Főoldal Blog oldal 556

Több mint 400 ezer forintba kerül a világ legdrágább hamburgere

Ezerszáz fontba, vagyis átszámítva nagyjából 432 ezer forintba kerül a világ legdrágább hamburgere, amelyet egy londoni étterem séfje készített el a világ legkiválóbb minőségű és legdrágább alapanyagaiból. A londoni Honky Tonk étterem ínyencburgerének elkészítéséhez nagyjából 220 grammnyi kobei marhahúst és – a zsírtartalom kiegyenlítése végett – 60 grammnyi új-zélandi vadhúst daráltak össze, míg a húspogácsa közepébe fekete szarvasgombás brie került.

hamburger

A himalájai sóval ízesített, salátalevélen pihenő húspogácsa tetejére iráni sáfránnyal fűszerezett vízben főtt kanadai homár darabkáit halmozták. Mindezt juharszirupos bacon szalonna, Beluga-kaviár, hikoriból készült faszénen füstölt, aranylapokkal borított kacsatojás, majonéz, japán matcsa – porrá őrölt zöld tea -, mangós-pezsgős öntet és fehérszarvasgomba-reszelék koronázza. A hamburgerzsemle tetejét szintén aranylapokkal borítják.

A burger 2618 kalóriát tartalmaz, amely több, mint egy felnőtt férfi ajánlott napi energiabevitele.

A Glamburger névre keresztelt kreáció az étterem és a Groupon közösségi vásárlói oldal közös projektjeként született meg és egy szerencsés nyertes ingyen befalhat egyet a méregdrága ínyencségből – adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása.

„A lehető legkiválóbb alapanyagokat kutattuk fel ennek a mesterműnek az elkészítéséhez, így a győztesnek biztosan emlékezetes vacsorában lesz része” – mondta Chris Large, az étterem séfje, akinek három hetébe telt a hamburger megalkotása. Az 1100 fontba kerülő szendvicset hivatalosan is a világ legdrágábbjának nyilvánította a világrekordokat jegyző Record Setters.

Forrás: MTI

 

Igazi műalkotás lett a vadonatúj Ford Focus

ford_focus_art_muveszetBár az új Ford Focus már önmagban is egy gyönyörűen megformált jármű, ez az egyedi darab valódi műalkotássá vált. Timothy Goodman New York-i dizájner és művész 30 különféle illusztrációval díszítette a jármű karosszériáját, s a nagyközönség az idei, 2014-es Párizsi Autószalonon is megcsodálhatta a különleges Focust.

Az autót az teszi igazán egyedivé, hogy minden rajz egy-egy tulajdonos legkedvesebb Focus-élményét ábrázolja. A #CelebrateFocus révén a Ford több millió elégedett Focus-tulajdonost kért meg arra, hogy osszák meg legjobb történeteiket autójukról a Facebook, a Twitter, az Instagram, a Google+ és a YouTube oldalain. A sokezernyi válaszból a Ford kiválasztotta a legjobb harmincat, majd felkérte Goodmant, hogy fesse meg ezeket a sztorikat – méghozzá úgy, hogy a vadonatúj Focust használja vászonként.

„Ki hagyna ki egy ilyen lehetőséget?” – kérdezi mosolyogva Goodman, aki egy Sharpie filctollal látott neki az alkotásnak. „Végre összefirkálhattam egy vadiúj autót! Ez azért vicces, nem?”

Usha Raghavachari, a Ford ügyfélkommunikációs managere elmondta: „A Focus 1998-as bemutatása óta 12 millió darab kelt el világszerte a modellből. Úgy hiszem, legalább annyi okunk van ezt a rengeteg embert felköszönteni, mint magát az új autót.”

 

Digitalizált térképeken tanulmányozható Budapest fejlődése

budapest_regenBemutatták azt a harminc régi, részletes térképet, amelyek segítségével az interneten tanulmányozható a főváros fejlődése a 18. század elejétől a 20. század közepéig. A Budapest Főváros Levéltárában tartott bemutatón Csomós Miklós főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: a múltat többféleképpen lehet megőrizni, például a térképekkel. Talán sokan nem tudják, mennyire fontos ez – tette hozzá -, pedig egyetlen város fejlesztése sem képzelhető el a múlt, a földrajzi adottságok tökéletes ismerete nélkül.

Szavai szerint Budapest szerencsés helyzetben van, mert „sok-sok réteg, az élet különböző szintjei rakódtak rá”.

Kenyeres István, a fővárosi levéltár főigazgatója elmondta: a kedden bemutatott harminc térkép a Habsburg Birodalom és az Osztrák-Magyar Monarchia történelmi térképeit modern térinformatikai eszközökkel közzétevő Mapire (Historical maps of the Habsburg Empire) projekt második szakasza, elsőként katonai térképek digitalizált változatait mutatták be márciusban.

Közölte: az összes térkép úgynevezett georeferálással készült, vagyis minden képkoordinátához GPS-koordinátákat rendeltek.

Fabó Beáta főlevéltáros elmondta: a harminc térkép válogatás, amely a 18. századtól 1946-ig „szinte teljesen lefedi Budapest történetét”. Hozzátette: a térképkészítés egy-egy „csúcspontján” készültek ezek a térképek, például II. József korában, amikor a katonai és a gazdasági célú térképkészítés mellett az idegenforgalmi is megjelent, a reformkorban, amikor az utazás egyre fontosabbá vált, és be kellett mutatni Pest-Budát az érkező külföldieknek, vagy éppen a városegyesítés idején, amikor először készültek igazán pontos térképek, háromszögeléssel.

A harminc térkép között vannak a földméréshez használt, úgynevezett kataszteri térképek is. A régi térképeket kompatibilissé tették a ma használatos népszerű térképes programok közül többel is, és összehasonlíthatók a korábbi és az aktuális állapotok.

A harminc térkép (körülbelül kétezer térképszelvény) a Budapest Főváros Levéltár honlapján (http://bfl.archivportal.hu/), valamint a http://mapire.eu weboldalon bárki számára ingyenesen hozzáférhető.

Forrás: MTI

Üzembe helyezték Szomália első bankautomatáját

Üzembe állították Szomália első készpénzfelvételre szolgáló bankautomatáját az ország fővárosában, Mogadishuban. Az ATM-et a Salaam Somali Bank állította fel a milliós nagyváros egyik felsőkategóriás hoteljében.

szomalia_elso_bankautomataja

A bank szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy jelenleg kizárólag amerikai dollárt lehet a készülékből felvenni, de elképzelhető, hogy a jövőben más nemzetközi valutákat is elérhetővé tesznek. Hozzátette: további bankautomatákat is szeretnének üzembe helyezni a fővárosban.

A több mint két évtizede dúló fegyveres konfliktusok következtében a pénzügyi szolgáltatások kezdetleges szinten állnak a kelet-afrikai országban, sokan külföldről érkező átutalásokból élnek. A szomáliai shilling szinte teljesen elveszítette értékét, az üzletemberek és a külföldiek többnyire dollárt használnak a tranzakciókhoz.

Forrás: MTI

 

Nyilvánosságra hozták a BMW i modellek árlistáját

A BMW i modellek forgalmazása november 1-jétől veszi kezdetét Magyarországon, a mai naptól pedig a BMW i3 és BMW i8 kiskereskedelmi árai is hivatalossá váltak.  A karbonszálas műanyag karosszériás, környezetkímélő nagyvárosi járművek magyarországi értékesítését a budapesti Wallis Motor Duna BMW márkakereskedés kezdi meg megújult szalonjában.

bmw_i_modellek

A BMW mindennapos közlekedésre tervezett városi prémium kisautója, az i3 kétféle verzióban érhető el: a teljesen elektromos, egy feltöltéssel akár 130-160 km hatótávra képes BMW i3 alapára 11 830 000 forint. A hatótáv-növelő megoldással (Range Extender) ellátott verzió egy 34 lóerő teljesítményű, kéthengeres benzinmotor segítségével menet közben mindvégig állandó szinten tartja az akkumulátor töltöttségi állapotát, így a hatótáv összességében akár a 300 kilométert is elérheti. E típus alapára 13 470 000 forint.

A BMW i almárka második modellje a hálózatról tölthető (plug-in) BMW i8.  A 2+2 üléses sportautó a vezetés egy teljesen új élményét nyújtja: miközben összesen 362 lóerős maximális teljesítményével álló helyzetből 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, átlagfogyasztása csupán 2,1 l/100 km, károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 49 g/km.  A hibridhajtású sportautó alapára 40 775 000 forint.

„A BMW i3 a jövő egyéni közlekedésének szimbóluma: zéró környezetszennyezés, prémium minőség, elérhető áron, mindez itt a mában. Bízunk benne, hogy a kormányzat korábban bejelentett elektromos autózást támogató tervei megvalósulnak, könnyebbé téve az előremutató technológia, valamint a hosszútávon fenntartható mobilitás elterjedését Magyarországon”– nyilatkozta Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

Full HD felbontású, strapabíró hálózati kamerák a Canon kínálatában

A Canon Europe, a képalkotó megoldások vezető gyártója nyolc új Full HD, illetve 1,3 megapixel felbontású hálózati kamera megjelenését jelentette be. Az új eszközök olyan hardverfejlesztéseket kombinálnak a legújabb elemzési és kettős adatfolyam-közvetítési szolgáltatásokkal, mint a továbbfejlesztett PTRZ-pontosság (vagyis a precízebb pásztázás, döntés, forgatás és zoom), a nagyobb ellenálló képesség és a jobb vezérlés – megfelelve a legszigorúbb piaci elvárásoknak is.

Az új H-sorozat (ide tartoznak a Full HD eszközök) a VB-H43 PTZ-modellt, a VB-H630VE vandálbiztos dóm-kamerát, a VB-H630D rögzített dóm-kamerát, és a VB-H730F rögzített boxkamerát foglalja magába. Az M sorozat ezeknek a kameráknak az 1,3 megapixeles változatát jelöli. A modellek családja a VB-M42 PTZ, a VB-M620VE vandálbiztos dóm-kamerát, a VB-M620D rögzített dóm-kamerát, és a VB-M720F rögzített boxkamerát tartalmazza.

Julian Rutland, a Canon Europe tervezésért és stratégiáért felelős igazgatója kiemelte: „Hálózati kameráink új választéka széles körű felhasználást tesz lehetővé: a térfigyeléstől, a közlekedési kamerákon át az infrastruktúra legfontosabb elemeinek védelmén keresztül az olyan beltéri alkalmazásokig, mint a repterek, bankok és kaszinók figyelése. A H és az M sorozattal a rendszerintegrátorok mostantól egyetlen alapmodellel rendkívül széleskörű igényeket tudnak kielégíteni – akár beltéri, akár kültéri eszközre van szükség –, és mindezt remek képminőséggel.”

A nyolc új, hálózati kamera tervezőinek sikerült megteremteni az egyensúlyt a nagy felbontás, a széles látószög és a gyenge fényviszonyok mellett is kiemelkedő teljesítmény, illetve az egyszerű használat között

  • Full HD VB-H43 és az 1,3 MP-es VB-M42: Dönthető, forgatható és zoomolható kamera, 20-szoros optikai és 12-szeres digitális zoommal, 60,4°-os látószöggel. Mindkét modell beépített hőmérséklet-érzékelővel és új motoros konzollal lett ellátva, a mindig precíz fókusz és a nagyobb strapabírás érdekében. Az új Relative Speed (relatív sebesség) mód automatikusan a kamera zoom-pozíciójához hangolja a döntés és forgatás sebességét, ezzel pontosabb vezérlést és pontosabb nyomkövetést nyújtva a kamera látómezejében található tárgyak kíséréséhez.
  • Full HD VB-H630VE és az 1,3 MP-es VB-M620VE: Vandálbiztos dóm-kamerák az IP66 ipari szabványnak megfelelő víz- és porállósággal. Az ultraszéles, 111,0°-os látószögű és 3x optikai / 4x digitális zoommal rendelkező modellek kiváló PTRZ-paraméterekkel telepíthetők, egyszerűbbé téve az integrátorok számára a rendszerek kialakítását. Felszerelés után az új, továbbfejlesztett PTZR-mechanizmus gondoskodik róla, hogy a kamerák minden eddiginél jobban kibírják a sokszor mostoha külső körülményeket.
  • Full HD VB-H630D és az 1,3 MP-es VB-M620D: Mindkét rögzített dóm-kamera ultraszéles, 111,0°-os látószögű, 3x optikai és 4x digitális zoommal van felszerelve, és ugyanazt a fejlett PTRZ-mechanizmust használja a beltéri környezetek rugalmasabb figyeléséhez.
  • Full HD VB-H730F és az 1,3 MP-es VB-M720F: Ezek a sokoldalú boxkamerák kínálják a legszélesebb (112,6°) látószöget. Szintén 3x optikai és 4x digitális zoomoptikával rendelkeznek, kiváló minőségű videók készíthetők velük, és különösen jól teljesítenek alacsony megvilágítású környezetekben.

A H és az M sorozatot nem csak a csúcsminőségű megfigyelési szolgáltatások és a részletes képek teszik egyedi, a versenytársak termékeit maguk mögé utasító eszközökké, hanem az emellé társuló akár 15 intelligens elemzési funkció is. A beépített elemzési szolgáltatások lehetővé teszik az elhagyott objektumok, az eltávolított tárgyak és a kamera mozgatásának és rongálásának észlelését, áthaladás- és mozgás érzékelését. Mindkét sorozatban megtalálható az Auto Smart Shade Control (automatikus intelligens fényerő-vezérlés), amely automatikusan kiválasztja az optimális megvilágítási szintet. Ezzel a rendszerek még problémás megvilágítási körülmények között is kiváló minőségű észlelési szolgáltatásokat és jó minőségű felvételeket nyújthatnak.

A külön képfeldolgozó és hálózatkezelő processzor, a DIGIC DV III és a DIGIC NET II beépítésével a teljes képfeldolgozási folyamat, így a rögzítés, feldolgozás, kódolás és továbbítás zökkenőmentesen zajlik. A kamerák eltávolítható infravörös szűrővel is rendelkeznek, így valóban éjjel-nappal használhatók.

Az új kamerák tervezésekor a Canon 70 éves tapasztalatára támaszkodott, melyet a csúcsminőségű optikák gyártásában, valamint a gyenge megvilágításnál is kivételes képek készítésére alkalmas kamerák fejlesztésében szerzett. A Canon hálózati kamerái könnyen telepíthetők, ONVIF Profile S kompatibilisek, és kiterjedt garanciaprogramok háttértámogatását élvezik. Az új kamerák 2014 decemberétől lesznek megvásárolhatóak.

A vásárlók, VMS partnerek és rendszerintegrátorok itt találhatnak bővebb információkat a Canon hálózati kameráiról: http://cpn.canon-europe.com

Kiemelten gyors növekedést könyvelhet el az Opel a hazai piacon

Újabb negyedévet zárt sikerrel az Opel: januártól szeptemberig 7.578 autót adott el, ami jóval több, mint a tavalyi teljes esztendő értékesítése. Az előző év hasonló időszakához képest az összesített személyautó és kishaszon gépjármű piacon az Opel 57 százalékos növekedést produkált lényegesen felülteljesítve az egyébként szépen növekedő (24,3%) magyarországi összeladásokat.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_002

 

Személyautó fronton – ahol az Opel immár negyedik éve megszakítás nélkül piacvezető – a márka eredményei még kiemelkedőbbek. A személyautó piac növekedése eddig az idei évben 20 százalékos volt, az Opel ezzel szemben közel háromszor nagyobb mértékben, 56,7 %-al tudta növelni az eladásait. Ez a növekedés 6.869 eladott autót (tavaly ilyenkor 4.383) és 13,59 százalékos piacrészesedést jelent. A kishaszon gépjárművek piacán az Opel 709 autó eladásával ugyancsak jócskán meghaladta az előző év hasonló időszakának eredményeit.  Természetesen – a korábbi évekhez hasonlóan – az Opel őrzi vezető helyét a magáneladásokban is. Az Opel ügyfelei között a magánvásárlók aránya 30 % fölött van – ez jóval magasabb, mint a flottaértékesítés által dominált magyar piacon általában.

„Az Opel hazai sikerei európai szinten is egyedülállóak mind a piaci részesedés, mind pedig az eladások növekedésének tekintetében.” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. „Ennek a kiemelkedő magyarországi eredménynek is köszönhető, hogy az új Opel Corsát itt Magyarországon két héttel a hivatalos párizsi világpremier előtt mutathattuk be. A mostani Corsa – az Astra mellett – továbbra is az Opel egyik legnagyobb számban eladott magyarországi modellje, az új, immár ötödik generációs Corsától pedig azt várjuk, hogy folytatja ezt a sikersorozatot.”

A meglévő sikeres Opel modellpaletta az év hátralevő részében még megújul: az említett új Corsa az év vége felé kerül a márkakereskedésekbe, már rendelhető az ADAM Rocks mini szabadidő autó és ugyancsak még az idén elindul az új Opel kishaszonjármű, a Vivaro értékesítése.  A Corsában és az ADAM Rocks-ban is új szentgotthárdi motorok mutatkoznak be. A 115 illetve 90 lóerős egyliteres háromhengeres turbómotorok az Opel legújabb kis benzinmotor családjának első tagjai. Ezeknek a motoroknak a sorozatgyártása nyáron indult Szentgotthárdon az eddigi 1.6-os benzin és dízel motorok mellett és ezzel az Opel magyarországi motorgyárában már három különböző motorcsalád készül a rugalmas gyártósorokon. A „magyar szív” egyre több modellbe kerül be, a legújabb hír az, hogy a Mokka is megkapja az 1.6-os dízelt.

„Természetesen szeretnénk így folytatni az év hátralévő részében is” – mondta Koncz Gábor. „Az a célunk, hogy a növekvő piacon továbbra is az átlagosnál gyorsabban növekedjünk és a kemény versenyben mindenképpen megőrizzük az Opel vezető pozícióját a személyautó piacon illetve, ha sikerül, akkor a teljes gépjármű piacon is.”

Íme, a PS4 exkluzív Driveclub-kompatibilis kormányok

Ismerkedjünk meg a legújabb PlayStation 4 exkluzív játék, a Driveclub kapcsán közzétett kompatibilis játékvezérlőkkel!

driveclub_ps4

A fejlesztést végző Evolution Studios bejelentette, hogy legújabb versenyjátékuk, a Driveclub mely kormányokkal lesz kompatibilis a megjelenéskor. A csapat szorosan együtt dolgozott a Thrustmasterrel, hogy a T80, valamint a T300RS tökéletes élményt nyújtson, amikor a játékosok beülnek a virtuális autók volánjai mögé. A fejlesztők emellett valódi versenyzők, köztük Sébastien Loeb közreműködésével is finomhangolták a perifériákat a játékhoz.

A Driveclub október 8-án, azaz holnap érkezik PlayStation 4-re.

Angliába keres dolgozókat a Ford

Ford_dagenhamA Ford Anglia 250 új dolgozót szerződtet az új dízelmotor gyártósorára, ami a Ford Dagenham Motorgyárban áll majd üzembe.Az új generációs, alacsony CO₂-kibocsátású, 2,0 literes dízelmotor-család egy több mint 380 millió angol font összegű befektetés eredményeképpen született meg, az Egyesült Királyság kormánya által működtetett Regionális Fejlesztési Alap támogatásával. A motor tervezési és fejlesztési munkáit a Ford Dagenham és a Ford Dunton Műszaki Központ mérnökei végezték.

Az első ilyen motor a jövő év végéig készül majd el Dagenhamben, s a teljes gyártási kapacitás 350.000 darab lesz évente. Az új dízelmotor 2016-tól jelenik meg a Ford kínálatában. A motorgyártó és tervező részlegben jelenleg mintegy 2000 alkalmazott dolgozik, s az új munkatársak ezt a létszámot egészítik majd ki. Az újonnan érkezettek első hulláma a tervek szerint idén decemberben áll munkába határozott idejű, 23 hónapra szóló szerződéssel, 2015 első felében pedig újabb munkaerő-felvétel várható. Az új állásokkal megerősített gyártási csoport üzemeli be az új gyártósort, aminek segítségével a Ford Dagenham éves gyártási kapacitása megközelíti az egymilliós darabszámot. A Ford Dagenham üzem tavaly 787.398 darab motort gyártott, s e mennyiség 85 százaléka exportra készült.

A Ford Dagenham legutóbbi dízelmotor-programja annak az 1,5 milliárd angol font értékű befektetésnek a szerves része, amelynek keretében a Ford öt év alatt új, alacsony széndioxid-kibocsátású, környezetbarát motor- és járműtechnológiákat honosít meg. A Ford jelenleg több mint 13.500 embert foglalkoztat közvetlenül az Egyesült Királyságban. Mark Ovenden, a Ford Anglia elnöke és ügyvezető igazgatója szerint „Ez a toborzási program is bizonyítja a Ford elkötelezettségét az Egyesült Királyság gazdasága iránt, és az utolsó lépést jelzi egy vadonatúj, modern, alacsony széndioxid-kibocsátású dízelmotor gyártási folyamatában, egy olyan motoréban, amit a Ford az Egyesült Királyságban tervezett, fejlesztett ki és itt is gyártja azt.”

„A Regionális Fejlesztési Alap fontos szerepet játszik a Fordhoz hasonló vállalkozások támogatásában, segítve ezzel a gazdasági növekedést és a magasan képzett munkavállalók hosszú távú foglalkoztatását.” – teszi hozzá Greg Clark, egyetemi és tudományos oktatásért felelős minister.

A Ford két helyen gyárt motorokat az Egyesült Királyságban: az egyik helyszín a walesi Ford Bridgend, ahol benzines erőforrások készülnek, a másik pedig a Londontól keletre található, dízelmotorok gyártására szakosodott Ford Dagenham. 2013-ban a két üzemben összesen több mint 1,5 millió motor készült.

Az érdeklődők online is jelentkezhetnek az új munkahelyekre a www.randstad.co.uk/ford linken.

[TESZT][PS4] inFamous: Second Son – posztapokaliptikus térugrás

Magasra tette a lécet, sikeres is lett: a márciusban debütált inFamous: Second Son a nagy sikerű sorozat folytatásaként számos játékosnak jelentette, jelenti a mai napig is a valós viszonyítási alapot. Bár nem mai játék, úgy érezzük, még mindig akad aktualitása, úgyhogy mindazon PlayStation 4 tulaj, aki nem szerezte volna be idejekorán, még bőven akad ideje, hogy megtehesse. Legyen tehát e bemutató teszt némi kedvcsináló a sztorihoz – nem beszélve arról, hogy rövidke folytatás is érkezett a Sucker Punch fejlesztőcsapatától, inFamous: First Light címmel, melyet hamarosan szintén kivesézünk majd a Napimagazin.hu hasábjain.

infamous_second_son_ps4_napimagazin_012

 

Sablonok, sallangok – akadnak, ugyanúgy, ahogy némileg a fő vonal is klisésbe hajlik. Feltéve, ha érzékenyek vagyunk ezekre, de akkor nagyon a visszájára fordulhat minden, úgy 6-7 óra játékidő után. Persze ezért szeretjük a műfajt (igazából rengeteg újítással), leginkább a sci-fi és a cyberpunk-azonosulással vonható párhuzam.

Van egy hősünk, nevezetesen Delsin Rowe, a szorgalmas graffiti-junkie, aki önfeledten bontakoztatja ki művészetét az esőáztatta házfalakon. Minden zajlik a maga kerékvágásában, mígnem Delsin-t megfertőzi egy úgynevezett conduit, egy bioterrorista, Hank – menekülés közben.

A conduitok különleges, természetfeletti képességekkel megáldott emberi lények, képesek teleportálásra, fegyverként tudják használni karjaikat tudatukon keresztül, s számos, emberi képzeletet meghaladó tevékenység lefolytatására képesek. Nos, főhősünk vénáit átjárja a változást hozó rontás, s ő maga is körözött bioterrorista lesz. A történet pozitív, vagy negatív kimenetelét jelentősen meghatározza az a tény is, hogy Delsin bátyja a nemrégiben kinevezett helyi seriff, bár alapvetően megad minden támogatást ahhoz a játék során, hogy pozitív legyen a végkimenetel.

infamous_second_son_ps4_napimagazin_001 infamous_second_son_ps4_napimagazin_005

Mivel Seattle egész területét fennhatóság alá vette a D.U.P., azaz a Department of United Protection katonai szervezet, ezért az egész életérzés amolyan orwelli szinteket hordoz, láthatóan magas a befolyásoltság, civilek százai tüntetnek azért, hogy a blokád mielőbb megszűnjön. A D.U.P. feladata, hogy a conduitokat kiszűrje, elfogja, majd alapos kísérletek alá vesse őket. Az inFamous: Second Son-ban Delsin Rowe-val a feladatunk tehát lényegén igencsak egyszerű: bejárni a sandbox posztapokaliptikus Seattle-t, megtisztítani a D.U.P. által birtokolt területeket, ezek mellett fő- és mellékküldetéseket kell végrehajtanunk annak érdekében, hogy a sztorivonal is haladjon előre.

A játéktér kerületekre lett osztva, folyamatosan zajlik a történések adagolása. Ugyanakkor rettentően lineárisba fordulhat az élmény, főként, ha egyhuzamban több órát beletolunk a játékba, ugyanis a szekciók kitakarítása mindig hasonló elemekre épül fel: megközelíteni az ellenséges bázist, képességeink függvényében lerombolni a tornyokat, radarállásokat, kamerákat, egyebeket, majd jöhet a likvidált, nehézségi fokozattól függően felvértezett NPC-k után a főboss.

infamous_second_son_ps4_napimagazin_007

Az inFamous: Second Son karakterét, Delsin Rowe-ot természetesen fejleszthetjük, legalábbis a skilleket erősíthetjük, egészíthetjük ki folyamatosan. Ehhez shardokra van szükség, melyeket alapvetően a kalandozás során gyűjthetjük be, robbanások, célirányos tereptárgyak szétzúzása után vehetők fel – a talentfa bővítése meghatározott számú sharddal történik mindig, továbbá függ az aktuális karakter szinttől, illetve a karmánk jó, vagy rossz irányba haladásától is.

Ahogyan említettük, az inFamous: Second Son számos sci-fi elemből építkezik, ehhez méltóan a főhős képességei sem hétköznapiak. Fegyver konkrétan nem használunk, van viszont bioenergiánk, melyhez az ihletet és hátteret kémények, roncs autók füstjéből szerezzük. Később már a neonreklámok futófelirataiból is meríthetünk, de minden poént nem szeretnénk lelőni. A főhős változatos módokon irányítható, teleportálni is képes (magasabb szinteken), lángcsóvává változva cikázik a szellőzőnyílásokon, és egyéb extrém megnyilvánulásokra is képes. Érdekes, igaz?

infamous_second_son_ps4_napimagazin_004 infamous_second_son_ps4_napimagazin_006

Jól kidolgozott mesterséges intelligencia-algoritmus működik a játékban, az NPC-k viszonylag kiszámíthatatlanok (easy fokozaton ne számítsunk túl játszhatatlan környezetre), a bossfight-ok kidolgozottak, némi taktikai- és stratégiai rálátás szükségeltetik.

Az inFamous: Second Son dramaturgiailag erőteljes hetest érdemel egy tízes skálán, a jellemábrázolás jó, bár déja vu-t ébreszt; láttunk már, éreztünk már hasonlót. Maximum nem ebben a köntösben, a komor környezetábrázolás zseniális, csakúgy, mint Seattle részletes kidolgozottsága, szabadon bejárhatósága. A körítésből adódóan Delsin gyalogosan közlekedik, ne várjunk GTA-s autózásokat, de tulajdonképpen nincs is szükség ilyesmire. A hangulat így is makulátlan.

Csakúgy, mint a grafikai ábrázolás és megvalósítás. A PlayStation 4 megjelenése után az inFamous: Second Son volt az első PS4 exkluzív játék, egyfajta techdemo-ként is megállta, megállja a helyét a mai napig. Tökéletes shaderezés, megfelelően választott árnyalatok és árnyékkonfigurációk, elmosódásmentes mozgásreakciók, teljesen valódinak ható vizuális effektek tarkítják az összképet.

infamous_second_son_ps4_napimagazin_009

Hangeffektusok és zene terén az inFamous: Second Son nem túl változatos, főként az utóbbi kapcsán vehető ez észre; grunge-os, rock-os stílusok váltakoznak (meglehetősen illik ez a stílusvilág Delsin hipsteres külsejéhez), viszont a tracklist hozzávetőlegesen 8 zeneszámból áll.

Ki kell emelni mindenképp a mellékküldetések jelenlétét is. Több kategóriában kalandozhatunk el a vezérmotívumtól, például kiélhetjük továbbra is grafukusi hajlaminkat Delsin-nel, graffitizhetünk a jó, vagy a rossz oldalán. Leszámolhatunk drogdílerekkel, foglyokat szabadíthatunk ki átmeneti börtöncellákból, rejtett kamerákat iktathatunk ki, beépített kémeket küldhetünk a másvilágra – garantáltan nem marad el a reakció az ellen részéről.

infamous_second_son_ps4_napimagazin_002 infamous_second_son_ps4_napimagazin_008 infamous_second_son_ps4_napimagazin_003

Hangulatos, ám rettentő komor világba csöppenünk az inFamous: Second Son feltérképezésekor. Delsin Rowe, a főhős szerethető, hamar azonosulhatunk vele, majd azon kapjuk magunkat, hogy önfeledten eltöltöttünk a játékkal több órát egyhuzamban. Sok rombolás, áldozni a jó vagy a rossz oltárán, Seattle, sandbox, természetfeletti képességek, igazi PS4 nextgen körítés. Mi kellhet még?

infamous_second_son_ps4_napimagazin_011 infamous_second_son_ps4_napimagazin_010

Még több screenshot: Napimagazin Facebook oldal

A játékteszt elkészítéséhez Acer K335 LED projektort használtunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony PlayStation, Sony, GigabyteMSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI