Főoldal Blog oldal 571

Hazánkba is megérkezik a Monk utolsó évada

A Monk – A flúgos nyomozó 2002-ben mutatkozott be Amerikában, és megannyi díja mellett olyan bravúrt vitt véghez, amire kevesen számítottak. Úgy tudott kultsorozattá válni, hogy durva bűntényeket vegyített megkapó humorral. Tony Shalhoub főszereplésével pedig legalább olyan hírhedt nyomozót kapott a közönség, mint Columbo volt. A Universal Channel műsorán szeptember közepétől minden hétköznap jön a Monk utolsó évada, és vele együtt a könnyes finálé is.

Volkswagen-találkozó 2014: minden, amit tudni kell az eseményről

Harmadik alkalommal rendezi meg a Volkswagen szeptember 27-én a Golf-találkozót (Volkswagen-találkozó összefogóan) a hagyományokhoz hűen ismét a Hungaroring ad otthont a rendezvénynek. A korábbi évekkel szemben bővülő program várja az érdeklődőket: ezúttal a Golf-tulajdonosoknak szervezett események mellett az érintett klubok Transporter, Bogár, Passat, Scirocco és Corrado találkozót tartanak a helyszínen. Ennek köszönhetően idén 10.000-nél több látogató, s 1500-nál több kiállított autó várható a rendezvényen, ahol a Golf 40 éves születésnapját is ünnepelhetik a márkafanatikusok.

road_to_epleny_volkswagen_transporter_003

Szűk három hét múlva Volkswagenek lepik el a Hungaroring aszfaltját, idén harmadszor rendezi meg a márka a nagy sikerű Golf-találkozót. Az évről-évre növekvő számú érdeklődőt vonzó rendezvény ezúttal egyéb típusok előtt is kitárja kapuit: több Volkswagen klub is úgy döntött, hogy a három éves múltra visszatekintő eseménnyel párhuzamosan rendezi meg összejövetelét. A Transporter, a Bogár, a Passat, a Corrado és a Scirocco klub szervezésében ugyanis további találkozók is lesznek a mogyoródi versenypályán, ahová előzetes regisztráció útján jöhetnek be az autósok. A változásnak köszönhetően a rendezvény hivatalos elnevezését Volkswagen-találkozóra módosították a szervezők, de a névváltozás miatt a korábban megszokott programok semmit nem módosultak.

A belépőjegy ára ezúttal 300 forint lesz, s idén sem maradhat el a tombola, amin a legszerencsésebb játékos egy III-as Golfot vihet haza, mindössze 40 forintért, ugyanis a Volkswagen Golf 40 éves születésnapja miatt ennyiért lesz megvásárolható a sorsjegy. Idén ünnepli a márka ikonikus alakja a 40. születésnapját, hisz’ az autógyártás egészét meghatározó modell első példánya 1974-ben gördült le a wolfsburgi gyár futószalagjáról.

Az ünnepi hangulat mellett számos program várja az érdeklődőket: kipróbálható lesz a vezetéstechnikai pálya, illetve a Hungaroring területén található Off-road Centrum, ahol Amarok-ok és Touareg-eg volánja mögött járhatjuk be a 30 hektáros erdő hegy-völgyes útjait. A versenyszelleműek izgalmas gokart futamokon vehetnek részt vagy távirányítású modellautókat és helikoptereket próbálhatnak ki, a Golf tulajdonosok pedig ingyenesen átvizsgáltathatják autójukat a Volkswagen szakembereivel. Az AVON tanácsadói sminkeléssel, illat tippekkel, termékpróbákkal és kézápolással várják egész nap a hölgyeket, a kisgyermekek a mesesarokban, bábszínházi előadásokon, a játszótéren, a közlekedési parkban vagy arcfestéssel tölthetik az idejüket. A Volkswagen Haszonjárművek a hippi életérzést is megidézi a helyszínen: egy korhű szekció, a Transporter Hippifalu várja a vadregényesebb kikapcsolódást igénylőket. A vállalkozó kedvűek a rendezvény estjén tábortűz és bográcsozás mellett, Transporterben vagy sátorban alhatnak a helyszínen.

volkswagen_golf_i_3

A korábbi évekhez hasonlóan ezen a napon mutatkozik be több új modell a nagyközönség számára: szeptember 27-én lesz először megtekinthető a Golf Sportsvan és a Golf GTE hazánkban. A Volkswagen Haszonjárművek egy igazi szenzációval is készül a rendezvényre: itt lesz ugyanis az országban egyedül látható az 1957-től 2013-ig, Brazíliában gyártott Volkswagen T2 sorozat utolsó, 1200 példányos „Last Edition” kiadásának 1200., azaz leges-legutolsó darabja.

Az új autók mellett természetesen idén is a korábbi generációk kapják a főszerepet, a rendezvény központi helyszínét ismét a Paddock rész adja, ahol az ország legszebb Golf modelljei sorakoznak majd. Az idei 1200 pályázó közül a Volkswagen neves szakújságírókból és autós szakembereiből álló, 11 fős zsűrije választotta ki azt a legszebb 300 modellt, melyek a kiemelt helyszínen parkolhatnak. A kiállítónak regisztráltak – függetlenül a zsűri döntésétől – a versenypályára is felhajthatnak majd, az érdeklődők pedig természetesen nem csak Volkswagennel érkezhetnek a Ringre, gépkocsi márkától és típustól függetlenül a szervezők mindenkit örömmel várnak a helyszínen.

A Volkswagen-találkozóról

A rendezvényről bővebb információ a www.volkswagen-talalkozo.hu holnapon, a Volkswagen Magyarország Facebook vagy a Volkswagen-találkozó esemény oldalán található.

További részletek az egyes összejövetelekről:

Golf-találkozóról: www.golftalalkozo.hu

Transporter-találkozóról: www.transporter-talalkozo.hu

Bogár-találkozóról: www.bogarasok.hu

Passat-találkozóról: www.passatklub.hu

Scirocco- és Corrado-találkozóról: www.scirocco.hu

Magyarországon a faceliftes, megújult Toyota Yaris

15 évvel ezelőtt, 1999-ben debütált az első szériás Toyota Yaris, ma pedig bemutatkozott a hazai újságíróknak is a kívül s belül megújult kisautó. Kétségtelen, hogy a gyökereinél keresendő elődéhez képest jelentősen javult a beltér minősége, a külső markánsabb lett, a motorpaletta is bővült, fejlődött; s természetesen jelen van a hibrid hajtáslánccal választható alternatíva is.

toyota_yaris_2014_01

Ahogy Krajcsovits Sándor, a Toyota Hungary PR és termékkomunikációs szakembere elmondta, az új, Toyota Yaris facelift tervezése és kialakítása és újragondolása esetében kiemelten fontos volt a végfelhasználók visszajelzése, tapasztalata a korábbi modellek révén. Mindezek mellé hozzácsapták még pluszban a márkakereskedők visszajelzéseit (nemzetközi szinten persze), majd innentől kezdve a célok tisztán meghatározhatóvá váltak 2014-ben. Mindehhez nem kevesebb, mint 85 millió eurós fejlesztést fogatosított a gyártó, 576 ezer munkaórával és több, mint 1000 darab új alkatrész bevetésével. Az újratervezett kisautó formaterve pedig szorgos dél-franciaországi kezek munkáját dícséri, úgynevezett keen look stílus-szellemiséggel.
Ahogy elnéztük, az új, 2014-es Toyota Yaris arculata jelentős mértékben megváltozott, igaz, követi a legutóbbi széria tradícióit formavilág terén.

toyota_yaris_2014_03

A külső dinamikusabb, erőteljesebb és markánsabb lett, a front résznél például előszeretettel alkalmazták az Aygo-nál már megismert „bajuszos” jelleget, konkrétan a hűtőmaszk osztott felületeinek egybefolyását, háromszög alakzattal. Mellé a far hangsúlyosabb diffúzor-elemmel lett megspékelve, így már-már az is kijelenthető, hogy a Toyota Yaris legújabb megközelítése rendkívül sportos koncepciót hordoz, egyértelművé téve, hogy a fiatalabb korcsoportot kívánják becélozni. Viszont a korábbiakétól eltérően a jelenlegi Toyota Yaris 1.0 VVT-i (69 LE), 1.33 dualVVT-i (99 LE), illetve 1.4 D-4D (90 LE) motorokkal szerelt verziói – külsőre – teljesen megegyeznek a full hybriddel (100 LE), így mindössze az orr rész Toyota logója körüli kékes árnyalat, továbbá a célzott feliratozás mutatja az autók esetében a különbségekre utaló jeleket.

toyota_yaris_2014_02 toyota_yaris_2014_05 toyota_yaris_2014_06

Az új, faceliftes Toyota Yaris műszerfala is megújult, legalábbis, ami a központi egységet illeti: a harmadik generáció modellciklusának első feléhez tartozó képviselőknél három részre osztódott az analóg felület, itt kettős a kialakítás; ezáltal sokkal átláthatóbb, letisztultabb lett az összhatás. Az infotainment panelje elrendezés szerint igen hasonló a korábbiéval, az LCD kijelző mérete nőtt, illetve USB aljzaton keresztül történik a zenék, médianyagok lejátszása.
Ahogyan már feljebb felsoroltuk, összesen két benzinessel, egy dízellel és egy hibriddel rendelhető az új Toyota Auris. Az 1 literes VVT-i Mild Atkinson ciklusú, 95 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, miközben a teljesítményre sem lehet panasz (69 LE). Egyébként mind a négy hajtáslánc rendkívül környezetbarát s ebből kifolyólag takarékos is, a károsanyag-kibocsátási értékek mind 100 gramm alatt maradnak, kivétel ez alól az 1.33 literes dualVVTi, itt az érték alig 1 tizeddel haladja csak meg a bűvös határt – itt 109 gramm ugyanis a CO2-kibocsátás. Az 1 literes VVT-i aggregátot teljesen átalakították, 37 százalékos maximális termikus hatásfokkal rendelkezik, csekély, 4.1 liter/100 kilométer üzemanyag-felhasználással – legalábbis, ahogyan a gyártó ígéri.

krajcsovits_sandor_toyota_yaris_2014 toyota_yaris_2014_07

Még egy keveset menjünk bele a műszaki részletekbe: fő cél volt a pumpálási és termikus veszteségek csökkentése az új Toyota Yaris esetében alkalmazott 1 literes VVT-i motor esetében, ennek folyományaként (is) alkalmazták előszeretettel a kis terheléses Atkinson ciklust, továbbá a nagyméretű, hűtött EGR-t. Mindezekkel egyetemben talán még a legfontosabb hangsúly a kis surlódáson van, DLC (Diamond Like Carbon) nagykeménységű bevonatokkal lettek ellátva a szelepemelők, de módosították a dugattyúszoknyákat is, valamint csökkentették a vezérműlánc surlódását is.

A full hybrid hajtással rendelkező Toyota Yaris modelleknél szintén alkalmazták az előző bekezdésben foglaltak nagy részét, valamint növelték a fékenergia visszatöltést, s a hibrid vezérlést újraprogramozták.
Fontos a biztonság, így az új Toyota Yaris tervezésekor egyértelmű volt, hogy a karosszériát meg kell erősíteni. A kialakítás 20 százalékkal merevebb konstrukciót jelent, növelt lemezvastagsággal, több ponthegesztéssel, módosított formával. A felfüggesztésnél csökkentettek a feszességen, a lengéscsillapítókúj szeleptechnológiát és rugóelemet kaptak, a hátsó híd torziós rúdja növelt feszességgel bír.
Az új, 2014-es, most bemutatott Toyota Yaris hangszigetelése is fejlődött, az elmondottak alapján két kategóriával feljebb, az Awensis-nél lelhető fel hasonló technológia alkalmazása. Zajszigetelőként funkcionál a műszerfal, a tűzfal, a középkonzol és a padlólemez is.

A sajtótájékoztatón azt is megtudtuk, hogy a Magyarországon értékesített Toyota Yaris modellek 18 százaléka hybrid, ami nagyszerű irány véleményünk szerint: érezhetően kezdenek a hazai vásárlók is környezettudatosabban, előrelátóbban és felelősségteljesebben gondolkodni.

Az új felszereltségeket is felmutató Toyota Yaris 2 790 000 forintos vételárról indul, ezért 1 literes, 69 lóerős VVT-i motor, 5 fokozatú váltó és Live felszereltség érhető el.

kovacs_andras_peter_knoll_gabi_puskas_peti_toyota_yaris

Mivel az új Toyota Yaris alapvetően – ahogyan feljebb is kitértünk már rá – a fiatalabb generációt próbálja becélozni, ezért előtérbe kerül az autó kapcsán az önfeledt szórakozásra indíttató tálalás. Nemes egyszerűséggel: az új Toyota Yaris dalra fakaszt, mivel annyira szimpla, ugyanakkor színes, hogy nem lehet másként a kormány mögött ténykedni, mint hogy dúdolgassunk. A központi kampányfilmek fő középpontjában is ez áll, rendkívül szellemes audiovizuális megoldásokkal – s hogy mindez magyar vonatkozásban is jól működjön, a Toyota magyarországi importőre felkért kettő előadóművészt, Knoll Gabi és Puskás Peti személyében – nem meglepően énekeseket – hogy valljanak arról, ténylegesen ennyire örömteli és dalos kedvcsináló-e az új Toyota Yaris. Egyöntetűen kiderült hogy igen, a prezentáció után le is vetítettek egy kisfilmet, melyben láthattuk azt a néhány tesztnapot, s annak körítését, melyet Peti és Gabi vezényelt le szó szerint a Yaris-ban.

S végül nézzük személyes tapasztalatainkat az új Toyota Yaris kapcsán: mivel a rendelkezésre álló idő és modellkapacitás is szűkös volt, főként az érdeklődők tekintetében, ezért mindössze hozzávetőlegesen 10 perc állt rendelkezésünkre, hogy kipróbálhassunk egy 1 literes VVT-i motoros, illetve egy full hybrid hajtással felszerelt példányt az óbudai keskeny lankákon. A beltér mintha tágasabb lett volna a korábbi kialakításokhoz képest, az anyagminőség ténylegesen javult. Az első és hátsó ülések is hozzák a szegmensen belül elvárt komfort szintjét, a vezethetőség optimális. Az 1 literes VVT-i továbbra is pörgős, kisebb gázadásokra is harciasan reagál, sportos aspektussal építi fel a nyomatékgörbét. A full hybrid verziónál viszonylag hosszú intervallumon mozgatható a károsanyagkibocsátás nélküli, tiszta elektromos üzem, érezhetőek az erőtartalékok, a benzines profilra történő átváltás zökkenésmentesen zajlik, mindössze a motorhang árulkodik arról, hogy „hagyományossá” alakult közben az üzemmód.

toyota_yaris_2014_04

Hamarosan átfogó teszt keretein belül nyilván behatóbban vesézzük majd ki a Toyota Yaris 2014-es, újragondolt változatát. Addig is elég legyen annyi: aki klasszikus értelemben vett kisautót keres, úgy, hogy kicsit elvonatkoztat a tényleges kisautó fogalmától (mert kifejezetten tágas és nagy szegmensén belül az autó), az jó helyen jár. Ha pedig a hangulat a tetőfokára vág, nem szabad restnek lenni, és kötelező jelleggel fel kell tekerni a hangerőt. Akár a kampányvideóban elhangzott dalok közül válogatva (például a Reel to Real I like to move it-ja perfekt választás), akár Puskás Peti (The Biebers) vagy Knoll Gabi repertoárjából csemegézve.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Volkswagen-találkozó 2014: még több program, még több érdekesség

Idén már harmadik évét tapossa a wolfsburgi autómárka szerelmeseinek szóló monstre rendezvény. Itt rögtön meg is jegyeznénk, hogy a korábbi Golf-találkozó elnevezést felváltó Volkswagen-találkozó máris sejteti: kinőtte magát a program, s bizony nem csak a típus iránt elhívatottaké a teljes, Hungaroringen levezénylésre kerülő nap, hanem a Volkswagen brand minden képviselőjéhez kötődő érdeklődőt, érdekeltet szívesen látnak a szervezők. S persze bárki kilátogathat szeptember 27-én a Hungraroringre, aki szeretne egy komplex családi programot eltölteni, emelkedett, kellemes hangulatban.

road_to_epleny_volkswagen_transporter_001

Korábban már beszámoltunk az idei, 2014-es Volkswagen-találkozó részleteiről, azonban a mai napon megrendezett egész napos program keretein belül teljes körű betekintést nyerhettünk az egyre összetettebb és színesebb programdömping részleteibe. Kezdjük az elején.

Nagyszerű kezdeményezéssel a márka importőre – bevonva néhány civil, ám büszke Volkswagen tulajdonost a találkozó elő-eseményeibe – túrát szervezett Eplénybe, stílszerűen olyan kultikus, nem egy esetben több évtizedes veterán csodákkal, amelyekkel nem minden nap kerül testközelbe az ember. Így hát a budaörsi indulás előtt néhány perccel már dolgozott a fantázia, felszökött az adrenalinszint, érthetően: a parkolóban felsorakozott néhány Volkswagen klasszikus: Transporter T1, T2 a hőskorból (mellettük egészen a T5 szériáig, Multivannel az élen), Golf I, II, kiterjesztve a termékskálát egészen a jelenleg aktuális VII-es sorozatig.

volkswagen_golf_i_001 volkswagen_golf_i_002

Miután az autóritkaságokkal az eplényi Nordica Síaréna felé vettük az irányt, mindenki felzárkózott, elindult a konvoj – néhány fotó erejéig lassítás az érdi emelkedőn, majd beirányoztuk a végcélt. A koros, és kevésbé idős autók is derekasan állták az oda-vissza több, mint 200 kilométeres etapot, de miért is ne bírták volna? Az autók büszke tulajdonosai – akik egyébként részt vesznek természetesen járművükkel a szeptember 29-i Volkswagen-találkozó programjain is – mindent elkövettek, elkövetnek, hogy büszkeségeik naprakészek, jól karbantartottak és ápoltak legyenek.

road_to_epleny_volkswagen_transporter_003

Pontosan a fenti példa szerint cselekszik az általunk egyebek mellett próbált Volkswagen Transporter T1 és T2 tulaja. A szóban forgó, képeken is szereplő T1 1964-ben gördült le a gyártósorról, tehát idén 50 éves, szinte minden csavarja eredeti, az ülések kárpitozását cserélték időközben. Az klasszikus hippiautóként is elhíresült T1 1.6 literes klasszikus boxermotorja érezhetően erejében volt, a környékbeli emelkedőket vígan vette, négysebességes váltója kissé megfáradt ugyan az évek során, de egy könnyed duplakuplungolással illetve gázfröccsözéssel tökéletesen kapcsolható hajtást produkált. A malomkerék átmérőjű kormány holtjátéka mai léptékekkel szokatlan, csakúgy, mint a 80 kilométer/óra körüli végsebesség is – itt igazándiból már nincsenek kompromisszumok, csak a nagybetűs feeling, életérzés.

volkswagen_transporter_t1_003 volkswagen_transporter_t1_002 volkswagen_transporter_t1_001

2012. október 13-án rendeztek először Golf-találkozót Magyarországon, a Hungaroringen. Akkoriban még csak a Golf modellek iránt elkötelezett tulajok, rajongók célcsoportját irányozták be a szervezők, viszont mára teret kap az összes VW emblémával ellátott négykerekű, típustól és kategóriától függetlenül.

dr_verten_sandor_road_to_epleny_2014 nemeth_balauzs_road_to_epleny_2014 kovacs_andras_road_to_epleny_2014

Természetesen számos házon belüli újdonsággal, érdekességgel is itt találkozhat először-kiemelten a nagyérdemű. A Passat nyolcadik generációja például itt mutatkozik be, úgy, hogy 5 nappal megelőzi a Párizsi Autószalon keretein belül tartandó világpremierjét. Mivel a Volkswagen is kiemelt hangsúlyt fektet az környezettudatos életszemlélet gyakorlására, ezért jelentős fejlesztések zajlanak e téren is: megtekinthető lesz az e-Up!, az e-Golf, illetve a Golf GTE plug-in hybrid is.

Tradíció mára a kisorsolandó autók kiválasztása is: az első évben Golf I, míg tavaly Golf II, idén pedig Golf III lesz a tombola főnyereménye.

volkswagen_transporter_t2_001 volkswagen_transporter_t2_002

A Volkswagen-találkozó keretein belül lesz Transporter-találkozó is – az 1950 óta sorozatgyártásban lévő sikermodell mára kultikussá lett, főként a fentiekben bemutatott T1 és T2 révén. Gondoljunk csak Woodstockra – szinte nincsen olyan, akár laikus autóaddikt, aki ne rögtön a „hippibusz” kifejezésre asszociálna a VW kishaszonjárműve kapcsán. Pedig alapvetően nem csak a kult irányzatot hordozta, hordozza a legendás kisbusz, hanem magát a pakolhatóságot, az optimalizált külső méreteknek megfelelő könnyed manőverezhetőséget, kompromisszumoktól mentes üzemeltetést és fenntartást (gondoljunk csak arra, hányan utazták be keresztül-kasul a világot ilyen modellekel. S hogy a gyártó megkoronázza a T2 döntő szerepkörét és mítoszát, piacra dobja a T2 Last Edition-t, mely az alapvető jellemzőket leszámítva modernizált, 21. századi elvárásoknak megfelelő tartalommal, mint például USB bemenetes mp3 fájlejátszást biztosító rádiós fejegységgel lesz felszerelve – ebből egy példányt szeptember 27-én, a Volkswagen-találkozón is meg lehet majd tekinteni. Egyébként érdekességképp a végére: Brazíliában 2013-ig gyártották a T2-es Volkswagen Transportert, 1957 óta.

road_to_epleny_volkswagen_transporter_002 volkswagen_golf_ii_001 volkswagen_transporter_t3_001

Párhuzamot vonva a 60-as évek vége felé tetőző hippikorszak, illetve a 2014. szeptember 27-én megrendezendő Volkswagen-találkozóval: az eseményen felépítenek egy hippfalvat is. Amolyan klasszikusat, tábortűzzel, gitrázenével, sátrakkal, sok Volkswagen Transporter T1 és T2 kisbusszal, várhatóan frenetikus hangulattal. Egyfajta 1 éjszakás kemping lesz ez, tehát egyeztethető sátorhely, így az ottalvás teljes mértékben megoldott.

volkswagen_golf_epleny

Érdemes tehát kilátogatni szeptember 27-én, szombaton a Hungaroringre: a sorjában harmadik Volkswagen-találkozó borítékolhatóan hozza majd az elvárásokat. Ajánlható mindenkinek, aki önfeledt, benzingőzös kikapcsolódásra vágyik, sok-sok Volkswagen társaságában. Korábbi cikkünk IDE kattintva olvasható, bővebb információ pedig ITT érhető el.

volkswagen_golf_i_3

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Új Apple bejelentések: iPhone 6, iPhone 6 Plus, iWatch

iphone_6_bejelentes_2Az Apple kedden bemutatta új, a már kiszivárgott értesüléseknek megfelelően a korábbinál nagyobb képernyővel rendelkező iPhone okostelefonjait. Az Apple iPhone 6 és iPhone 6 Plus nevet viselő új okostelefonjai 4,7 és 5,5 hüvelyk képernyőátmérővel rendelkeznek (mintegy 12 és 14 cm). Az Apple más oksotelefon gyártókkal ellentétben a „nem megfelelő képminőségre” hivatkozva korábban elzárkózott a nagyobb képernyőméret használatától.

A Plus verzió képe élesebb lesz az előző iPhone-okénál, az eddigi hüvelykenként 326 helyett 401 képponttal. A telefonok képernyője 1920×1080 képpont méretű HD-felbontással rendelkezik. A nagyobb képernyő jobb kihasználásához az iPhone alkalmazásoknak ezentúl horizontális üzemmódja is lesz. A telefonok kamerái digitális képstabilizálással és új szenzorokkal rendelkeznek, másodpercenként 240 képkockát képesek rögzíteni, a képfelbontásuk pedig 8 megapixeles.

Telefonáláskor rossz térerő esetén az új készülékek automatikusan és észrevétlenül WiFi-kapcsolatra váltanak át. Ez az újdonság az amerikai szolgáltatók közül elsőként a T-Mobile-nál lesz elérhető.

Az új telefonok gyorsabbak és kissé vékonyabbak elődjeiknél, és az akkumulátorok is tartósabbak lesznek a korábbi modellekénél. Egy új szenzor nemcsak a felhasználó által megtett távolságot, hanem azt is érzékeli majd, hogy mekkora szintkülönbséget küzdött le.

iphone_6_bejelentes_3

A kisebbik modell ára 199 dollár lesz az Egyesült Államokban két éves szerződéssel, a nagyobbiké pedig 299 dollár. A telefonok értékesítését szeptember 19-én kezdik meg az Egyesült Államokban. A készülékek a világ több mint kétszáz hálózati szolgáltatójával lesznek kompatibilisek, beleértve a három kínai szolgáltatót is.

Az Apple az új iPhone modellek mellett bejelentette Apple Pay szolgáltatásának megindítását is.

Az Apple új telefonjai NFC (közeli, néhány centiméteres hatótávolságú) kommunikációs áramkörrel és egy biztonsági chippel is fel lesznek szerelve a fizetések biztonságos lebonyolításához. Az Apple Pay nem tárol majd bankkártya adatokat, hanem minden egyes fizetésnél egyszer használatos azonosítókat generál. Az adatátvitel minden esetben titkosítási eljárással történik majd. A tájékoztatón elhangzott, hogy az Apple nem szerez majd tudomást arról, mit vásároltak a készülék felhasználói az Apple Pay szolgáltatással.

iphone_6_bejelentes_1

Az Apple Pay szolgáltatást az ingyenes iOS 8 frissítéssel már a szeptember 17-től 220 ezer amerikai üzletben igénybe lehet venni. A partnerek között egyebek között szerepel a Disney, a Whole Foods, a Subway, a Macy’s, Uber és a McDonald’s is.

Az Apple egyúttal bemutatta első viselhető készülékét, az iWatch „okosórát” is. A cég ezzel – az iPad 2010-es megjelenése óta – először lépett új termékkategóriába. A videoprezentáción bemutatott készülék lekerekített sarkú négyszögletű formával rendelkezik.

„Ez a készülék teljesen átformálja mindazt, amit az emberek ettől a termékkategóriától vártak” – mondta Tim Cook, az Apple vezérigazgatója.

iwatch_bejelentes

Az óra, amely Cook szerint „az Apple történetének új fejezetét” jelenti és „a legszemélyesebb” készülék, amit a cég megalkotott, az iPhone5-ösökkel és a későbbi készülékekkel együtt lesz majd használható. A három méretben és három modelltípusban megjelenő, Siri hangvezérlésű, a tulajdonos egészségügyi és fitness-adatait hordozó, zenehallgatásra és üzenetküldésre alkalmas készülék a jövő év elejétől 349 dollártól kezdődően lesz kapható. Az órával tárcsázni és zoomolni is lehet.

Az IDC kutatóintézet szerint a viselhető készülékek piaca az idei 19 millió készülékről 2018-ra 112 millióra bővül majd.

A prezentáción fellépett a U2 ír rockegyüttes, amely meglepetésre öt év után Songs of Innocence címmel új albumot adott ki, és amelyet az Apple iTunes felhasználói mostantól ingyen tölthetnek le.

Forrás: MTI

Több hazai híresség is teljesítette a Runway Run-t

Hajtóművek zaja helyett futócipők dobogása hallatszott szombaton a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 13R/31L – ismertebb nevén 1-es – futópályáján. Egyetlen délelőttre futók vették birtokba a betoncsíkot a II. Runway Run jótékonysági versenyen. Több száz meghívott vendég, élsportolók, a Nike Futóklub tagjai, hírességek és a médiai képviselői élhették át a páratlan élményt.

A halláscsökkenés megelőzését fiatalon kell elkezdeni

Hangos zajoktól szenvedhet valaki munkahelyi környezetben is, de sokan a szabadidős tevékenységek közben, a túl hangos zenehallgatás miatt válnak idővel halláskárosulttá. Később talán gyógyszerrel is kezelhető lesz a probléma, addig marad a megelőzés.

Miért fontos a funkcionális edzés? – interjú Góg Anikó triatlon olimpikonnal

A következőkben interjút olvashattok Góg Anikó korábbi triatlon olimpikonnal.

Gyermekre vágyó ügyvédnőt alakít Péterfy Bori

Péterfy Bori az HBO-s Terápia második évadában egy gyermekre vágyó, gazdag ügyvédnőt alakít, aki pszichológusát hibáztatja a múltban meghozott rossz döntéseiért. A színésznő néhány éve már révbe ért és egy gyönyörű gyermek anyukája. Bevallása szerint azonban korábbi rossz párkapcsolati élményei mellett épp ez segített neki igazán mélyen megragadni a karaktert, aki a gyermekre vágyó harmincas és negyvenes szinglik alaptípusát jeleníti meg.

Tinédzserek fejlesztettek mobilalkamazást az Ericsson számára

ericsson_tinedzser_mobilalkalmazasAz Ericsson munkatársainak segítségével tinilányok fejlesztettek mobilalkalmazást „Mit vegyek fel ma?“ címmel az Ericsson kutatás-fejlesztési központjában. A programra bármely 14-16 éves lány jelentkezhetett, így a résztvevők többsége az egynapos kurzus keretében találkozott először a programozással. A Skool őszi oktatási programsorozata indult ezzel a workshoppal.

„Nagy buli volt, és azt is megtudtuk, hogy kik azok, akik az internet és az alkalmazások mögött állnak” – meséli Zsófi, a kurzus egyik résztvevője. „Az itt megírt alkalmazáson otthon is változtatni fogok, és az is lehet, hogy belőlem is fejlesztő lesz” – teszi hozzá új barátnője, Sára lelkesen. Éppen ez volt az egynapos workshop célja: ismerjék meg a lányok a fejlesztői munkát, és legyen személyes élményük egy techcégnél.

Az Ericsson székházában szombat reggel a cég kutatás-fejlesztési részlegén dolgozó munkatársak fogadták a jelentkezőket. A bemutatkozás során nemcsak arról beszéltek, hogy milyen az élet az Ericsson kutatás-fejlesztési részlegén, mivel foglalkozik a vállalat, hanem egy kerekasztal-beszélgetés keretei között arról is szó esett, milyen manapság a munkaerőpiaci helyzet, melyek a slágerszakmák vagy arról, hogy mi alapján választ iskolát, szakmát egy-egy fiatal. A programok lebonyolításában részt vevő önkéntesek nagy része az Ericsson Magyarországnál dolgozik, ezért ők saját élményeiket oszthatták meg a lányokkal és a szüleikkel.

Az alkalmazás fejlesztéséhez minden lánynak egy notebookra és egy androidos telefonra volt szüksége mindössze. A felmerülő kérdésekre a segítők adtak választ. Az Ericsson workshopján a többi képzéstől eltérően nagyon jó volt az arány, így 17 lányra egy vezető oktató, és 9 önkéntes (mindegyikőjük fejlesztő) jutott. Az, hogy két lányra jutott egy mentor, nem csak azt jelentette, hogy senki nem maradt le a csoporttól, de azt is, hogy közvetlen, személyes információkat kaptak az informatikus szakmáról. Természetesen a lányok nem tanultak meg egy nap alatt profin kódolni, egy modulokra épülő egyszerű programnyelven írták meg az alkalmazást.

A kurzust vezető Váncsa Ildikó, aki a kutatás-fejlesztési központban dolgozík, mint szoftverfejlesztő, elmondta, hogy tapasztalata szerint a nőknek sok olyan erősségük van, amelyeket a fejlesztői munkában kiválóan tudnak hasznosítani, de alapvetően rájuk is ugyanolyan kihívások várnak a szakmában, mint a férfiakra. A legfontosabb, amit szeretett volna megmutatni a workhop során az az, hogy szó sincs unalmas, száraz munkanapokról.

„Az egynapos kurzus célja az, hogy felkeltse a figyelmet az informatika iránt. Ha valaki szeretne több ismerethez jutni, akkor várjuk a többalkalmas iskola utáni foglalkozásokra vagy a nyári táborba – mondja Koleszár Szilvi, a Skool egyik alapítója. – Azért 10-16 éves lányok jelentkezhetnek programjainkra, mert tapasztalatunk szerint ez az életkor, amikor az iskolában a lányok átesnek egy önbizalomvesztésen az olyan, fiúsnak tartott területeken, mint például az informatika. Pedig aki önbizalommal és nyitottan áll a tárgyhoz, az rájön, hogy a technikai szektor ugyanolyan színes és érdekes, mint bármely másik.” A Skool célja, hogy a fiatal lányok megismerjék az informatika alapjait, és kedvet kapjanak hozzá, hogy később akár maguk is informatikusi pályára lépjenek.

A nyár elején, pilóta projekttel induló Skool már az őszi programjain dolgozik, amelynek első állomása az Ericsson workshop volt. Mint Koleszár Szilvi elárulta, terveik szerint ebben az évben mintegy 900-1000 lány vehet majd részt a programjaikon. Ez a korosztály öt év múlva kezd továbbtanulni és tíz év múlva végez, céljuk, hogy addigra a diplomázó informatikusok 20-25 százaléka nő legyen.

„Jelenleg a végzett informatikusok mindössze 6 százaléka hölgy hazánkban. Az Ericsson Magyarországnál ezt az átlagot meghaladva, jelenleg a kollégák mintegy nyolc százaléka nő – mondta el Jakab Roland a vállalat ügyvezető igazgatója. – Globális célkitűzésünk, hogy 2020-ra munkatársaink 30 százaléka közülük kerüljön ki. Törekszünk arra, hogy minden fórumon, így a Skool újszerű programsorozatán keresztül is megmutassuk, hogy a telekommunikációs és informatikai terület is vonzó lehet számukra.”