkalmazások bőséges kínálatát, amelyek révén az autósok mindig elérhetik kedvenc szórakoztató vagy szolgáltató tartalmaikat, méghozzá úgy, hogy eközben tekintetüket az úton, kezüket pedig a kormánykeréken tarthatják.”

A Ford AppLink technológiával felszerelt modellekben elérhető Roald Dahl alkalmazás mellett már eddig is számos olyan app működött, mint az ADAC, az Audioteka, az AUPEO!, a DIE WELT, a Glympse, a Radioplayer vagy éppen a Spotify. A különféle alkalmazások a Ford SYNC AppLink App Katalógus honlapján találhatók meg, ahol az okostelefon-tulajdonosok kiválaszthatják a számukra legérdekesebb appokat, amiket aztán a hangvezérlésű SYNC AppLink segítségével bármikor használhatnak.

A “Charlie és a csokigyár” mellett a családok több más Roald Dahl-sztorit is meghallgathatnak; a listán megtalálható a “James és az óriásbarack”, a “Matilda” és a “The Twits”. A narrátorok közt olyan neveket találunk, mint az Oscar-díjas Kate Winslet, a televíziós előadó Stephen Fry, vagy a híres komikus, David Walliams. A vezetők a kormány elengedése nélkül, hangutasításokkal vagy a volánon elhelyezett kezelőszervekkel kezelhetik a hangoskönyveket. Ráadásul mindig onnan folytathatják a történetet, ahol éppen abbahagyták, hiszen a könyvjelző funkció megjegyzi, hol tartottak, amikor kiszálltak az autóból. Az AppLink immár számos Fordhoz megrendelhető az európai piacon, így a Fiesta, a Kuga és az EcoSport modellekhez, valamint az év későbbi felében megjelenő vadonatúj Mondeóhoz is.

“A gyerekek imádják Roald Dahl történeteit, s ezentúl más módon is bekapcsolódhatnak Charlie, Joe nagyapó vagy Willy Wonka kalandjaiba.” – meséli Adele Minchin, a Penguin Children’s kiadó igazgatója. “Örömünkre szolgál, hogy a Forddal való együttműködés eredményeképpen még közelebb hozhatjuk a gyerekekhez Roald Dahl világát.”

Az alkalmazás ingyenesen tartalmazza minden Roald Dahl-könyv első fejezetét, a történetek további részei pedig letölthetők. Szeptember 13-án, az író születésnapján rendezték meg a Roald Dahl Emléknapot, ahol az Oompa-Loompa ejtőernyőzés mellett számos program várta a látogatókat. Ekkor ünnepelték meg a “Charlie és a csokigyár” ötvenedik évfordulóját az Egyesült Királyságban; a Képzelet Fesztiválon óriási mesemondó ágyat állítottak fel; a Kew Gardens több Charlie-témájú rendezvénynek adott otthont; a Piccadilly Circus-ön működő Waterstones könyváruház kézműves csokiüzem ontotta a finomságokat; a közösségi oldalakon futó “Csak desszert” kampány keretében pedig híres séfek tették közkinccsé a Willy Wonka által ihletett receptjeiket. Szeptember 15-én a londoni Royal Drury Lane színházból (ami egyébként a “Charlie és a csokigyár” című musicalnek ad otthon) élő adásban sugározták “A lunda mégis él: Roald Dahl Emléknap” című műsort. Az interaktív élő adás műsorvezetője Helen Skelton volt, a főszerepben pedig Sir Quentin Blake és Michael Rosen játszott.

Cosplay verseny az Assassin’s Creed kapcsán

Ha szeretjük az Assassin’s Creed sorozatot, s némi alkotókedv is szorult belénk, akkor a PlayON cosplay versenyét számunkra találták ki.

assassins_creed_unity_napimagazin

Az Assassin’s Creed Unity és az Assassin’s Creed Rogue megjelenésének alkalmából egy rendhagyó versenyt hirdetünk, ahol a nevezők feladata egy saját kosztüm elkészítése.

A legjobb cosplay készítőjének díja:

1 db Assassin’s Creed Unity játékszoftver Xbox One vagy PS4 platformra

1 db Assassin’s Creed Unity Phatom Blade

Profi fotózás műteremben és szabadtéren

Egy hét tanulási lehetőség Csaba Krisztina jelmeztervezőnél, aki számos magyar színdarabhoz, valamint olyan nemzetközi szuperprodukciókhoz készített jelmezeket, mint a Hellboy, The Borgias, Ronin, és a The pillars of the earth.

Részletes információkat a versenyről és a további nyereményekről a www.playon.hu/cosplay oldalon találhatsz.

Három érdekesség a kávé szerelmeseinek

Nemrég ünnepeltük a kávé világnapját, amely kiemelkedő alkalom a Starbucks életében is, hiszen munkásságuk fókuszában évtizedek óta a tökéletes kávé és a személyre szabott italok megteremtése áll. Az ünnepnap alkalmából összegyűjtöttünk pár érdekességet a kávé szerelmesei számára, melyek tovább színesíthetik a mindennapi kávézás szertartását.

„A Starbucks immár több mint negyven éve dolgozik azon, hogy megteremtse a tökéletes kávéitalt. Ez azonban bonyolult feladat, hiszen minden ember más aromákat és más pörkölést kedvel. Ahhoz, hogy minden egyes kávéimádó személyes ízlését kielégíthesse, a Starbucks egyszerre törekszik az állandóságra és a folyamatos megújulásra” –mondta Szabó Orsolya, a Starbucks regionális marketing specialistája. „A már megszokott Espresso Roast kávéból készülő italokkal azoknak kedvezünk, akik már megtalálták kedvenc ízeiket. Az új Original Espresso bevezetésével pedig a kísérletező kedvűek számára szeretnénk megnyitni a világot, és megteremteni a lehetőséget, hogy a Föld legkülönbözőbb tájairól érkezett kávékat is megkóstolhassák” – tette hozzá.

kave_1

Etióp szerzetesek alkották meg a világ első csésze kávéját

A valaha készült első csésze kávét a legenda szerint egy etióp szerzetes alkotta meg, amikor útja során találkozott Káldi pásztorral és a kávécserje bogyóitól „táncoló” kecskéivel. A termésből fogyasztott állatok és Káldi energikussága kíváncsivá tette, ezért ő is kipróbálta a „csodaszert”, de immár a kávébabot porrá zúzva és forró vizet öntve rá. Az így született kávéitalt a szerzetesek „Isten ajándékaként” üdvözölték.

A kávé a velencei kikötőn keresztül érkezett meg Európába a 17. században. A nagyvárosokban futótűzként terjedő kávébirodalmak népszerű gyülekezőhelyekké váltak, később pedig a fontos intézményrendszerek kifejlődésének színterei lettek, mint például a Londoni Tőzsde megalakulásának helyet adó Garraways kávézó.

A „kávéöv” három régiója

A kávécserjék az Egyenlítő körüli sávban, a Ráktérítő és a Baktérítő között teremnek, mivel a természeti körülmények itt a legmegfelelőbbek számukra. Ezt a sávot „kávéövként” is emlegetik, hiszen mindhárom kávétermő régió e területen helyezkedik el. A kávé, akárcsak a borszőlő, ízének nagy részét a régiók különleges természeti feltételeinek és a feldolgozás módjának köszönheti. Ez a három jelentős régió a latin-amerikai, az afrikai/arábiai, valamint az ázsiai-óceániai.

A latin-amerikai régióban termő kávé különlegessége, hogy főként nedves eljárással készül, míg az ázsiai-óceániai térségben inkább a félnedves eljárást részesítik előnyben. Az itt termett kávé jellegzetes, testes, fűszeres ízvilága a népek és kultúrájuk – így termesztési szokásaik – keveredésével alakult ki. A világ legegzotikusabb kávéi Afrika és Arábia térségéből származnak, ízüket könnyen fel lehet ismerni citrusos, bogyósgyümölcsös vagy éppen virágok illatára emlékeztető aromájukról.

A kávék alfája: az eszpresszó

Az eszpresszót ma a legnépszerűbb kávéként tartják számon, holott alig több mint 100 éves múltra tekinthet vissza. Az első presszó-kávéfőző gép kifejlesztése Luigi Bezzera, olasz üzletember nevéhez fűződik, aki 1901-ben megelégelte, hogy munkásai túl hosszú kávészüneteket tartanak. A kávéfőzés folyamatának felgyorsítására alkotta meg a gépet, így a dolgozók hamar visszatérhettek feladataikhoz. Innen ered a presszókávé elnevezés is, „expressz”, vagyis gyors kávé. A máig használatos automata kávéfőzők első változatát Ernesto Illy fejlesztette ki 1933-ban, mely alkalmas a tökéletes eszpresszó lefőzésére. Ez a kávé megfesti a nyelvet, krémes és domináns ízekkel teli.

Ozzy Osbourne is díjat kap majd az MTV EMA-n

Ozzy Osbourne lett 2014-ben az MTV EMA első díjazottja. A többszörös platinalemezes, a Rock & Roll Hall of Fame-be beválasztott, háromszoros Grammy-díjas énekes emberek millióira gyakorolt hatást az elmúlt évtizedekben és egy őrült családi valóságshow-ban is szerepelt. Bon Jovi, a Queen, Whitney Houston és Eminem után most ő veheti át november 9-én a csatorna Globális Ikonjának járó díját.

Kiderült, ki lesz az MTV EMA első nyertese. Az idei gálán a Black Sabbath legendás énekese, Ozzy Osbourne veheti át a legnagyobb ikonoknak járó elismerést Glasgow-ban. A különleges díjat 2010-ben alapították a legnagyobb hatású előadók életművének elismerésére.

ozzy_osbourne_mtv_global_icon

Ozzy Osbourne háromszoros Grammy-díjas és többszörös platina lemezes előadó, aki több mint 120 millió albumot adott el világszerte. Osbourne a legendás Black Sabbath frontembereként, majd szólóénekesként egyaránt sikeres karriert futott be az elmúlt négy évtizedben. Egyedi hangja és impresszív színpadi jelenléte gyorsan megkedveltette őt a rajongókkal, akik olyan slágereket köszönhetnek neki, mint a „Crazy Train”, a „Mr. Crowley” és a „Flying High Again”. A rocklegenda népszerűsége töretlen, jelenleg is gyakran szerepel a sajtóban, ad koncerteket és lép fel sporteseményeken. Néhány éve kissé őrült családi életébe is bepillantást engedett a The Osbourne’s című reality-ben, amely az MTV egyik legnézettebb sorozata volt. Néhány napja jelent meg Memoirs of a Madman című best of albuma, amely eddigi karrierjét ünnepli. A sztár az EMA történetének ötödik Ikonja: 2013-ban Eminem, 2012-ben Whitney Houston, 2011-ben a Queen, 2010-ben pedig a Bon Jovi részesült az elismerésben.

Az MTV EMA–t november 9-én, vasárnap este rendezik meg a glasgow-i Hydro arénában. A jelöltek között olyan előadók vannak, mint a dögös Katy Perry, a szőke bombázó Taylor Swift, a hip-hop királynő Iggy Azalea, a Nickelodeon gyönyörű sztárja Ariana Grande, a rapisten Eminem, a Happy előadója Pharell Williams, vagy a tinibálvány One Direction. Szavazni az egyes kategóriákban a www.mtvema.com oldalon lehet, egészen november 8-án, szombat 23:59-ig.

Wolf Kati modellnek áll a Marie Claire Fashion Days kedvéért

Wolf Kati kecses, szelíd, szabad, épp úgy, mint az Elysian kollekciói. Az énekesnő idén novemberben új szerepben fog tündökölni a kifutón, ugyanis a Marie Claire Fashion Days-en Bódis Boglárka összeállítását mutatja majd be a divat szerelmeseinek. Katit a ruhapróbán a szexi bordó és a visszafogott pasztell is ámulatba ejtette, de hogy miben csodálhatjuk majd meg a kifutón november 7-én, ez egyelőre maradjon titok.

wolf_kati_mcfd_2

 „Nagy megtiszteltetés, hogy a novemberi divateseményen én viselhetem majd az Elysian ruháját. Amikor ismertebb énekesnő lettem, az első komolyabb címlapom a Marie Claire-hez kötődött. Azzal a lehetőséggel egy pillanat alatt kerültem a teljesen civil életből egy csodavilágba, így nem meglepő, hogy nagyon örülök az újbóli közös munkának. Nagyon szeretem a szép esésű ruhákat, imádom, amikor kint van a hátam, így az hangsúlyossá válik, ami nem csak szexis, de szerintem finomabb is, és magamon sokkal jobban szeretem, mint az elöl dekoltált megoldást. Izgalmas kihívás ez most számomra, hisz egy olyan területen próbálhatom ki magam, ahol eddig még csak énekelni láthattak. Remélem modellként is megállom a helyem a kifutón” – mosolyog Kati, aki már most nagyon izgatott, hisz egy teljesen új szerepben bizonyíthat.

wolf_kati_mcfd

„Kati már egy fotózáson viselte az egyik ruhánkat, szerintem nagyon illik hozzá az Elysian által képviselt légiesen könnyed stílusvilág. Az Elysian nő egy hármasságot hordoz magában. Egyszerre kecses, szelíd és szabad. Épp annyira tud törékeny lenni, mint amennyire erős nő, aki tudatában van a nőiességének és büszkén vállalja is azt. Katira szerintem ezek mind jellemzőek, és mivel rendkívül csinos igazából bármilyen fazon és színvilág jól áll neki. A divateseményen is arra fogunk törekedni, hogy kihangsúlyozzuk csodálatos alakját és megtaláljuk a hozzá leginkább illő darabot, amiben mindenkit levesz majd a lábáról. Nem lesz nehéz dolgunk” – mondja Bódis Boglárka, az Elysian márka egyik megálmodója.

wolf_kati_mcfd_1

Ami a színeket illeti Kati mindenevő, odavan a pasztell, fehér színvilágú nőies darabokért, emellett – mivel ő világosabb bőrű – a harsány színeket is szívesen viseli. Egyedül a feketét nem érzi annyira magáénak.

Idén immáron hatodik alkalommal nyitja meg kapuit az ország legnívósabb divateseménye, a Marie Claire Fashion Days. November második hétvégéjén (7-9. között) a tehetséges fiatal divattervezők kreatív összeállításain túl ismét a legújabb magyar és nemzetközi kollekciókban gyönyörködhetnek a divat szerelmesei. A hagyományokhoz hűen a nyitónapon hírességek is a kifutóra lépnek.

 

Forrás: Just Creative
Fotó: Marie Claire / Nagy Attila

Új szállásközvetítő portál jelent meg a piacon

A hazai piacon hiánypótló szerepet betöltő, új szállásközvetítő oldal, a Foglalj.hu lehetővé teszi, hogy az összes létező belföldi szálláslehetőség és ár egy helyen legyen elérhető minden látogató számára. Így a szállodai listaáraktól, a kedvezményeken át, a szezonajánlatokig gyakorlatilag minden magyarországi szálláskonstrukció megtekinthető és akár azonnal foglalható.  Az e-Business Group Kft. oldala egyedülálló komplexitásával és közvetlen szobafoglaló rendszerével új perspektívát nyit az online szállásfoglalás piacán.

foglalj_hu

Újfajta stratégia alapján fejlesztette ki oldalát az online szállásközvetítő piac egyik legmeghatározóbb cégcsoportja, az e-Business Group Kft. A hiánypótló szálláskereső site egy technikailag meglehetősen összetett rendszer segítségével összegzi a hazai szálláslehetőségeket, így a családias üdülőházaktól az ötcsillagos szállodákig minden konstrukció megtekinthető és akár azonnal foglalható. A Foglalj.hu egyedülálló komplexitásának köszönhetően minden árajánlatot tartalmaz, a szállodai listaáraktól, a kedvezményeken át, a szezonajánlatokig. Az oldalon ráadásul a pihenni vágyók rögtön láthatják az egyes üdülőhelyek szabad kapacitását, így közvetlenül és gyorsan élesíthető a kiválasztott utazási célpont.

„A legfontosabb szempont az volt az oldal megtervezésekor, hogy se a felhasználó, se a szálláshely ne bajlódjon több körös ajánlatkéréssel, hanem lehetővé váljon az azonnali foglalás mind a szobaéjszakákra, mind az egyéb szolgáltatásokra. Ez az, amit a leginkább hangsúlyozni szeretnénk a Foglalj.hu névvel” – nyilatkozta az oldal egyik megálmodója, Szalay Ákos, az e-Business Group Kft. egyik tulajdonosa.

ebusiness_groupkft

Az oldal komplexitására jellemző még, hogy nem csak szobát lehet foglalni, hanem a vendég már otthonról megtervezheti, milyen egyéb szolgáltatással szeretné még teljesebbé tenni pihenését, így online megrendelheti a parkolóhelyet, a kerékpárbérlést vagy akár a wellness kezeléseket is, azaz minden olyan extrát, amit a szállásadó foglalhatóvá tesz a rendszerben.

„Igyekeztünk olyan komplett belföldi, online szállásfoglaló oldalt létrehozni, amely teljes körűen kiszolgálja az utazni vágyók kényelmét. Ennek eredményeként született meg a Foglalj.hu oldal, amelynek alkalmazásával bárki a saját utazásszervezője lehet!” – tette hozzá Szalay Ákos.

Még biztonságosabbá válhat a Vatera

Még biztonságosabb az adásvétel Magyarország legnépszerűbb online piacterén: az Allegro Group Hu Kft. által üzemeltetett Vatera hazánkban egyedülálló módon bevezeti a Biztonságos Vásárlás Programot (BVP), vagyis garanciát vállal a tranzakciókra.

online_vasarlas

A 2014. október elsején a Vatera.hu oldalon bevezetett program lényege, hogy amennyiben egy felhasználó nem kapja meg a megvásárolt terméket, a Vatera tranzakciónként 100.000 forintos értékhatárig kártalanítja, amennyiben a károsult rendőrségi feljelentést tesz. Az online piactér a fenti összeghatár meghatározásánál maximálisan figyelembe vette a felhasználók szokásait: tapasztalataik szerint ez a limit lefedi az átlagos vásárlások értékét. A program előnyeivel a felhasználók évente legfeljebb öt alkalommal élhetnek.

A Vatera eddig is számtalan eszközzel gondoskodott a vásárlás biztonságáról: az értékelési rendszer alapján a vásárlók részletes képet kaphatnak az eladóról, az esetleges csalásokat algoritmusok szűrik ki, és külön Biztonsági Csoport figyeli a gyanús viselkedési mintákat az online piactéren. Az eladók és vevők közötti értékelési rendszernek, valamint az oldalon végbemenő tranzakciók biztonsági csoport általi monitorozásának köszönhetően a Vaterán végbemenő vásárlások számához képest jelenleg is csak elenyésző mennyiségben fordulnak elő problémás esetek, az új vásárlói programnak köszönhetően pedig egyetlen felhasználó számára sem lehet többé kérdés, hogy a Vaterán biztonságos vásárolni.

„A bizalom mindig is kulcsszerepet játszott az online piactéren történő adásvételben: felméréseink szerint a fixáras termékekért a felhasználóink többsége, csaknem 62 százaléka előre utalással fizet, ami az e-kereskedelmi piachoz képest is igen magas arány. Mindez azt mutatja, hogy a vásárlók egyre jobban bíznak az eladókban, és többnyire pozitív tapasztalatokkal rendelkeznek. Ezt a légkört az új vásárlói program és további kényelmi szolgáltatások bevezetésével is szeretnénk támogatni, tovább erősíteni” – mondta Szanitter Áron, az Allegro Group HU Kft. piacterek üzletág vezetője.

[TESZT] Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Multijet II Overland – terepviszonyok és protokoll

Aki egy kicsit is elhívatott az amerikai autógyártás irányába (mint például a Napimagazin.hu csapata), az jól tudja, milyen érzéseket tud kicsiholni akár az autodidakta szemlélőből is egy-egy tengerentúli megközelítés. Ugyanakkor egyértelmű, hogy az USA-vonal is jelentősen nyit Európa felé, ez leginkább e területen érződik. Persze meglehet, azért, mert ha a többi tömegtermék beáramlását nem vesszük figyelembe, leginkább ezen kategória képviselői relevánsak a nagyközönség számára.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_001

Korábbi autótesztünkben már alaposan kiveséztük a Dodge Durango 3.6 literes V6 benzinesét, a párhuzam nem véletlen, hiszen a Jeep Grand Cherokee testvérmodelljéről beszélünk. Szerettük, kedveltük, szomorúan búcsúztunk tőle, az unalomig ismételt feelinget is hozta tökélyre csiszoltan, ám fokozott érdeklődéssel vártuk a Jeep Grand Cherokee érkezését szerkesztőségünkhöz. Kiváltképp tavaly már egy teljes napon át tartó túra keretein belül pellengérre állítottuk a Jeep paletta jelentős képviselőit, terepen is próbára tettük azokat – sőt, még stabilitástesztet is sikerült eszközölnünk. Utánajártunk, mennyire marad stabil a vaskos kocsiszekrény viszonylag nagyobb sebességgel történő, hirtelen irányváltoztatás esetén.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_009 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_008

 

Összevetve tehát teljesen pozitív volt a várakozás, és megérte: a tesztre érkező Jeep Grand Cherokee bár nem klasszikusan V8 elrendezésű benzinmotorral szerelve érkezett, „mindössze” egy V6 CRD Multijet II tette ki a hajtáslánc origóját. Gázolajosan, kicsit európai mivolta ellenére is addiktívvá tesz rövid időn belül. Mindenféle elfogultság nélkül.

Régi az újban

2014-ben facelifttel frissítették a Jeep Grand Cherokee arculatát, ez legfőképp a front részleteiben merül ki; a klasszikus hűtőmaszk-rácsozat alatti hatalmas beömlőnyílást átrajzolták, hangsúlyos krómkeretet kapott, közepén jól kivehető nagylátószögű kamerával. A rácsozat mintája a jól bevált és egyben divatos méhkaptár-vonalat követi, a ködlámpafészkek alakzata megváltozott, a méretek hangyányit kisebbek lettek.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_002

A fényszórók szinte eltörpülnek a hatalmas felületek közt, morcos tekintetet kölcsönöznek az autónak, s persze szigorúan LED nappali menetfénnyel vannak felvértezve. No és az elmaradhatatlan Jeep felirat a motorháztetőn? Igen, megvan, ugyanaz a betűtípus, ugyanaz a karakterisztika, mint annakelőtte. Mondjuk mint az első, 1993-as modellévben, vagy akkor, amikor a Grand Cherokee még csak Cherokee-ként létezett a köztudatban.

Minden megy a megszokottak szerint

Hála az égnek, a Chrysler nem nyúl(t) jelentősen a formatervhez, viszik tovább a már jól bevált SUV-formavilágot, ennek megfelelően az oldalnézet egyöntetűen hordozza azokat a jegyeket, amelyeket egy Jeep Grand Cherokee esetén kívülről fúj a szakavatott és kevésbé szakavatott is.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_006 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_005

Kiszélesített, hangsúlyos sárvédőívek, markáns sziluettek, rajzolatok, arányaiban hosszúra nyújtott gépháztető, masszív, robosztus fellépést megerősítő oldalajtó-felületek, viszonylag vékonyra húzott oldalablakok, csapott far. Fénytörésekkel játszó oldalkialakítás jellemzi a karosszériát, a Grand Cherokee felirat természetesen jelen van középtájon, az ajtónyitó kilincsek, továbbá az üvegezések keretei mind krómozottak. Így a prémiumhatás is garantált, bár egy Jeep Grand Cherokee esetében ez elvárás lett mára, nem beszélve arról a szegmensről sem, amelyet az autó erősít. Ahhoz pedig, hogy az összhatás tényleg az elvártat hozza, a gyártó 20 colos (viszont ballonos) felniket applikált a jelenlegi Overland csomagos tesztautóra.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_003

A Jeep Grand Cherokee fara inkább definiálható átlagosnak külső szempontjából, mintsem olyan eredetinek, mint mondjuk a frontrész – ennek ellenére nincs itt sem esztétikai probléma, nincs hiányérzet sem. Leginkább az európai normatívák által megálmodott formaterv az, ami érezteti hatását, termetes helyzetjelzőkkel, dupla krómkipufogóvégekkel, színre fényezett lökhárítókkal, fémhatású raktérperem megerősítéssel és egy Jeep-en kicsit furcsának ható „Diesel” felirattal.

Anyagminőség: jelesnek mondható. Ez már szinte teljesen európai

Hol vannak már az olcsó, célirányosan alkalmazott kopogós műanyagok, gyatra illesztések? A Jeep Grand Cherokee e téren is jelentősen felzárkózott az öreg kontinens többi, hasonszőrű képviselőjéhez, ugyanis az enteriőr abszolút prémium hatású, jól kiegészítve az autó külső, tekintélyt formáló megjelenését.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_017

Bár az tesztmodellben alkalmazott vajbőr és hasonló árnyalatú kárpit kombó igencsak kényes, szennyeződésre hajlamos, viszont rendkívül mutatós és elegáns, a menetkomfort és hozzá társított jó közérzet szinte azonnal garantált, miután elfoglaltuk helyünket a tágas fotelekben. A kormánykerék kialakítása teljesen rendben van, ergonómiailag is perfekt, a méret kicsit talán vaskos a mai trendekhez viszonyítva. A keresztküllőkre helyezett alapvető menetfunkciók adjusztálásáért felelős gombok kézre esnek, csakúgy, mint a nyolcgangos automataváltó karja, vagy épp a profilváltó tárcsája a középkonzolra, egész pontosan a kardánalagút burkolatára helyezve.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_014 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_015 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_016

Jól kivehető és olvasható információkkal látja el a sofőrt a központi műszeregység, ez hasonlóan a Dodge Durango-nál tapasztaltakhoz, digitális-analóg megoldással lett kialakítva. Ha pontosak akarunk lenni, akkor inkább úgy fogalmazunk, hogy egy az egyben ugyanaz a panel, ugyanazok a részletek (csak azt a fránya pillanatnyi üzemanyag-felhasználást mutató kijelzést tudnák már optimalizálni-fejleszteni úgy, hogy tizedest is mutasson).

Mindent a menetkomfortért…

8.4 col átmérőjű kapacitív érintésérzékeny kijelzővel operál az infotainment, ezt a Jeep-nél Uconnect rendszernek hívják. Innen irányítható minden funkció, beleértve a hanggal is vezérelhető klímát, a hangrendszert is, találhatunk minden fájlrendszerrel kompatibilis USB 2.0 aljzatot, SD kártyaolvasót is. A megjelenítő egyébként prémium 3D grafikával megspékelt navigációs rendszerrel is fel lett szerelve, mely viszonylag pontos, néhány újabb, nemrég kiépített útvonalat nem ismert (M0 elkerülő például), de ez egy frissítéssel egészen biztos, hogy áthidalható.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_021 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_019

Mivel a Napimagazin.hu által tesztelt Jeep Grand Cherokee Overland felszereltséget kapta, a Harman Kardon által fémjelzett prémium audiórendszer is szériatartozék. A hangminőség ténylegesen kifinomult, hiszen 12 csatornás, 506 wattos erősítőt pakoltak alá, 9.1 pontos kiépítéssel (4 magas, 4 középmagas, 1 mélynyomó) büszkélkedhet.

Igencsak testreszabható a Jeep Grand Cherokee: a műszeregység digitális- és analóg hatásának együtteséről az integrált 7 colos TFT kijelző gondoskodik. Ha úgy gondoljuk, menet közben részletes információk jeleníthetők meg a navigáció, a menetteljesítmények adatairól egyebek mellett, mindezt úgy, hogy minden szem előtt legyen, s ne befolyásolja a vezetés élményét.

…és a biztonságért

Nem meglepő módon a Jeep Grand Cherokee is számos előremutató fejlett biztonsági technológiát tartalmaz a felhozatalból. Nézzünk ezek közül néhányat: a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer ütközés enyhítéssel külső radarszenzorokkal érzékeli, hogy az általunk vezetett jármű túlságosan gyorsan közelíti-e meg az előtte haladó járművet, s szükség esetén riasztja a sofőrt az ütközés elkerülése érdekében. Egyértelmű, hogy a frissen beszerzett Jeep Grand Cherokee modellünkkel súlyosabb vontatmányokat is szeretnénk mozgatni (mondjuk kisebb hajó, lószállító), ennek megfelelően az autó fel lett szerelve vontatvány-stabilizátorral is.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_013

Bár nem próbáltuk, de gyakorlatilag a rendszer képes ellensúlyozni az úton átfújó keresztirányú szelek által okozott úttartási problémákat, mindezt az ESC szerves részeként. A borulásgátló (ERM) szintén az ESC része, potenciálisan veszélyesnek érzékelt helyzetekben lép közbe a rendszer, elkerülendő a borulásokat, melyek egy esetleges megbillenésből adódhatnak. Holttérfigyelővel is felszerelték a Jeep Grand Cherokee-t, menet közben az oldalról, vagy hátulról érkező járművekre figyelmeztet. Első- és hátsó parkolássegítő rendszer is megtalálható az autó extrái között – feljebb már említést is tettünk a mellső lökhárító alsó részébe integrált kameráról – ezek értelemszerűen az autó előtt, illetve mögött elhelyezkedő tereptárgyakra figyelmeztetnek, illetve bő információt adnak a környezetről.

Igazi utazóautó, viszont ha kell (kötelező), sziklát is mászhatunk akár

Kényelem tekintetében nincs hiány, ha elemezzük a Jeep Grand Cherokee Overland felszereltségű alternatíváját. A Nepál bézs elnevezésű Nappa bőrkárpitozás magáért beszél, kiváló minőségű, viszont jelentősen hajlamos a szennyeződésre. Főként a lábtörlők, egy sárosabb offroad túra után bizony aktuálissá válik rögtön a tisztításuk. Az első vezető- és utasoldali fűthető, hűthető és szellőztethető ülések fotel jellegűek, az ülőlapok és hátlapok is megfelelő szélességűek, hosszúságúak. Jelenleg már nem érezhető a korábbi, jó 20 évvel ezelőtt még honos trend, miszerint az ülőalkalmatosságok rugós matracra emlékeztető puhaságukkal hosszabb távú utaztatás esetén garantálták a krónikus derék- és hátfájást – a fejlesztőmérnökök eltalálták a Jeep Grand Cherokee esetében azt az arany középutat, melynek folyományaképp tényleges komfortról szól a fáma e téren is. A középre hajtható könyöktámasz hosszában állítható, két utasnak is elegendő helyet garantál.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_020

Hátul hatalmas terek várják az utazókat, a lábtér hatalmas, a fejtér szintén kompromisszumoktól mentes. A hátsó ülőpadok tömése szintén jó átmenetet képez puha és kemény között, a tartásuk tökéletes, az ülőfelületek nagyobb kanyarok magasabb sebességgel való bevételekor csúszásra hajlamosak. Az autó optimális szélességének köszönhetően három átlagos testalkatú felnőtt utas gond nélkül elfér, korrekt vállterekkel, a jól pozicionált övvonal pedig garantálja a kellemes kitekintést utazás közben.

Mivel a Jeep Grand Cherokee hamisítatlan szabadidőautó, ezért nyilvánvalóan fontos a csomagtér méretezése. Itt sem spóroltak az amerikaiak, 782 literes befogadóképesség áll rendelkezésre alapból, lehajtott (40:60) ülésekkel 1554 literre növelhető a kapacitás. Mindezek mellé számos rekesz, fiók, csatlakozóaljzatok teszik teljessé az összhangot.

Erőssége a terep. Nézzük, miként is működik mindez

Nem csak szabadidőautó, hanem vérbeli terepjáró is egyben – a letűnt klasszikusok egy megmaradt képviselője. Bár a tesztautó nem terepgumikkal lett szerelve, mégis megmérettettük könnyebb terepen. Abból kiindulva, hogy a tavalyi menetpróba kapcsán szintén hasonló felszereltséggel még nagyon terepfokozatot és profilt sem kellett kapcsolnunk ahhoz, hogy átevickéljünk a süppedősen saras kijelölt pályán.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_018 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_012

Selec-Terrain a Jeep Grand Cherokee járművezérlési rendszerének elnevezése. Tulajdonképpen ez egy profilválasztó, melyet egy központi helyen lévő tárcsával vezérelhetünk a középkonzolról; öt választható üzemmóddal. Mindez kifejezetten előnyös és egyben biztonságos is az autó vezetése szempontjából, ugyanis nem kevesebb, mint 12 járművezérlési rendszert koordinál egyszerre. Ha tehát homokos területen autózunk, elég Sand üzemmódba kapcsolni, és máris a legoptimálisabb módon közvetít a hajtáslánc a négy hajtott kerékre. Ha épp sáros környezetben támad kedvünk egy pár körre, jöhet a Mud fokozat, ha havas a terep, akkor értelemszerűen a Snow állás a nyerő. Amennyiben nehezebb, kemény terep következne, válasszuk a Rock beállítást, ez különösképp előnyös sziklás, köves felületeken. Egyébként Auto módozatban hagyva a rendszert szintén tökéletes a Jeep Grand Cherokee összes visszajelzése a terepkörülményekről, ilyen esetekben a rendszer automatikusan felismeri környezetét, és a külső infók feldolgozásával végzi a hajtás optimalizálását.

Tovább növeli a Jeep Grand Cherokee terepes hatékonyságát a manuálisan állítható hasmagasság is (Quadra-Lift), így akár 287 milliméteres összérték is elérhető. Parkolásnál célszerű a kasznit legalsó állásba engedni, ez a normál magasságból 40.6 millimétert vesz le, Aero-ba pedig akkor álljunk, amikor például autópályán, vagy sima, egyenletes műúton haladunk – itt kereken 15 milliméter mínuszt tapasztalhatunk az alaphoz képest. Könnyebb terepen alkalmazzuk az Off-road 1 pozíciót, 33 milliméterrel emelkedik így meg a karosszéria, illetve ha nagyon szélsőséges a helyzet, akkor Off-road 2-be kapcsolva 65 milliméterrel növekszik az autó hasmagassága.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_011 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_010 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_008

Vessünk egy pillantást a Jeep Grand Cherokee terepszögeire és egyéb kapcsolódó adataira! 26.3 fokos a maximum Off-road 2 állásban (első spoilerrel) az első terepszög, 26.5 fok a hátsó, szintén Off-road 2-ben. A rámpaszög 18.8 fokos, nem meglepően ez is Off-road 2 állásban mért érték. A Jeep Grand Cherokee tetemes önsúllyal bír, 85 kilogramm híján 3 tonnát nyom az autó.

V6, gázolaj: közel 3 tonnásan is kedvező tulajdonságok

Közös nyomócsöves, közvetlen üzemanyagbefecskendezéses MultiJet II rendszerű, V6 elrendezésű 3 literes dízel erőforrás dolgozott a Jeep Grand Cherokee tesztelt példányában. A motor maximális teljesítménye 250 lóerő 4000-es percenkénti fordulatszámon, a csúcsnyomaték 570 Newtonméteren, mely már 2000-es percenkénti fordulatszámon rendelkezésre is áll. Az erőátvitelhez 8 sebességes, tisztán dolgozó automataváltó csatlakozik, mely pontosan, kifinomultan végzi a fel- és visszakapcsolásokat. A V6-os egység kulturáltan dolgozik, direktebb gázreakciókra hallatja hangját is; dízel mivolta ellenére bársonyos, ugyanakkor masszív, némi V-effekt érzékelhető is, magasabb fordulatszám-tartományokban, mely alatt a 4000 környéki beirányzást kell érteni. Az előcsalogatható több, mint félezres Newtonméter tartalék is magáért beszél, határozott gázadásra megugrik a közel 2 és fél tonnás kaszni, és egyenletesen épül fel a nyomatékgörbe.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_022

A dinamikus stílusú vezetést a Jeep Grand Cherokee kategóriájától szokatlanul visszafogott üzemanyag-fogyasztással summázza: intenzív használat mellett (sok közepes és könnyebb terep, országút, autóút) mindössze 10.6 literes átlagot produkáltunk 100 kilométerre – 90 kilométer/óránál 5.9, 110 kilométer/óránál 6.6 literes értékek születtek, városi miliőben fél órás dugóval, sok alacsonyabb sebességtartományba való felgyorsításnál 10.4 liternél állt meg a kijelzés. Terepen nyilván az értékek a terhelés arányában változnak, alapjában véve felfelé. A hatótáv előzőek függvényében remek, ugyanis a tank kapacitása 93.5 literes.

Következzen a Jeep Grand Cherokee árazása: a belépő szintet a Laredo felszereltségű, 3 literes, V6-os 190 lóerős dízellel szerelt verzió jelenti, 14 600 000 forintos bruttó listaárral, míg a csúcsmodell jelen esetben is (Chrysler) a 6.4 literes V8-as HEMI SRT benzinessel felvértezett 468 lóerős erőgép – 25 800 000 forintos bruttó listaáron. Cikkünk főszereplője az erős középmezőnyt képviseli (legalábbis ár tekintetében összehasonlítva a többi modellel), a 3 literes V6 CRD Overland csomaggal 19 400 000 forintért (bruttó listaár) vihető haza. A Jeep Grand Cherokee mindezek mellett kapható 3.6 literes V6 Pentastar, illetve 5.7 V8 HEMI motorokkal is, úgyhogy igazán szélesnek jellemezhető a paletta. A Jeep minden modelljére 5 év, vagy 100 000 kilométer garanciát vállal.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_007

2014 Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD specifikációk

Motor

Motortípus: V-elrendezésű, hathengeres, közös nyomócsöves Multijet II dízelmotor

Lökettérfogat: 2987 cm³

Maximális teljesítmény: 250 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 570 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4828 mm

Szélesség: 1943 mm

Magasság: 1802 mm

Tengelytáv: 2915 mm

Első gumik mérete: 265/50 R20

Hátsó gumik mérete: 265/50R20

Tömeg, üresen: 2403 kg

Össztömeg: 2975 kg

Csomagtartó mérete: 782 liter, 1554 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 93.5 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 202 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.2 másodperc (gyári), 8.6 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.4 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 8.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.3 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 7.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 198 g/km

Még több információ a Jeep magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Lancôme True to Rose kollekció: tisztelgés az ikonikus rózsa előtt

Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a Lancôme ikonikus rózsája, ezért egy különleges kollekcióval tiszteleg a márka a jelképük előtt. A True to Rose névre hallgató legújabb gyűjtemény 5-5 új árnyalatokat takar a L’absolu Rouge ajakrúzsokból és a Vernis in Love körömlakkokból.

A teljes kollekció fő inspirációja természetesen maga a rózsa volt, így a világ legszebb és legendás rózsái közül ötöt választottak ki a legújabb gyönyörű árnyalatok elkészítéséhez. A Lancome egyedülálló kémia eljárást fejlesztett ki, amely során arra törekednek, hogy a rózsák vibráló színét a lehető legélethűbben visszaadják. A ragyogó és pigmentekben gazdag árnyalatokat a virágok legjavából nyerik ki. Minden egyes rózsaszirom kromatikus elemzésen megy át, hogy spektrofotométer segítségével az eredeti árnyalatot reprodukálhassák. Így pontosan annyi pigment és gyöngyház kerül a rúzsokba, hogy annak színe tökéletesen megegyezzen az eredeti rózsaszirom színével.

lancome_true_to_rose

Minden egyes rúzs ProXylane-ben gazdag, így azonnal hidratálja az ajkakat. Tápláló hatásának köszönhetően az ajkak bámulatosan ragyogóvá válnak!

Árnyalatok

Rose Lancôme n°368: különlegesség és karakteresség szimbóluma

Vibráló fukszia szín, melyet a legendás Lancôme rózsából nyernek ki. A ragyogó, igazi nőiesség szimbóluma, mely a világon minden nő előtt tiszteleg.

lancome_n368

lancome_368 lancome_v_368

Rouge Amour n°160: a szerelem szimbóluma

Intenzív piros szín, melyet a vörös rózsa inspirált. A legenda szerint a rózsát Vénusz hozta a földre, vörösre pedig Cupido vére festette.

lancome_n160

 lancome_160 lancome_v_160

Rose Comtesse n°246: a nagylelkűség szimbóluma

A ragyogó rózsaszín árnyalatot a természet legbájosabb rózsája ihlette. Virágzásakor teljesen felfedi gyönyörű rózsaszín szirmainak százait.

lancome_n246

lancome_349  lancome_v_246

Rose Amnesia n°244: az örökkévalóság szimbóluma

A lágy és érzéki rózsafás árnyalatot egy klasszikus rózsa ihlette, mely a meghittség szimbóluma és a mennyasszonyok kedvelt virága.

lancome_n244

lancome_244 lancome_v_165

 

Rouge Carrousel n°349: a francia életöröm szimbóluma

A pompás rózsaszínes árnyalat színét a francia parkok közkedvelt rózsája inspirálta. Selymes rózsaszín szirmainak az egymásba áthajló színek adnak különleges ragyogást.

lancome_n349
lancome_349  lancome_v_246
Penélope Cruz és a Lancôme legújabb szépségnagykövete, Lupita Nyong’o egyaránt egyedülálló nőiességükkel képviselik a L’Absolu Rouge és Vernis in Love legújabb kollekcióját.  Alas és Marcus Piggott kamerája előtt a két színésznő olyan mintha virágokkal teli ágyból ébredne, mely hűen tükrözi a Lancôme nőiességét egyetlen képben.

penelope_cruz_true_to_rose_2

 

A kollekció 2014 októberétől kapható az alábbi üzletekben:
LANCÔME Szépségsziget (WestEnd City Center I.emelet Millennium udvar 225. 1062 Bp. Váci út 1-3.) és a LANCÔME márkát forgalmazó parfümériák

[TESZT] Acer Aspire V13 V3-371- ereje teljében, ultra vékonyan

Mi legyen egy, a hétköznapi használat során folyamatos külső behatásoknak, igényeknek kitett notebook fő érdeme? Lehet akár kettőt is említeni? Nosza, rajta: legyen combos hardvere, és persze a vékony kivitel sem utolsó szempont. Ha ezt a két fő jellemzőt összegyúrjuk, máris megszületik az Acer Aspire V13 notebook.

acer_aspire_v13_v3_371_001

Lányok, asszonyok, figyelem: az Acer Aspire V13 V-371 ideális választás lehet a gyengébbik nem számára, kiváltképp rettentő dizájnos darabról szól a fáma. Az pedig egyáltalán nem elhanyagolható szempont – főként, ha férjek, párok szemszögéből szemléljük a lényeget – ha mondjuk a hardverkiépítés is a topon van. Például egy legfrissebb generációs i7 processzorral a középpontban.

Nos, a legutóbb teszten nálunk járt Acer Aspire V13 V-371 pontosan olyan, ahogyan a felvezetésben definiáltuk a lényeget. Tudni illik, hogy a V13 a fő típusjelzést fedi, mellette mindenféle krikszkraksz betú-számkombináció jelenti a lényeg szerves részét; jelen esetben a V3-371 utal a kiépítésre.

Leginkább az ultrabook kategóriába tartozik az Acer V13, a 13.3 colos képátló még épphogy a tradicionális 15.1 col alá pozicionálja (notebook), viszont a netbookok fölé kerül. A formaterv rendkívül minimalista és letisztult, a sarkok kerekítettek, az egész kialakítás rettentően vékony – nem egészen 2 centiméter (19.65 milliméter). A képernyő fedlapja tűzzománc-jellegű pattern-t kapott, tehát mintás, fénytörésekkel játszó, sőt, színjátszó, ha szemből nézzük, az Acer logó bal középre került a tokozáson. A hátlap mindössze némi szellőző- és beömlőnyílásnak ad helyet, a gerincre helyezett zsanérok strapabírónak tűntek a teszt folyamán.

acer_aspire_v13_v3_371_004

Az Acer Aspire V13 V3-371 billentyűzetoldali jobb szélén kaptak helyet a főbb csatlakozóaljzatok, egy USB 2.0 illetve USB 3.0 személyében, továbbá ide integrálták a teljes értékű HDMI portot, valamit a LAN és AC socketeket is. A 3.5 milliméteres sztereó kombinált jacket befogadó konnektor a bal oldalon található meg, a felső íven mindössze a lélegeztetés lamellái kerültek kialakításra.

Robosztus, szóló gombokból felépülő billentyűzetet kapott az Acer Aspire V13 V3-371, mindkét kéz számára (nem hátrány, ha kisebb méretűek) van elegendő hely, a csuklók is pihenhetnek gépelés közben minden különösebb extra fáradtságérzet nélkül. Igaz, szerencsésebb lett volna, ha magyar, lokalizált billentyűzettel érkezik a tesztalany, sajnos QWERTY kiosztás volt, ám az importőr elmondása szerint a jövőben már valódi, retail felépítményekkel fogunk dolgozni a cikkek megírásakor, illetve azok kapcsán.

acer_aspire_v13_v3_371_002

A Napimagazin.hu-nál járt Acer Aspire V13 V-371 csúcskonfigurációval domborított, s nem csak a V3 szériára értendő ez. Ugyanis a legújabb generációs, 2 GHz órajelen futó Intel Core i7-4510U CPU valóban izmos, minden mai igényt kielégítő hajtást garantál, mindehhez hab a tortán az összesen 8 GB méretű DDR3L SDRAM. Az alaplap dupla aljzatokat tartalmaz, így a fedélzeti memória teljes kapacitása akár 16 GB is lehet.

33.8 centiméter, konkrétan 13.3 col képátmérővel rendelkezik az Acer Aspire V13 V-371, ezáltal is látszik, hogy mennyire kompakt eszköz ez. Az aktív mátrixos, TFT paneles LCD LED háttérvilágításos kijelző matt felülete jól ellenáll a tükröződéseknek, direkt napfénynek, ebben segítséget jelent az alkalmazott ComfyView technológia is. A megjelenítő maximális felbontása 1920×1080 képpont, tehát full HD képfolyamok gyönyörűen futtathatók.

Sarkaltos pont mindenképp az Intel HD Graphics 4400 alapú GPU, ami bár önmagában véve nem a legkisebb teljesítményt produkáló (mobil) VGA kialakítás a piacon, viszont mindenképp az i7-8 GB RAM kombinációhoz NVIDIA vagy AMD kártya dukált volna – úgy akár magasabb hardverigényű játékok, applikációk is könnyedebben lennének futtathatóak. Ráadásul az integrált videokártya nem dedikált, tehát a rendszermemóriából táplálkozik, akár 1 GB is leválasztható az Intel HD Graphics számára. Nem mintha nem lenne elegendő a előretelepített Windows 8.1 OS alá akár 4 GB RAM, de akkor is hiányérzete támadhat a felhasználónak.

acer_aspire_v13_v3_371_003 acer_aspire_v13_v3_371_006

Az Acer V13 V3-371 mindezektől függetlenül reccenés nélkül birkózik meg a videofájlokkal, akár bluray-ből grabbelt, tizen-egynehány gigabájtnyi adatfolyammal is; teljes képernyőn akadásmentes visszajátszás. Erőteljesebb gépigényű játékokat nem futtattunk, a jó öreg World of Warcraft, annak pedig legutóbbi, viszonylag erős közepes vasigényű expanzióját vettük nagyító alá a tesztgép révén. A játék maximum felbontásokkal (shaderek, effektek, multisampling, stb.) átlagosan 12 fps-t produkált, ami pontosan a fele az optimális 24 képkocka/percnek, viszont visszafogottabb beállításokkal máris kereken 30-ra ugrott a megjelenítési ráta 60 Hz-es képfrissítés mellett, V-Sync bekapcsolással. Előbbiek tekintetében tehát a konklúzió az, hogy közepes-átlagos grafikával szinte bármilyen játék futtatható az Acer V13 V3-371 platformján, multitasking feladatokra pedig egyenesen ajánlott az erős processzor és a bő RAM miatt.

Dolby Home Theater felirat hirdeti a káván a visszaadott hang minőségére utaló passzust – alátámasztandó, hogy az Acer V13 V-371 mind zene, mind pedig hangeffektusok, beszéd terén remekel kategóriájához, méreteihez képest. A mély hangszínek jól elkülöníthetők a középmagasoktól (szimpla magasok nincsenek), rezonanciát, indokolatlan torzulásokat nem tapasztaltunk.

Akkor sem kell kompromisszumot kötni, ha számos fájlunkat szeretnénk archiválni az eszközön, ugyanis gyárilag 1 TB háttértárhely áll rendelkezésünkre. Viszont ahogyan azt az ultrabookok, illetve a manapság aktuális trendek esetében megszokhattuk, nincsen optikai meghajtó, úgyhogy maximum az USB-s bővíthetőség alternatíváival tudunk csak számolni a felhasználás során.

acer_aspire_v13_v3_371_005

Elmaradhatatlan a webkamera jelenléte egy hordozható eszköznél, így természetesen az Acer V13 V-371 is rendelkezik ilyennel. Átlagos minőségű videókonferenciákat tudunk kezdeményezni-fogadni, a közvetített videostream maximális felbontása 720p HD lehet, feltéve, ha bírja a sávszélesség mindkét – közvetítő és fogadó – oldalon.

Végül pedig nézzük, mennyit bír az eszköz utazás közben: a négy cellás, 3220 mAh-s lítium-ion akkumulátor jó szolgálatot tett az éles próbák során, folyamatos terhelés (World of Warcraft teljes felbontáson) mellett 3 óra 28 percet sikerült kicsiholni a rendszerből. Internetböngészéssel, néhány YouTube videó megtekintésével és némi Skype (videó is) használattal máris 5 óra 45 percre ugrott az intervallum, míg háttérhasználattal, időközönkénti beavatkozásokkal hozható volt a közel 8 órás időtartam, ami egyértelműen előremutató adat.

Acer Aspire V13 V3-371 specifikációk

Megjelenítő: 13.3 col aktív mátrixos ComfyView TFT LCD LED háttérvilágítású panel

Maximális felbontás: 1920X1080 képpont

CPU: Intel Core i7-4510U @ 2 GHz

GPU: Intel HD Graphics

RAM: 8 GB DDR3 SDRAM

HDD: 1 TB

Hálózat: IEEE 802.11a/b/g/n Wi-Fi

Aljzatok: USB 2.0, USB 3.0, HDMI, SDHC, 3.5 mm audio

Akkumulátor: 4 cellás lítium-polimer akkumulátor, 3220 mAh

Adapter teljesítményfelvétel: 45 W

Méretek: 327 mm x 228 mm x 19.65 mm

Súly: 1478 gramm

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI