Főoldal Blog oldal 567

Az Opel Corsa sikertörténetének öt mérföldköve

Minden az Opel Kadettel kezdődött. Egy kisautó, amelyet széles társadalmi rétegek mobilizálására szántak, amikor még luxus volt autózni. A Kadett már 1936-ban komoly autónak számított, de elfogadható árért adta az Opel. A hatvanas és hetvenes évek gazdasági csodájának idején a Kadett A-val és B-vel indult be igazából a márka, mialatt egyre nőtt az emberek vásárlóereje és igényszintje. Ennek megfelelően nőtt a Kadett mérete és teljesítménye is: egyre közeledett a középkategória felé, mígnem piaci rés keletkezett a klasszikus belépőmodell alatt. Legfőbb ideje volt hát kirukkolni egy új, igazi kiskocsival – ez lett a Corsa.

opel_corsa_generaciok_2

Első mérföldkő: 1982 – 1993

Az Opel Corsa A mokány 3,62 méteres hosszúsággal, rekordgyanús 0,36-os légellenállási alaktényezővel és a raliautók stílusában vagányul kidomborodó kerékívekkel debütált. Vezető formatervezője, Erhard Schnell sportos kiskocsit rajzolt, amelynek szögletes vonalai általános tetszést arattak. Csúcspontnak a Corsa GSi számított, dögös 100 lóerővel, és megjelent a géptető alatt az első dízelmotor is. Eleinte csak kétajtós, lejtős- vagy lépcsős tetővonalú karosszéria készült, de 1985-ben csatlakozott hozzájuk a népszerű ötajtós is. A Corsa A ünnepelt bestsellerré lett, 3,1 millió darab készült belőle.

Második mérföldkő: 1993 – 2000

A Corsa Nr. 1 közönségsikere ellenére úgy döntöttek Rüsselsheimben, hogy utódját a nők kedvenceként pozícionálják. A design-guru Hideo Kodama látott munkához, és kerekded, sokkal lágyabb Corsát alkotott, amelynek bájosan kerekre nyitott szemei nagy sikert arattak a nőknél. A Corsa B hossza csupán tíz centiméterrel nőtt, belső tere azonban jóval tágasabb lett, ugyanakkor a kategóriában új biztonsági standardot hozott be a blokkolásgátló, az oldalütközés-védelem és az első légzsák. Egyes piacokon kombit, kis platós kivitelt és lépcsőshátú modellt is kínált az Opel a lejtőshátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak voltak, a GSi-ben 16 szelep járta táncát, a dízel pedig turbófeltöltőt kapott. Világsiker lett a második Corsa, túl is lépte a négymilliós határt.

Harmadik mérföldkő: 2000 – 2006

A „sose változtass nyerő csapaton” jelszóhoz hűen ismét Hideo Kodama határozhatta meg a Corsa C formáját. A vonalvezetés tudatosan igazodott az elődéhez, de az új autó ismét tíz centiméterrel hosszabb lett, szélesebb nyomtávon állt, és megnőtt a tengelytáv is. Így jóval megnőtt a belső tér. A karosszériát először horganyozták teljes egészében. Nagy teljesítményről, csekély fogyasztásról és tiszta kipufogásról modern, négyszelepes ECOTEC benzinmotorok mellett egy turbódízel gondoskodott – valamennyi már akkor teljesítette a szigorú Euro 4-es normát. A Corsa C-ből összesen 2,5 milliót adtak el.

Negyedik mérföldkő: 2006 – 2014

Mostantól külön utat jár a három- és az ötajtós: az egyik kupészerű lett, és a sportos hajlamú vevőknek felelt meg, akárcsak anno a Corsa A, a másik viszont tágas, teljes értékű családi járműként szolgált. A Corsa D már súrolta a négyméteres határt, hossza pontosan 3,999 méter volt. A hatékony ecoFLEX technikával bevonult a Start/Stop rendszer; az 1.3 CDTI ecoFLEX kombinált fogyasztása mindössze 3,3 liter gázolajat tett ki, ami megfelel 88 g/km CO2-kibocsátásnak. A negyedik generációs Corsa már a célegyenesben fut, eddig 2,8 millió került az utakra, ami összesítve 12,3 millió Corsát jelent, amelyből 11,7 millió került Európába.

opel_corsa_generaciok_1

Ötödik mérföldkő: 2014-től

Év végétől már az új Corsa E vevői örülhetnek. Az ötödik nemzedék is három, illetve öt ajtóval készül a spanyolországi Zaragozában, illetve Eisenachban – az utóbbi helyen együtt az Opel ADAM típussal, amely a Corsa kistestvére, akárcsak egykor a Kadetté lett a Corsa. Így van ez az autóknál is: felnőnek a gyerekek…

Claude Monet festményének pontos születési dátumát állapította meg egy csillagász

Claude Monet (1840-1926) emblematikus festményének, A felkelő nap impressziója című művének pontos születési dátumát állapította meg a Texasi Egyetem asztrofizikusa, aki szerint a festő az 1872. november 13-án, 7 óra 35 perckor látható fényviszonyokat „rögzítette” a vásznon.

Chris Rock kezd megkomolyodni

Ha Amerika egyik legnépszerűbb komikusa nem is titkoltan önéletrajzi ihletésű film rendezésére adja a fejét, az arra utal, hogy alighanem kezd megkomolyodni. Chris Rock egy kollégájáról, Andre Allenről forgatott filmet Top Five címmel.

Morgan Freeman is feltűnik a Ted 2-ben

Nem bíz semmit a véletlen Seth MacFarlane rendező: a Ted 2-be leszerződtette Morgan Freeman-t is.

2015 nyarán érkezik az Opel Karl

opel_karlKiegészül az új generációs Opel Corsa és a stílusos, háromajtós Opel ADAM köre: 2015 nyarán egy új kiskocsi csatlakozik hozzájuk, az ötajtós Opel Karl. “A Karl egy rövid, csattanós és megkapó név, amely kifejezi az Opel alapértékeit, hiszen német, érzelmekre ható és közvetlen,” mondta Tina Müller, az Opel marketingvezetője.

A harminc hónapon belül bemutatott Karl, ADAM és új generációs Corsa a jövő évtől a márkatörténet legerősebb mini- és kiskocsi-portfólióját képezi, ugyanakkor a piac egyik legfiatalabbját. A mini- és kisautók új családja mindenféle igényt kielégít.

A körülbelül négyméteres Corsa kiváló komfortot kínál és ügyesen egyensúlyoz az ötajtós karosszéria külső méretei, illetve belső tere között, a 3,7 méter hosszú, sportos, kupészerű ADAM pedig szinte végtelenül személyre szabható, kiváló kapcsolódással és az egyéni életstílus kifejezésére alkalmas variálási lehetőségekkel. A kompakt, 3.68 méteres Karl viszont ötajtós és ötüléses, okosan és gyakorlatiasan adja az Opel legjobb márkaértékeit, mint a márka új belépőtípusa.

A Karl név a céget 1862-ben megalapító Adam Opel egyik fia előtt tiszteleg. Míg Adam Németország legnagyobb kerékpárgyárává tette a vállalatot, fiai, Carl, Wilhelm és Friedrich 1898-ban beindították az autós üzletágat, és a következő évben kihozták első autójukat.

100 milliárd szenzor internetezhet helyettünk a Huawei szerint

huawei_william_xuA vállalatok informatikai fejlesztései során négy területre, a mobil szélessáv, a felhő alapú számítástechnika, a Big Data és a „tárgyak internete” (IoT – Internet of Things) korszerűsítésére koncentrálnak – áll a Huawei most nyilvánosságra hozott elemzésében.

A Huawei Global Connectivity Index (GCI) tanulmánya – melyet William Xu, a vállalat vezető stratégiai marketing igazgatója ismertetett – az első olyan mennyiségi elemzés, amely nemzeti és ipari szempontból is vizsgálja a hálózati kapcsolatokat. Az index készítése során a Huawei 25 fejlett és feltörekvő ország tíz iparágából, köztük a pénzügyi, a gyártási, az oktatási, a közlekedési és a logisztikai ágazatokból származó adatokat elemzett. A kutatásba bevont országok a világ GDP-jének 78 százalékát, illetve a világ populációjának 68 százalékát teszik ki.

A hálózati kapcsolatok fejlesztése hatással van a GDP-re

A Huawei 16 különböző mutatót vizsgáló elemzése szerint minden egyes GCI százalékpontos növekedés általában 1,4-1,9 százalékos növekedést hoz az egy főre jutó GDP-ben. A cég GCI vizsgálata így nem csupán azt állapította meg, hogy egy ország távközlési hálózati összekötöttsége összefüggésben van a GDP növekedés értékével, hanem azt is, hogy a fejlődő országoknál a nemzeti össztermék emelkedésénél mindez nagyobb százalékos arányt jelent.

A vizsgált országok közül a jelenlegi hálózati összeköttetés és a GDP növekedés mértéke közötti összefüggést tekintve Németország áll a vezető helyen. A német elsőbbség az ország információs és kommunikációs technológiák (ICT) fejlesztésére irányuló erős elkötelezettségének és folyamatos beruházásainak köszönheti, amely versenyképes piacot teremt. A vizsgálat azt is kimutatta, hogy az IKT fejlesztésekre fordított beruházások a fejlődő országok növekedését közvetlenül is felgyorsítják. A Huawei szerint megfelelő központi-állami tervezéssel a potenciális hálózati összeköttetési lehetőségek teljes mértékben kiaknázhatóak és az IKT (infokommunikációs technológia) fejlesztések a nemzetgazdaságok növekedését segítik.

A hálózati kapcsolat, mint új termelési ágazat

A Huawei GCI tanulmánya elemezte továbbá azt is, hogy az egyes vállalatok miként fektetnek be IKT-be, hogyan nyernek értéket belőle és miért van az, hogy míg egyes cégek digitális átalakuláson mennek keresztül, másoknál ez egyáltalán nincs napirenden. A vizsgálat eredményei alapján a vállalatok négy csoportra oszthatóak: átalakulók, stratégák, taktikázók és elmaradók csoportjára. Az átalakulók az üzleti fejlődés alapvető hajtóerejének tekintik az információs és kommunikációs technológiát, és folyamatos beruházásokkal, úttörőként alakítják át IKT modelljeiket. Az átalakulók közé tartoznak az olyan cégek, amelyek a pénzügy, az oktatás, illetve az olaj- és gázipar, valamint a gyártás iparágban dolgoznak.

A GCI szerint a vállalatok 65 százaléka tervezi IKT befektetéseinek növelését a következő két évben. A fejlődési rangsor élére pedig valószínűleg a pénzügyi cégek kerülnek, mivel közel háromnegyedük úgy nyilatkozott, hogy több mint 5 százalékkal szeretnék növelni IKT befektetéseiket az elkövetkezendő két évben. A vállalatok informatikai fejlesztései során négy területre, a mobil szélessáv, a felhő alapú számítástechnika, a Big Data és a „tárgyak internete” (IoT – Internet of Things) korszerűsítésére koncentrálnak.

A Huawei előrejelzése szerint 2020-ra a globális IKT-kiadások nagyjából 5 000 milliárd dollárra emelkednek. Manapság a hálózaton alapuló IKT technológiák főként támogató rendszereket jelentenek, ám azzal, hogy az IKT egyre inkább a termelési rendszer részévé válik, a mai hagyományos szerepe átalakul, s értékteremtő rendeltetése lesz. A hálózati kapcsolat egy új termelési tényezővé válik a föld, a munkaerő, a tőke és a technológia mellett.

A Huawei prognózisai szerint 2025-re közel 100 milliárd hálózati kapcsolat jön létre világszerte, amelyek 90 százaléka nem az emberektől, hanem intelligens szenzoroktól származik majd. Ez a növekedés annak lesz tulajdonítható, hogy a világhálós kapcsolatok jobb kihasználása révén a vállalatok számára lehetőségek tárháza nyílik meg. A hálózati kapcsolatokat hasznosítva korszerűsödnek az üzleti folyamatok, csökkennek a költségek és növelhető a hatékonyság.

William Xu, a Huawei vezető stratégiai marketing igazgatója elmondta: „Bízunk benne, hogy a GCI nem csupán számos ország és iparág ICT beruházásait és fejlesztéseit mutatja, hanem ami még fontosabb, referenciaként szolgálhat az iparági politikát, környezetet meghatározók és a vállalati döntéshozók számára. Ami a jövőt illeti, a Huawei továbbra is szorosan együttműködik iparági partnereivel annak érdekében, hogy megkönnyítse az ember és ember, az ember és gép, valamint a gép és gép közötti hálózati kapcsolatok létrehozását, hogy megteremthessen egy Jobban Összekapcsolt Világot (Better Connected World).”

Bővebb információ a Huawei GCI-ről: www.huawei.com/qci

DACS – Hollandia, királyság! címmel indul népszerűsítő programsorozat

Az a célunk, hogy sokszínű kulturális események tükrében, új nézőpontból mutassuk be Hollandiát Magyarországnak” – mondta Gajus Scheltema, a Holland Királyság budapesti nagykövete, a “DACS – Hollandia, Királyság!” programsorozat nyitó sajtótájékoztatóján. A majd’ három hónapon át tartó eseményfolyamban az egymáshoz lazán kapcsolódó programok a műfajok széles tárházát mutatják be a klasszikus képzőművészettől kezdve, a kortárs komolyzenén keresztül, a legfrissebb holland design szcénáig.

dacs_hollandia_kiralysag_2014

Izgalmas programokkal, változatos helyszíneken, megannyi műfajt felsorakoztatva várja az érdeklődőket a DACS – Hollandia, királyság! programsorozat szeptember közepétől november végéig. A majd’ három hónapos eseményfolyam Budapest több helyszínén, így mások mellett a Trafóban, az A38 Hajón vagy a BMC-ben jelentkezik programokkal, de többek között Pécs és Debrecen is kapcsolódik az eseményekhez. A programokra pedig a legjellemzőbb a változatosság, de mint Gajus Scheltema, Hollandia nagykövete elmondta: “A lazán kapcsolódó események olyan alapvető holland értékek mentén szerveződnek egy egésszé, mint például a nyitottság, fenntarthatóság, együttműködés és megújulás.”

A DACS – Hollandia, királyság! első programjaként, szeptember 16-án a BMC-ben lépett fel Michiel Borstlap, Hollandia világszerte egyik legismertebb jazz-zongoristája és zeneszerzője. A művész a jazz és rock olyan legendás nemzetközi nagyságaival működött együtt, mint például Bill Bruford, Gino Vannelli vagy Pat Metheny. Pályafutása során Borstlap eddig több mint húsz saját lemezt adott ki, ugyanakkor számtalan darabot írt más művészeknek és zenekaroknak is.

Bemutatkozik Vincent de Rooij színész, tárgy-és videóművész, aki multimédiás játékaiban hétköznapi használati tárgyak átalakításával teremt sajátosan abszurd színpadi világot. Alkotótársaival, Lakatos Csilla táncossal és Daan Mathot zenésszel közös előadásaikban az élő kamerahasználat, az emberi jelenlét, a vizuális és térmanipuláció eszközeivel különös utazásokra hívják a közönséget a Trafóban.

A holland elektronikus szcéna is helyet kap a sorozatban. Fellép majd Steve Rachmad holland techno producer, DJ és remix-készítő, aki sokak szerint a detroiti techno irányzat holland atyja. Zenéjét mindenekelőtt mély, súlyos, groove-os hangzás jellemzi, mely elképesztő dallamokban és hangszerelésben, tömény funk és soul darabokban ölt testet.

A DACS programsorozat keretein belül a holland színházi alkotó, Lotte van den Berg és Daan’t Sas vizuális művész projektje, a Building Conversation is látható lesz. A művészek közismert beszélgetéstechnikák segítségével igyekeznek újfajta beszédmódokat alkotni, felderíteni tér és beszéd egymásra gyakorolt hatását. A beszélgetések színházi kontextusban zajlanak, ám a cselekvő és a megfigyelő ember közötti különbség eltűnik, így mindenki a párbeszéd résztvevőjévé válik.

A historikus előadói gyakorlat Mekkája már hosszú évek óta Hollandia, az az ország, ahol a régizene immár több évtizede nem szubkultúraként működik, hanem a zeneoktatástól a koncertéleten át mindenhol a fősodor része. A 2005-ben négy muzsikus által alapított, évente mintegy hatvan koncertet adó Holland Baroque Society napjaink leginnovatívabb historikus együtteseinek egyike. A Zeneakadémiára tiszta barokk műsorral érkeznek s a zenei irányítást ezúttal a harmincéves olasz billentyűs fenoménre, Mark Minkowski és Jordi Savall rendszeres közreműködőjére, Francesco Cortira bízzák.

A DACS programsorozathoz csatlakozik a hatodik Akárki/Elckerlijc est, melynek témája Erwin Mortier flamand író Gera Judit fordításában megjelent Dadogó dalok könyve – Anyaévszakok (Ab Ovo, 2014) című műve, illetve A. F. Th. Van der Heijden holland író Fenyves Miklós fordításában (Gondolat, 2014) megjelent Tonio című műve.

Szintén a programsorozat részeként jelentkezik a World Press Photo kiállítás. Díjnyertes fotókon át láthatjuk az elmúlt év eseményeit, hétköznapjait, sportját, azokat az embereket, akik a hírekben szerepelnek. A kiállítás olyan bepillantást tesz lehetővé, ami sehol máshol nem található. Sokban hozzá járul ahhoz, hogy a kiállítást látogató milliók lokálisan „képben legyenek” a világ sorsával, hogy tisztábban lássuk a világ eseményeit, hogy megértsük, mi zajlik

körülöttünk. A World Press Photo kiállítás jelentősége több mint egy kiemelkedő vizuális élmény. Azon túl, hogy képileg lenyűgöző, a pártatlan tájékoztatás révén toleranciára, empátiára, emberségre nevel.

Baranya megyében több ezer holland család talált magának második otthont. A DACS – Hollandia, Királyság! Compartments című program keretében megláthatjuk az eredményét annak a munkának, amit az AiR Pécsbagota – egy holland házaspár vezette artist-in-residency program – vendégeként a holland vizuális művészek végeztek Pécsbagotán, magyar kollégáikkal karöltve.

A 2014. évi Design Hét Budapest az Átvitt értelem címet viseli, a technológiai innováció és az emberi környezet közötti átformálódó viszonyra koncentrál. Az idei eseménysorozat díszvendége Hollandia, ami alkalmat ad a világ élvonalába tartozó holland design szcéna bemutatkozására, illetve a két ország kreatív iparági szereplői közötti kapcsolatok megerősítésére. A kortárs holland design élvonalát bemutató programok áttekintést adnak a designerek szerepéről az új technológiák és a mindennapi élet közötti kapcsolatok kialakításában, illetve arról a gyártási, üzleti és kereskedelmi háttérről is, ami a holland designt az ország kulturális életének középpontjába és a világ élvonalába emelte.

Erwin Olaf, a holland sztárfotográfus és kísérleti filmes első átfogó magyarországi kiállítására készül a debreceni MODEM. A teátrális és meghökkentő dizájnelemekkel tarkított, tökéletesen felépített kompozícióiról ismert Olaf legtöbb képe grandiózus amszterdami műtermében készül egy díszlettervezők, sminkesek, fodrászok alkotta csapat közreműködésével. Erwin Olaf kifinomult és provokatív stílusa meghódította a reklámvilágot is, a kilencvenes évek óta a legnépszerűbb reklámfotósok között tartják számon. Nevével fémjelezve indított kampányokat többek között a Diesel Jeans, a Heineken, a Louis Vuitton és a Bottega Veneta. A kelet-európai régióban a debreceni modern és kortárs művészeti központ széles válogatást mutat be Erwin Olaf életművéből.

A Diespace 3.0 a holland PIPS:lab interaktív digitális színházi performansza, melynek aktív résztvevői lehetnek a nézők is. Facebook, Twitter, MySpace, Friendster, LinkedIn – közösségi oldalak, amelyekhez mindenki szeretne csatlakozni. A PIPS:lab tech-színházi csapata egy újabb csoportba invitál – a Diespace hálózatába. A tagságnak csak egy feltétele van: a regisztráció előtt meg kell halni és feltölteni a lelket, hogy az továbbra is kommunikálhasson a túlvilágról. A közönség soraiban ülők így egy estére a Diespace 3.0 kampány szereplői lehetnek egy sajátos technológiai innovációkat, zenei, színházi és filmes elemeket ötvöző komikus, abszurd színházi médiainstalláció valós és virtuális terében.

Szintén a programsorozat része a CODART konferencia. A CODART egy széleskörű és egyedülálló nemzetközi hálózata a holland és flamand művészeti kurátoroknak, akik a 15. és 19. század közötti németalföldi művészettel foglalkoznak. A CODART célja, hogy elősegítse a nemzetközi együttműködést a kiállítások, kutatások és publikációk területén. A konferencia Budapesten kerül megrendezésre abból az alkalomból, hogy a Szépművészeti Múzeum ad otthont a Rembrandt és a holland “arany évszázad” festészete című kiállításnak, mely szintén a Hollandia, királyság! sorozat részeként október 30-tól lesz látható. A tárlat a kor legnagyobb mestere, Rembrandt köré épül, akitől 20 remekművet láthat a közönség. A csaknem 100 festő több mint 170 alkotását felvonultató kiállításon a Szépművészetei Múzeum gazdag holland gyűjteményének 40 alkotása mellé több mint 130 festmény érkezik magán- és közgyűjteményekből. A kiállítás további szenzációja, hogy a jelentős számú Rembrandt-mű – köztük a legkorábbinak ismert festménye és az utolsó önarcképe – mellett három Vermeer alkotást is láthat majd a tárlaton a nagyközönség.

A „Your body – My landscape” Berger Gyula és Roos van Berkel első közös koreográfiai

együttműködése, amely egyben a két kultúra találkozása is. “Egy nyilvánvaló érzelmet vizsgálunk és viselkedésünket, amely ebből az érzelemből ered” – mesélik az alkotók. „Zaklatottság. Egy érzés, amely izgalomba hoz, összezavar és elbűvöl. Darabunk készítése során ebből az erőteljes és sokszínű fogalomból/érzésből indultunk ki, hogy felfedezzük, mit kavart fel ennyire bennünk a másik.”

Egy izgalmas beszélgetés és egy fantasztikus koncert is várja majd a holland művészet szerelmeseit. Michel van der Aa világhírű kortárs zeneszerző, színpadi és filmrendező is vendége lesz a kulturális programfolyamnak. A közönség egy beszélgetés, és természetesen egy koncert keretében találkozhat a neves művésszel.

„Villogó elektrosokk-tánc, lüktető techno, sokkoló fény és hanghatások – nem egy szentimentális darab, inkább mintha az agyamat reszelnék.” Amiről szó van, az Jefta van Dinther Grind című, Minna Tiikkainen fény- és Davis Kiers hangtervezővel közös előadása. Egy elsöprő fizikai élmény és valós kihívás az érzékeknek, ahol a test, a fény és a hang közötti határok elmosódnak. Kísérlet a különböző nézői reakciók megfigyelésére, habár, mint hagyományosan, a közönség szemben ül a színpaddal. A darab mégis sokszor inkább egy installáció érzetét kelti, mivel a hang és a fény teljesen átveszi az irányítást a térben. A nézőt kirázza a hideg, átrázza a basszus, és mire kijön, garantáltan olyan érzése lesz, mintha egy nagyon messzi helyről térne haza.

November 7-én nyit az Art9 Galériában a Nyomok című kiállítás, ahol a Fotóhónap 2014 keretein belül holland és magyar kortárs képzőművészek műveit láthatjuk. A tárlat különlegessége, hogy az alkotók más médiumok mellett fotográfiát is használnak. A kiállítás vendégei többek között holland részről Pier Pennings, Johan Nieuwenhuize, Gerco de Ruijter.

Riki Mijling holland és Andrew Leslie ausztrál képzőművészek egy hónapot töltenek Budapesten a Parallel Alapítvány meghívására. A rezidens program célja a kortárs absztrakt, geometrikus és konkrét művészeti irányzatok neves külföldi képviselőinek bemutatása és az alkotói folyamat támogatása. A Budapesten készült munkákból a FLUX Galéria rendez kiállítást.

DACS – Hollandia, királyság! programsorozat ezeken a kiemelt programokon kívül rengeteg élményt és érdekességet kínál, az elektronikus zenei partiktól kezdve, a performanszokon át az egyetemi előadásokig. Ezek részleteit folyamatosan nyomon követhetik az érdeklődők a www.dacs.hu oldalon vagy a rendezvény Facebook-oldalán.

Márkanépszerűstő kampányt indított a Canon Európában

canon_markanepszerusito_kampany_europaA Canon Europe tegnap indította el eddigi legnagyobb, átfogó márkanépszerűsítő kampányát. Hároméves kommunikációs stratégiájának részeként, a „Come and See” kampányban arra hívja fel a vásárlók figyelmét, hogy érdemes nyitott szemmel járni a világban és megragadni azokat a megkapó történeteket, amelyek mindannyiunk előtt naponta feltárulnak. A fényképek készítésének és megosztásának technikája napról-napra fejlődik, a Canon ezért folyamatosan kutatja, hogy hogyan inspirálja és támogassa felhasználóit a fotózás folyton megújuló világában történő kalandozásuk során. A hétköznapok váratlan eseményeinek és élményeinek megosztásához a Canon új képalkotási technológiákkal és minőségi eszközökkel igyekszik hozzájárulni, amelyekkel maradandó emlékek készíthetők és őrizhetők meg, illetve amelyekkel a fontos pillanatok másokkal is megoszthatók. A „Come and See!” kampány a világ legnagyobb fényképészeti és képkezelési kiállítása, a photokina 0. napján indul, támogatva a Canon új kommunikációs stratégiáját.

A kampányban olyan alig ismert történeteket mutat be a vállalat, melyek meghatározóak egy-egy város életében. A Calcio Storicot vagy gladiátor footballt Firenze belvárosában játsszák középkori ruhába öltözött versenyzők, akik a szó szoros értelmében küzdenek, birkóznak és vadul kergetik egymást a labda megszerzéséért, illetve végső soron a legmagasabb díj – egy szarvasmarha – elnyeréséért.

A második történet egy szarvascsordát mutat be, amely a délkelet-Angliai eppingi erdőhöz közeli lakóterületek utcáin kóborol. Éjjel, míg az ott élő emberek alszanak, szarvasok járják a békés lakónegyedet. A két történetből készült reklámfilmet, illetve fotókat Canon EOS C500 és EOS C300 kamerákkal forgatták. A TV-reklámot a kritikusok által is elismert angol filmes, Jonathan Glazer készítette és rendezte. Az ő forradalmi munkássága a játékfilmektől a zenei klipeken (Jamiroquai, Radiohead) át egészen a kereskedelmi reklámokig (Nike™, VW™, Stella™, Levis™) terjed, például ő készítette a híres Guinness™ „Surfer” reklámot, amely számos lista szerint a világ valaha volt legjobb kereskedelmi reklámfilmjei közé tartozik. A kampány központi eleme a Come and See weboldal ahol a történetek háttere mellett természetesen termékinformációkat is bemutat a cég. Ugyancsak itt kaptak helyet azok a videók, melyeket Christopher Pillitz útifotós és Jamie Hall természetfotós készített azért, hogy segítsék a vásárlókat a Canon termékek minden funkciójának legjobb kihasználásában.

„Immár nyolcvan éve bátorítjuk arra vásárlóinkat, hogy fényképek készítésével, megosztásával, kinyomtatásával mondják el és éljék át újra saját, egyedi történeteiket. Ebben az új, képekben bővelkedő világban nem csak a fotók elkészítéséhez, tárolásához és megosztásához szeretnénk eszközöket nyújtani, de arra is bátorítunk mindenkit, hogy közben mutassa meg a legérdekesebb pillanatokat” – mondta Nigel Taylor a Canon Europe Consumer Imaging részlegének marketingkommunikációs vezetője A Canon csapata a JWT-vel, a Canon Europe régi partnerének számító reklámügynökséggel együttműködésben dolgozta ki a kreatív kampányt.

 

Az Acer bemutatta 2014/15-ös újdonságait

Sajtótájékoztató keretein belül mutatkozott be az Acer 2014/15-ös frissített termékkollekciója. Szokás szerint a kiállított, működés közben megszemlélhető s egyben kipróbálható notebookok, netbookok, asztali megoldások és táblagépek mellé átfogó prezentációk révén értesülhettünk a legújabb innovációkról, frissítésekről. S ami az egyik leglényegesebb: az okostelefon-vonal is kellőképp megerősödni látszik.

acer_2014_osz_002

Minden kétséget kizáróan a fókusz az Acer Aspire Switch családra orientálódott, s ahogyan az már korábban is egyértelművé vált: az Aspire Switch 10 marad a portfólióban, mindössze néhány módosítás került bevetésre a terméken: a képarány 16:9-ről 16:10-re változott, így egyértelműen az 1366×768 képpontos felbontás 1280×800 lett, továbbá a képernyő bevonatát megerősítették, Gorilla Glass 2-ről Gorilla Glass 3-ra lett cserélve az alkalmazott technológia. Emellett meghagyták az Atom platform köré épülő környezetet, a SoC lecserélésre került, az órajel minimális csökkentésével a Z3735F került a rendszerbe (a korábbi Z3745 helyett). A HD megjelenítővel ellátott modell ára 100 ezer forint alatt marad, ugyanakkor a full HD kijelzős variáció 119 ezer forintos ajánlott fogyasztói áron vásárolható meg.

acer_2014_osz_aspire_x

A másik nagy durranásnak az Acer Aspire Switch 11 ígérkezik. Különösebb technológiai változtatás nélkül a Switch 11 modellel szemben kerül piacra az SW5-111, hasonló Atom alapú SoC felhasználásával. Az árdifferencia is minimális, ugyanis hozzávetőlegesen 11 ezer forintos különbözet lesz tapasztalható (129 900 forint). Aki erőteljesebb konfigurációra vágyik, megtalálhatja számításait az SW5-171 révén, ugyanis ez a modell Intel Core i3, illetve Intel Core i5 processzorokkal lesz felvértezve. Itt már alaphangon érkezik a full HD érintésérzékeny kijelző, 64 és 128 GB kapacitással bíró SSD háttértárral (opcionálisan 500 GB HDD-vel is).

Miután kivesézésre került az Aspire Switch sorozat két alapvető, 10 és 11 colos modellje, némi betekintést kaphattunk a még kifejezetten nem túl publikus 12 colos alternatíváról is. Elvileg még idén megjelenik a piacon, ám a 2014-es magyarországi forgalmazásról jelenleg még nincsenek információink.

acer_2014_osz_003 acer_2014_osz_001

11 és 13 colos kategóriák képviselőiről is szó esett az Acer 2014. őszi, a ’14/15-ös turnus termékújdonságait és frissítéseit bemutató sajtótájékoztatón. Ezek közül leginkább az E11 szériát érdemes kiemelni, továbbfejlesztett akkumulátor-üzemidővel, így már ezek a netbookok is képesek megfutni a 7 órás rendelkezésre állást. A 13 colos V3-331 és V3-371 darabjai már Pentium CPU-kkal is elérhetőek, 150 ezer forint alatti végfelhasználói áron beszerezhető a Core i3 alapú megközelítés HD kijelzővel, 500 GB HDD-vel és 4 GB rendszermemóriával. Mindezt fokozni is lehet, hibrid SSHD vagy szimpla SSD kiegészítésekkel, Core i7 processzorral és természetesen full HD megjelenítővel.

A kiállított, megtapogatható, s egyben korlátozottan ugyan, de kipróbálható termékpaletta részeként megtekinthettük az Acer Aspire V Nitro szériáját is, volt Black Edition (személyes kedvencünk), 15.6 illetve 17.3 colos képátmérőkkel. Ezek a notebookok nem titkoltan a gamer szegmenst veszik célba, 8x sorozatú NVIDIA VGA-k kíséretében (GeForce 840M, GeForce GTX 850M, Black Edition: GTX 860M). A teljes játékélményért 2 GB onboard GDDR5 memóriamodul-együttes felel.

acer_2014_osz_nitrro

Ha már felhoztuk a gamer vonalat, nem mehetünk el szó nélkül a desktop megoldások megjelenése mellett sem: kiállításra került a legfrissebb Predator verziója is, gigantikus léptékű hardveres kiépítéssel, s az ehhez leginkább passzoló Predator XB monitorcsalád is bemutatásra került. WQHD, illetve 4K felbontásra is képesek, s bár 144 Hz-es maximális képfrissítésüknél létezik nagyobb értékkel bíró is, a specifikációk magukért beszélnek; 1 ms válaszidővel a lehető legszélesebb spektrumon képesek a játékostársadalom messzemenő igényeit is kielégíteni. Ezek az eszközök TN és filmpanel kombinációval szereltek, támogatják az NVIDIA G-Sync technológiáját, tükröződés- és villogásmentesek, LED alapú háttérvilágítást kaptak. Persze TN és IPS panel-alapú monitorok is előtérbe kerültek (utóbbi a business szegmens CB szériáját erősíti), melyek a jelenlegi WQHD felbontás mellett később 4K felbontással is elérhetőek lesznek hamarosan.

acer_2014_osz_szalay_balazs acer_2014_osz_veil_krisztian acer_2014_osz_szabo_ferenc

Nem titkolt szándéka az Acer-nek, hogy még radikálisabban növelje piaci részesedését a projektorok terén. Ez a termékágazat jelenleg is a cég egyik masszív pillére, a sajtóeseményen megvizsgálhattuk közelről a jelenlegi leginkább domináns képviselőket. Kiemelnénk az üzleti célokra beirányozott P1510 modellt, TCO minősítéssel és rendkívüli népszerűséggel, továbbá a parányi C205 hordozható, LED alapú projektort, mely 2 órán képes üzemelni beépített akkumulátoráról, s a fényforrás élettartama nem kevesebb, mint 30 ezer munkaórára van előirányozva.

acer_2014_osz_predator_2 acer_2014_osz_okostelefon

Végül pedig megemlítenénk az Acer termékportfólió viszonylag új képviselőit, az okostelefonokat. A kiállított készülékek mindegyike Android OS alapú volt, maximum 5 col képátmérővel rendelkeztek, rögtönzött próbáink révén minden gördülékenyen zajlott, az érintésérzékeny kijelzők maradéktalanul reagáltak, a képminőség minden esetben makulátlannak bizonyult. A szegmens képviselőiről – egyebek mellett – hamarosan érkeznek saját benyomásokon alapuló tesztjeink is.

acer_2014_osz_004

Összegezve: ismételten elmondható – mint minden, az Acer Magyarország csapata (Borhi Tamás, Szalay Balázs, Veil Krisztián, Járfás Lilla, Pikószky András és Szabó Ferenc) által levezényelt sajtóesemény által – most is hozta az elvárásokat, s minőségi tájékoztatást nyújtott a sajtó képviselői számára az aktualitásokról, újdonságokról. A feljebb részletezett termékekről, kategóriákról folyamatos tájékoztatást közlünk.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Hivatalos világpremier előtt: testközelben az új Opel Corsa Magyarországon

Különleges és egyben formabontó eseményre invitálta a Napimagazin.hu-t az Opel hazai képviselete: néhány nappal a hivatalos világpremier, a Párizsi Autószalonon történő bemutatkozás előtt elhozták Magyarországra az új, 2015-ös modellévű Opel Corsa modellt. A bemutatóra a Hello Baby bar-ban került sor, illusztris, párizsi hangulatot idéző környezetben, a csodálatos hangú Micheller Myrtill és Pintér Tibor műsorával megspékelve.

opel_corsa_2015_budapest_001

Nyilvánvaló, hogy hamarosan még közelebbről megismerkedhetünk az kívül és belül is teljesen megújult Opel Corsa részleteivel egy hazai menetpróba, illetve egy beható több napos teszt keretein belül – addig is elég az hozzá, hogy a kisautó (ami már nyomokban sem emlékeztet mondjuk az első két generáció képviselőire, méretében és küllemében sem) modernebb front- és farrészt kapott, követve a ma honos Opel-trend irányzatokat; előbbi, tehát az orr leginkább az ADAM által képviselt vonalat erősíti, míg a hátsó kialakítás is bőven hordoz a jelenlegi dizájn megvalósításokból.

opel_corsa_2015_budapest_004

A program külön érdekességeként kiemelendő, hogy jelen volt Carsten Aengenheyster, az új Opel Corsa egyik vezető tervezője is. Elmondása szerint rengeteg újítás, és ennek köszönhetően még több munkaóra van az új modellben, melybe belesűrítették az eddigi négy generáció összes pozitívumát – az elmúlt nem kevesebb, mint 32 év összegzésével. Akármilyen hihetetlen is, az Opel Corsa mára ötödik szériáját tapossa, s mára 12 millió darab talált gazdára Európában.

Aengenheyster kitért arra is, hogy a siker receptje leginkább a fiatalos dizájn és kompakt méretek ellenére is tágas, bőséges helykínálat egyvelege az új Opel Corsa esetében. Így elmondható, hogy 2015 Corsa-ja igazi családi autóvá vált, túlmutatva a korábbi beskatulyázáson: akár 5 embernek is tágas férőhelyet biztosíthat az utazások során. A vonzó külsőt LED nappali menetfénnyel, oldalsó jellegzetes pengevonallal erősítették a tervezés során.

opel_corsa_2015_budapest_003 opel_corsa_2015_budapest_008

A beltér is átalakult, itt leginkább az újratervezett kormánykerék és középkonzol emelhető ki. Utóbbira szükség volt itt is – akárcsak az Insignia esetében – kiemelt igény mutatkozott egy áttervezett, jobban kezelhető és egyben felhasználóbarátabb felületre. Így végül egy méretes érintőképernyőn keresztül tudjuk életre hívni a fontosabb funkciókat.

opel_corsa_2015_budapest_006 opel_corsa_2015_budapest_007 opel_corsa_2015_budapest_010

S miért kötődik leginkább Magyarországhoz az új Opel Corsa? Természetesen a motorpaletta részeként az autó megkapja a szentgotthárdi gyártású turbótöltött, 1 literes, 3 hengeres ECOTEC közvetlen befecskendezéses benzinmotort is, mely kapcsán korábban ellátogattunk a gyárba is – ez egy teljesen új fejlesztésű, teljesen alumínium kiépítésű 90, illetve 115 lóerő leadására képes aggregát. Mindemellett lesz még kereken 100 lovas, 1.4 literes turbós verzió is, mely 200 Newtonméter forgatónyomaték leadására képes, de akik a szívómotorokat kedvelik, választhatnak majd újdonsült autójukhoz 1.2 illetve 1.4 lökettérfogattal ilyen alternatívát is. Persze gázolajos egységgel is szerelik majd az új Opel Corsa-t, Euro 6 szabványú 1.3 CDTI teljesíti ki a motorpalettát. A legtakarékosabb Opel Corsa 95 lóerős dízele 5 sebességes manuális váltót és Start/Stop rendszert is kap – a CO2 kibocsátás így mindösszesen 89 grammot jelent kilométerenként.

opel_corsa_2015_budapest_009

Az első benyomások tehát igen pozitívak az új Opel Corsa kapcsán: igazán divatosnak, sportosan elegánsnak definiálható, igazán remek újgenerációs megoldásnak tűnik az Opel kisautó szegmensében. Várjuk a további fejleményeket, illetve azt, hogy menet közben is kipróbálhassuk a rüssesheimi, illetve nem kis részben magyar újdonságot.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI