Főoldal Blog oldal 581

Kilencedik alkalommal rendezték meg a Coop Rally-t

A verseny záróeseményén elhangzott: a minőségi magyar termékek piacának erősítése az élelmiszergazdaság minden szereplőjének érdeke.

[TESZT] Renault Clio Grandtour 1.5 dCi EDC Intens – több léptékkel előrébb

Hol vannak már azok az idők, amikor a Reanult Clio modellre kisautóként gondolunk elsődlegesen? Tulajdonképpen el is felejthetjük a bekategorizálást, korlátokat döntögethetünk képzeletben, ugyanis az 1990 óta színen lévő francia illetőségű (nyilván) márka alternatívája az elmúlt lassan 15 év alatt számos sikert könyvelhetett el magának, többek közt kivívta a legeladottabb európai modellek elismerést is. No meg hát 1991 és 2006: mindkét évben a Renault Clio lett az Év Autója díj kiszemeltje.

renault_clio_grandtour_2014_001

Bár halovány emlékeink vannak az ős-Clio tekintetében – egy korai, 1999-es kettes szériával autóztunk néhány száz kilométert úgy 10 évvel ezelőtt – de az biztos, hogy mára a Renault teljesen átértelmezte a kisautó szegmens lényegi jelentését. Legalábbis, ami a tesztben szereplő verziót jelenti – nézzük, hogyan teljesített a Renault Clio Grandtour!

Előremutatóan, merőben más jelleggel, mint amit elvárnánk

Grandtour = kombi. Első nekifutásra talán furcsa lehet, hogy egy Renault Clio által képviselt szegmens modellje puttonyos verzióban próbál teret nyerni, de nyugalom, volt már ilyen, nem egy autógyártó próbálkozott több-kevesebb sikerrel a megvalósítás rögös útjain járni. Viszont bátran kijelenthető, hogy a Renault Clio Grandtour gyökereiben hozza, amit az ember elvárhat egy hasonló kategóriás autótól, sőt, jelentősen túl is mutat azon.

renault_clio_grandtour_2014_005

2012 óta létezik a jelenlegi, erősen modellciklusa felénél járó Clio, ez a négyes széria. Némi csinosítgatás persze történt a két év leforgása alatt, ez alapból a külsőn érződhet; a vékonyra húzott, LED menetfényeket is hordozó hűtőmaszk beömlőcsíkjain gigantikus Renault embléma terpeszkedik, hangsúlyosan, amolyan igazán figyelemfelkeltő módon, biztosítva a remek környezetet a testes lámpatesteknek. Tökéletes választás volt egyébként a tesztautónál alkalmazott élénksárga színárnyalat, így különösképp ki lett emelve a pluszban jelenlévő lakkfekete tónus kombinációja. Utóbbi a beömlőkön, a front részleteiben, az oldalvezetésnél a küszöbök felett, továbbá a farnál a diffúzor-sziluettet formázó részelemnél domborít jelentősen, műanyag kiegészítők révén.

Lendületet sugall. Mégsem sportautó ez

Tehát máris érezhető, hogy a Renault Clio Grantour kifejezetten sportos külsővel bír, 16 colos alumínium felnikkel – szigorúan sötét árnyalattal – remekbeszabott az összhatás, ha oldalról vizslatjuk a kombit. Az imént már említett küszöbvonalat kihangsúlyozó díszcsík jelenléte még inkább feldobja a hangulatot, a tekintélyes, 2589 milliméteres tengelytáv még tán többnek is tűnik. Az oldalajtók üvegfelületei méretarányosak, a B oszlop után erőteljesen emelkedő övvonal szinte eltünteti a raktér kétoldali ablakait, zárt egységet alkotva az egész kocsiszekrény dizájnjával. Apropó, dizájn: a hátsó ajtók kilincsei rejtettek, azaz az oldalkeretbe integráltak, így még futurisztikusabb lesz a látvány, bár ez is megszokott trend mára, legfeljebb kevesen, vagy nem elegen alkalmazzák. Mi szeretjük, noha praktikum és komfort szempontjából lehet, előnyösebb a tradicionális megoldás.

renault_clio_grandtour_2014_003 renault_clio_grandtour_2014_004

Mitől lehet beleszeretni egy kombiba, ha alapvetően nem a menettulajdonságokat, vagy a műszaki mikéntet nézzük? Természetesen a far kialakítása dominál sok esetben: a Renault Clio Grandtour e téren sem szégyenkezhet, ugyanis a tervezőmérnökök jól megtalálták az átmenetet az exhibicionista és a visszafogott közt, így alapvetően egyszerű, letisztult megvalósítást sikerült létrehozni. A helyzetjelzők burái követik az egész autóra jellemző nagyra húzott rajzolat-együttest, továbbá az ötödik, csomagtérajtó üvegének vonalát; a szoknya diffuzúros jellegén prémiumautós jellemvonásokat csillogtat – szó szerint – a krómhatású csíkozás.

renault_clio_grandtour_2014_006 renault_clio_grandtour_2014_007

Kezdjük az enteriőr részletezését a csomagtérrel, hiszen ha kombi, akkor egyértelmű, hogy ez lehet az egyik legfontosabb ismérv. Már a 443 literes kapacitás is magáért beszél (itt megint kihangsúlyozandó: kategórián belül), de ha figyelembe vesszük, hogy a 60:40 arányban osztható-dönthető hátsó üléssort részbeni kiiktatásával akár 1380 literesre is bővíthetünk, mindenképp illusztris eredmény. Ráadásként a raktér szélessége 1 méteres, teljes értékű, úgyhogy a bepakolni kívánt tárgyak rendkívül jól szortírozhatóak, ehhez kiváló segítséget nyújt még a 82 centis magasság, illetve 82 centis hossz is. Amúgy ha bővítünk, és előrehajtjuk a hátsó üléseket, úgy másfél méteres (1560 milliméter) hosszt nyerünk, így két személlyel akár egy kisebb költözést is gond nélkül meg lehet valósítani.

Jól átlátható és egyben szerethető enteriőrt kapunk

renault_clio_grandtour_2014_009Trendi, fiatalos, üde. E három jelzővel lehet azonnal illetni a Renault Clio Grantour utaskabinját, miután helyet foglalunk az autóban. Rögvest szembetűnő a kellemes fogású kormánykerék formabontó külleme, itt máris láthatjuk, mennyire variálható és testre szabható a külcsín (vagy inkább belbecs), ugyanis opicósan rendelhető számtalan lehetőség ahhoz, hogy saját ízlésünk szerint alakítsuk kedvencünket. A központi műszeregység jól használható gyakorlatban, a hatalmas felületek, számlapok mind a vezetési élményt fokozzák, vagy inkább segítik, jól látható és kivehető kijelzéssel, információ közvetítéssel. A valamivel több, mint 100 ezer forintos felárért beszerezhető R-Link infotainment rendszer sokoldalú, minden lényeges történést közvetít, s nem utolsó sorban az R-Sound rendszer is rendelkezésre áll. Ennek alapja, hogy szoftveresen változtathatunk az autó hangját, ha már esetleg ráunnánk az egyébként egyenletes, dízel monotonitásra. Különböző járművek, azok motor- és kipufogóhangját szimulálja a rendszer, fordulatszámtól függően – így űrhajózhatunk is, vagy akár komolyabb V6-os hajtáslánc-hangorkánt is előcsalogathatunk a hangrendszerből menet közben. Rendkívül humoros megoldás ez, kedveljük, játszunk is vele sokat.

renault_clio_grandtour_2014_012 renault_clio_grandtour_2014_011 renault_clio_grandtour_2014_015

Anyagválasztás szempontjából jók az észrevételek, lágyabb és keményebb műanyagok váltják egymást, a cockpit zongoralakk burkolata például egyenesen felsőbb kategóriát idéz meg, úgy, hogy nem túlzó egyetlen részlet sem. Hab a tortán a műszerek számlapjai köré gondolt krómozás, így ténylegesen látszik a jól komponált összhang a belső és külső megjelenés közt.

Ne higgye senki, hogy nem alkalmas hosszabb távokra

Utazás tekintetében sem elvetendő a Renault Clio Grandtour. S itt hosszabb utazásra gondolunk – Szentgotthárdig autóztunk, majd vissza, a legváltozatosabb út- és környezeti viszonyok közt. Egy huzamban levezetett nagyjából 300 kilométer megtétele után (túlnyomórészt autópálya) fitten szálltunk ki az autóból, a vezetőállás kicsit kevésbé komfortos részét a korlátozott térdtér jelenti, a középkonzol ugyanis itt jócskán belóg, korlátoz némileg. A fejtér és vállterek itt hatalmasnak tűnnek, így viszonylagos mozgásszabadságot kapunk is, a megfelelő hosszal és szélességgel felvértezett ülő- és hátlapok is tökéletesen tartanak, igaz, a deréktámasz hiányát hazafelé, úgy 500 levezetett kilométer távlatában már voltak restrikciók. A hátsó traktus optimalizált kialakításának köszönhetően utasunknak sem volt különösebb kívánalma az út során, láb- és fejtere elegendőnek bizonyult – próbálta mindhárom üléshelyet útközben.

renault_clio_grandtour_2014_010 renault_clio_grandtour_2014_008 renault_clio_grandtour_2014_013

A Renault Clio Grandtur menetkomfortja szintén jónak definiálható, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros kompozíció hozza formáját, remekel, ha kell. Például erőteljesebben vett kanyarokban érezhető a szűk, feszes futómű, autópályán is nagyszerűen tartja az 1180 kilogramm gyári üres tömegű kocsiszekrényt, azonban rosszabb minőségű mellékutakon kerülgetni kell annak rendje s módja szerint az úthibákat – főként a hátsó tengely felett ülve érezhető mindez erőteljesebben.

Most is jól brillírozott az 1.5 literes dCi. EDC automatával pedig tökélyre csiszolt

renault_clio_grandtour_2014_014Már több formában bemutatott és részletezett, 90 lóerős soros turbódízel aggregát hajtotta a Renault Clio Grandtour tesztautót. A maxális teljesítmény eléréséhez 4000-es percenkénti fordulatszám szükséges, míg a forgatónyomaték görbéjének csúcsa alacsony, 1750 percenkénti fordulatszámon már rendelkezésre áll. A hajtásba épített duplakuplungos automataváltó hat fokozaton közvetíti az erőátvitelt az első kerekekre, s talán az autó egyik, ha nem a legtökéletesebb pontja itt keresendő. Ugyanis a sebességváltó minden különösebb sallang és körítés nélkül teszi dolgát, észrevétlenül, úgy, mintha nem is automatát vezetnénk. Jó, jó, az egyes fokozat kihúzat úgy 1800-ig időközönként, de ez elnézhető, főként, hogy bele tudunk avatkozni az egész aspektusba. Nem, itt most nem a manuálisan pakolgatható váltásokra gondolunk, hanem az EDC (Efficient Dual Clutch) jelenlétére – gázadásainkkal, illetve a tartományokban történő megfelelő gyorsításokkal és gázlevételekkel tulajdonképp beszabályozhatjuk, mikor váltson fel az automata, így gyönyörűen vitelezhető ki a közlekedés a Reanult Clio Grantour által.

Tény, hogy ilyen precízen hangolt EDC-t kizárólag felsőbb kategóriás képviselőknél láttunk, tapasztaltunk, kellemes csalódás volt a tesztautó esetében – egyértelműen javasolt választás lehet vásárláskor.

Üzemanyagfogyasztási adatok – a tesztelt hajtáslánc briliáns e tekintetben is, beszéljenek magukért a nyers számadatok: oda-vissza, hatszázegynehány kilométerre, autópályázással (130 kilométer/órás átlag tempomattal), sok mellékúttal Keszthelytől felfelé, még több helyi autózással Szentgotthárdon mindössze 38.8 litert tankoltunk, ami körülbelül 4-4.7 literes átlagot (!) jelent, három felnőtt személlyel.

renault_clio_grandtour_2014_012

Remek autó a Renault Clio Grandtour, kisebb családoknak, hétköznapokra, kisebb és nagyobb utazásokra is javallott. Kedvező ár-érték aránya, illetve alacsonyan tartható üzemeltetési költségei révén flottaautónak is ideális lehet. Az 1.5 dCi-EDC páros pedig felülmúlta elvárásainkat.

Árképzés: mennyit kóstál mindez?

Vessünk egy pillantást az árazásra: a Napimagazin.hu autótesztjében szereplő Renault Clio Grantour Intens felszereltséggel jelenleg 5 190 000 forintos bruttó listaáron vihető haza (ez a csúcsmodell is egyben). A belépő szintet a Life csomagos, 1.2 literes, 75 lóerős benzinmotorral szerelt verzió jelenti, ebben az esetben 3 190 000 forintot hordoz az árcédula.

renault_clio_grandtour_2014_002

2014 Renault Clio Grandtour 1.5 dCi EDC specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1461 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú EDC duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4267 mm

Szélesség: 1732 mm

Magasság: 1445 mm

Tengelytáv: 2589 mm

Első gumik mérete: 195/55 R16

Hátsó gumik mérete: 195/55 R16

Tömeg, üresen: 1180 kg

Össztömeg: 1805 kg

Csomagtartó mérete: 443 liter, bővíthető 1380 literig

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 176 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.8 másodperc (gyári), 12.8 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.2 l/100 km

Országúti: 3.3 l/100 km

Vegyes: 4.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.3 l/100km

Országúti: 3.3 l/100km

Vegyes: 3.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 95 g/km

Még több információ a Renault magyaországi képviseletének weboldalán olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Különleges üzletet nyit Lakatos Márk

Alma, körte, oszlop és homokóra. Mi a közös ebben a négy fogalomban? A nő. A női alkat típusok ugyanis ebbe a négy alapkategóriába csoportosíthatóak a Lakatos Márk által jegyzett és nemzetközileg is elfogadott stílusmátrix szerint. Ha tudod milyen alkat vagy, azt is meg tudják mondani, milyen fazonú ruhák állnak neked jól – ilyen egyszerű lenne?

A Terápia válófélben lévő házaspárja gyermekük nevelésével küszködik

Szülőnek lenni nem egyszerű, hát még ha az ember gyermeke étkezési zavarokkal és viselkedési problémákkal küszködik. Mindezt saját bőrén tapasztalja az HBO sorozatának, a Terápiának közkedvelt házaspárja, Tamás és Petra, akik az első évadban párkapcsolati válságuk miatt keresték fel a pszichológusi rendelőt. Az apát alakító Nagy Zsolt és az anya szerepet játszó Szamosi Zsófia az új évadról és a szülői szerepekről meséltek.

Hasznos tanszerek, amelyek nem hiányozhatnak a tanuláshoz

Roskadoznak az áruházi polcok a legkülönfélébb iskolai tanszerek és anyuka legyen a talpán, aki eligazodik abban, hogy valójában milyen kiegészítőkre van szüksége gyermekének, hogy biztosan meg legyen nála minden a sikeres tanévkezdéshez.

A Cosmopolitan magazin vendégszerkesztője lett Mihalik Enikő

Az egyik legsikeresebb hazai modell, Mihalik Enikő lesz a Cosmopolitan októberi számának vendégszerkesztője. A topmodell ráadásul 2012 óta először ismét magyar címlapon pózol: a magazin októberi számának borítóiról is ő mosolyog majd.

A 2014-es IFA kiállításon bemutatkoztak az Epson csúcstechológiás termékei

Az Epson új termékeket mutatott be a 2014-es IFA kiállításon, Berlinben, köztük a világ egyik legkisebb és legkönnyebb A4-es tintasugaras nyomtatóját,  a WorkForce WF-100W készüléket. A projektorok piacán 2001 óta  piacvezető vállalat három új, kiváló minőségű, speciális funkciókkal rendelkező, nagy fényerejű és színhű képet biztosító, 3LCD házimozi projektort is bejelentett, amelyeket nagyképernyős otthoni szórakoztatásra terveztek.

Ötletes játékok gyerekeknek a szabadban

Csigafutóverseny, kotyvasztótábor, babbal felfuttatott indiánsátor, vesszőfonás, csapdaállítás, hólámpás készítése és további 95 játék, amelyek képesek arra, hogy a tévé előtt gubbasztó gyereket kicsábítsák a szabadba. A 101 ötletes játék című most megjelent kézikönyv ehhez nyújt gyakorlati segítséget minden szülőnek. Játékok arzenálját vonultatja fel a mindennapokra, szülinapi zsúrokra, télre, nyárra, kicsiknek és nagyobbaknak.

Újabb nívós produkciók és további nézők gyarapították a Ki Mit Tube mérlegét

Több mint 300 produkció érkezett a versenybe, a közel 32 ezer internetező pedig hozzávetőlegesen 44000 szavazatot adott le. A versenyt átlagosan 100 ezren követik nap mint nap, a megtekintések száma 4,5 millió felett jár, a követők eddig 10 évnyi videót néztek meg. A Ki Mit Tube az ország első YouTube-on zajló tehetségkutatója, ahova szinte bárki, bármilyen produkcióval jelentkezhet. Szeptember 13-án éjfélig várnak új produkciókat a www.kimittube.hu oldalra.

Lesd meg A szürke ötven árnyalata ihlette fehérnemű kollekciót

Már most feszült izgalom övezi A szürke ötven árnyalata című könyv alapján készült film 2015. február 13-ai premierjét. Hogy addig is izgalmasan teljenek a napok és hónapok, ajánljuk figyelmetekbe a most megjelent, sorozat ihlette fehérnemű és hálóruha kollekciót, mely Magyarországon kizárólag a nagyobb Tesco hipermarketekben kapható. Válassz magadnak az izgalmas kollekció darabjaiból, és csalogasd elő a benned rejlő Istennőt!