Főoldal Blog oldal 587

Modellinváziót indít a Ford, cél a Közel-Kelet és Afrika

ford_mustang_2014_006A Ford agresszív termékbevezetésre készül a Közel-Keleten és Afrikában, hogy kihasználja e piacok növekedési lehetőségeit.

Németországban debütál a Toyota GT86 CS-R3

tmg_motorsport_gt86_1A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin – a 2014-es FIA Rali világbajnokság kilencedik futamán mutatkozik be – erősítette meg a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

Ízelítő a Grendha és Rider lábbelik 2014 nyári kínálatából

rider_grendha_aw_3Valódi nyári időjárást élvezhetünk idén, tele napsütéssel és harminc fok feletti napokkal. Pontosan emiatt viszonylag sok időt töltünk a strandon, amelyhez elengedhetetlen a megfelelő öltözet, azon belül is strapabíró és jó minőségű szandálok vagy papucsok viselete.

Casio EDIFICE: sebességre, versenypályára kihegyezve

casio_edifice_infografikaA technika és a sebesség megszállottja vagy? Miközben nézed a száguldó cirkuszt égsz a vágytól, hogy megtudd, hogyan lehet valami egyszerre elképesztően gyors, pontos, intelligens és tökéletesen kezelhető?

Új Acer Extensa 15 sorozat érkezik

acer_extensa_15Az Acer a napokban mutatta be az Acer Extensa 15 notebook sorozatát, mely alapvetően a professzionális felhasználók mindennapi feladatvégzéséhez lett tervezve, de a kis üzleti vállalkozások és az otthoni felhasználók is megtalálhatják a termékek kapcsán számításaikat, akiknek fontos a hordozhatóság, termelékenység és hatékonyság.

Órajel-növelési világrekord: győzött a GIGABYTE és a Kingston

kingston_hyperx_furyA HyperX®, a Kingston Technology Company Inc., a világ vezető független memóriagyártójának divíziója bejelentette, hogy a GIGABYTE TECHNOLOGY Co. Ltd. lenyűgöző, 4620 MHz-es értékre növelte a HyperX memória frekvenciáját, amivel így a világ legmagasabb memória-órajelét érte el.

A 2015-ös Ford Mustang teljesítményadatai

ford_mustang_2014_001A Ford először tette közzé az új Ford Mustang teljesítményadatait: a vadonatúj, 2015-ös Ford Mustang észak-amerikai specifikációjában a 2.3 literes EcoBoost motor teljesítménye 310 lóerő, az 5.0 literes V8-as blokké* pedig 435 lóerő.

A Ram 1500 már Magyarországon is elérhető, akár LPG-vel

ram_1500_lpg_001

Néhány nappal ezelőtt bemutattuk hasábjainkon a hamisítatlan amerikai életérzést hirdető Dodge Durango-t részletes autóteszt formájában, mely kapcsán több részletet is feltártunk olvasóinknak az autó kapcsán.

Mint ahogyan azt említettük is több ízben a Dodge márka kapcsán, a hazai importőri feladatokat a Duna Autó Zrt. látja el, tehát elvileg, s gyakorlatban is a népszerű USA-béli autómárka szinte összes jelenleg futó modellje elérhető rajtuk keresztül, mellőzve a szürkeimport átláthatatlan és instabil útvesztőit.

Mint tudvalévő, egy ideje a Dodge különválasztotta haszonjármű brandjét, így nemes egyszerűséggel Ram-nek nevezi az alapvetően kis- és közepes áruszállításra tervezett járműveit. A Ram jelenleg három alapvető pickup karosszériaváltozattal áll a vásárlók rendelkezésére – 1500, 2500 és 3500 típusjelzésekkel (nem, ezek a számok nem a hengerűrtartalmat jelölik). 2500-től felfelé már sanszos a teherautó jogosítvány megléte, ugyanis ezek a járművek már nagy valószínűséggel akkora sajáttömeggel rendelkeznek, amelyek túlmutatnak a hagyományos B kategóriás történeten.

Nem úgy a Ram 1500-nál, ugyanis akár szóló, akár duplakabinos változatot rendel a leendő ügyfél, belefér a „szórásba” az összes kaszniváltozattal.

Vérbeli luxusteherautó tehát a Ram, felvértezve minden földi jóval, amolyan amerikaiasan. ESC-vel, ESP-vel, multimédiás-DVD érintőképernyős infotainment beszédfelismerő vezérléssel, Bluetooth, USB csatlakozókkal, 9+1 pontos prémium hangrendszerrel, teljes bőrkárpitozással, első és hátsó ülésfűtéssel, üléshűtéssel, kormányfűtéssel, első és hátsó parkolóradarral, tolatókamerával, 2 zónás klímával – mindezek mellé 20 colos alumínium keréktárcsák is választhatók.

5.7 literes V8 HEMI erőforrás mozgosítja a rendelkezésre álló 396 lóerőt, a hajtásláncba iktatott 6 sebességes automataváltón keresztül. Az üzemanyagfogyasztás lendületes vezetéssel nyilván felszökhet bőven 20 liter fölé 100 kilométerre számolva, ugyanakkor a hemiszférikus rendszerhez társított ECO üzemmód lehetővé teszi, hogy a nyolcból csak négyet fogjunk munkára, például városi közlekedésnél. Így az átlagos fogyasztás 12-14 liter/100 kilométer átlaggal tartható kordában.

Külön érdekesség, hogy a 2014-es modellévű Ram 1500 rendelhető gázüzemmel is, tehát a megrendelő kérésére már LPG használatra felkészítve kerülnek átadásra az autók. Így az üzemanyagfogyasztás drasztikusan csökkenthető, már-már átlagos személyautós szinteket pedzegetve.

A Ram 1500-ról hamarosan részletes, átfogó tesztet közlünk a Napimagazin.hu Autótesztek rovatában.

Bővebb információért érdemes felkeresni a Duna Autó Zrt. honlapját.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Biztonságos nyaralás a szakértők szerint

nyaralas_1Javában tart már a nyaralási szezon, sokan azonban csak a következő két hónapra tervezik a nyári vakációjukat. A Generali Csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító (EUB) szakértői összefoglalták azokat az óvintézkedéseket, melyek betartásával elkerülhető a legtöbb tipikus nyári baleset.

[TESZT] Acer Aspire Switch 10 – ideális kettő az egyben-megoldás

acer_aspire_switch_10_napimagazin_003

Idejétmúlt megoldások márpedig nincsenek – lehetne hasonló mottója az Acer-nek, hiszen mint ismeretes, se szeri, se száma azoknak az innovatív megoldásoknak, melyekkel folyamatosan előrukkol a tajvani cég. Noha folyamatosan árad a boltok polcaira a számtalan hasznos, és kevésbé hasznosabb informatikai megoldás, némelyekben munkálhat a kisördög: miért nem lehet valahogyan, valamilyen formában összevonni két eszközt?

Mondjuk egy táblagépet, no és egy netbookot például. Miért is ne lehetne? Az Acer korábban már jelentkezett Windows 8 alapú tablettel, szerettük, kiaknázhatónak tartottuk, de akadt hiányérzetünk. Mára úgy tűnik, az űr betöltésre került, és íme, itt az Aspire Switch 10, a two-in-one, gyengébbek kedvéért a kettő az egyben megoldás. Magyarán szólva: ha beszerezzük az Aspire Switch 10-et, teljes értékű táblagépet és netbookot is birtokolhatunk, egy az egyben.

Első ránézésre, miután kinyitjuk a csomagolást, hihetjük azt – jogosan – hogy „mindössze” egy szóló, szimpla táblagéppel nézünk farkasszemet, pedig nem így van. Tovább kotorászva a dobozban máris előtűnik a klaviatúra is, a maga stramm illesztéseivel, vagy ha jobban tetszik: zsanérjaival, melyek kapcsolódásával szinte gyerekjáték egységgé applikálni a Switch 10-et.

Mivel alapvetően táblagépről szól a fáma, ezért nem meglepő a kijelzőmodul viszonylagos vastagsága, ez 8.9 milliméteres. Ebből adódóan a súlytöbblet is érezhető, hozzávetőlegesen úgy 80 dekagrammot nyomhat az egység, ehhez ha hozzáadjuk a billentyűzetet, nagyjából 1 kilogrammos súlyra kell számítanunk. A robosztus tokozás alapvető követelmény manapság egy magasabb kategóriába sorolható minőségi mobileszköznél, így nem meglepő, hogy a Switch 10 is erőteljes alumínium házat kapott, amely a folyamatos, közel 1 hónapos használat során egyszer sem vallott szégyent (karcolódást elődidéző helyszínek, kültéri használat, egyebek). A külső élekre kerültek hagyományosan az alap funkció- és kezelőgombok, illetve néhány aljzat is – bal oldalon az adapter töltőnyílása, alatta közvetlenül a ki- és bekapcsológombok foglalnak helyet. Átellenben a 3.5 milliméteres sztereó jack (fejhallgató), a micro HDMI illetve USB, továbbá a microSD, microSDHC, microSDXC kártyaaljzatok találhatók (utóbbi arról árulkodik, hogy az alaphangon is 64 gigabájtnyi SSD kapacitást bővíthetjük igény szerint).

Mivel a jelenleg piacon fellelhető táblagép képátmérők közül a legnagyobb kategóriába sorolható 10.1 colos, azaz 25.7 centiméteres értékekkel bír az Acer Aspire Switch 10, garantált az élvezhető képvisszaadás, a házi szórakoztatóközpont jelenléte – hordozható formában. Az alkalmazott panel aktív mátrixos, színes LED háttérvilágítású TFT LCD, IPS technológiával, 1366×768 képpont felbontással, tehát HD kompatibilitással. Mindez kapacitív multitouch érintőképernyőként csúcsosodik, így a felhasználói kötetlen élmény szintén kézzel fogható.

Az Acer Aspire Switch 10-be Intel Atom Z3745 processzor került, 1.33 GHz sávszélességgel, quadcore (négymagos) kivitelezésben. Mindehhez 2 GB LPDDR3 alap memóriát társít a gyártó, ez bőségesen elegendő lehet a futtatni kívánt (mobil) alkalmazások tekintetében, persze erősen limitáltak a lehetőségek, ha CPU igényesebb munkakörnyezetet szeretnénk megvalósítani. Persze az Aspire Switch 10 nem kifejezetten erről szól.

Fontos a megjelenítés, főként, ha 3D-s applikációk futtatásáról van szó. Az eszköz alaplapjára integrált Intel HD Graphics GPU szintén LPDD3 architektúrájú fedélzeti memóriát használ, igaz, hozzákanyarít még egy keveset (beállításfüggő) a rendszer RAM-ból is, így ténylegesen helyt áll a VGA a mai korral támasztott igényekkel szemben.

Nézzük, mit is jelentenek a fent leírtak gyakorlatban! Alapvetően az Acer Aspire Switch 10-et utazásaink során használtuk, autóban, így különösképp fontos volt a mobilitás. Ha épp hosszabb cikket szerettünk volna gépelni útközben, ideális partnerként volt jelen a csatlakoztatható dokkolóállás, ami tuljadonképp maga a tartóegység, ide USB egeret is gyerekjáték volt csatlakoztatni, az integrált touchpad pedig viszonylag pontosan tette dolgát, ha szükségünk volt rá. Mivel a Switch 10 betekintési szögei tágak, ezért különösebb mozgatás nélkül is hatékony munkavégzés érhető el segítségével, akár több felhasználóval; hab a tortán, hogy akár sátorüzemmódban is kitámasztható az eszköz, így egy pár perces on-the-go perezentáció is levezényelhető, akár az autó motorháztetején.

Ha netán Windows alapú navigációra volt szükségünk, minden további nélkül szétcsúsztattuk a zsanérokat (mágneses), és máris táblagép üzemmódban folytathattuk, amit elkezdtünk. Mindeközben a Windows 8.1 32 bites operációs rendszer összes, mobileszközökre fejlesztett és optimalizált tulajdonságát igénybe tudtuk venni, a store-on keresztül rengeteg alkalmazást elérve – végre kezd combosodni a felhozatal, mondjuk egy fél évvel ezelőtti státuszhoz viszonyítva.

Ha mobileszköz, akkor legyen izmos rendelkezésre állási üzemidő. Tehát nem hátrány, ha a jelen esetben a 2 cellás, 8 Watt leadására képes, lítium-polimer akkumulátor bírja szuflával – nos, a Switch 10 ilyen téren is helyt állt, ugyanis folyamatos terheléssel (Photoshop lite, Word szövegszerkesztés, három-négy megnyitott Internet Explorer ablak, médialejátszó) 4.2 órát bírt egyhuzamban, ami tökéletes időzítésnek bizonyult két végállás megtétele közt. Mobilinternetet használtunk többnyire, de alkalmas helyeken wi-fi volt a preferált, nagyjából mindkét mód egyenrangúan fogyasztotta az akkumulátor rendelkezésre állási idejét.

Mint ahogyan már említettük az elején: az Acer Aspire Switch 10 összes mozgatórugója a táblagép egységbe, azaz a kijelzőbe lett besűrítve, ezért az eszköz „megjelenítőnehéz”. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy könnyedén kibillenhet stabilitásából az eszköz, szobában, irodában használva egy szimpla fals kézmozdulattól, szabadtéren pedig egy erőteljesebb széllökéstől is. Erre mindenképp kéretik figyelni a használat során, mi pedig bízunk abban, hogy egy esetleges facelifttel némi ellensúlyozást kap majd a dokkoló.

Úton-útfélen tehát kitűnő választást jelent az Acer Aspire Switch 10, de természetesen otthoni, irodai megközelítésekben is ideális mindennapi partner lehet az eszköz. Aki pedig úgy gondolja, táblagépet és netbookot akar vásárolni, ne habozzon, s válassza eme praktikus és költséghatékony megoldást!

Acer Aspire Switch 10 specifikációk

Megjelenítő: 10.1 col kapacitív IPS LED TFT LCD háttérvilágítású multitouch érintőpanel

Maximális felbontás: 1366X768 képpont

CPU: Intel Atom Z3745 @ 1.33 GHz

GPU: Intel HD Graphics

SSD: eMMC 64 GB

Hálózat: IEEE 802.11a/b/g/n Wi-Fi, Bluetooth 4.0, GPS

Aljzatok: micro USB, micro HDMI, microSD, 3.5 mm audio

Akkumulátor: 2 cellás lítium-polimer akkumulátor, 18 W

Méretek: 261.6 mm x 177.1 mm x 8.9 mm

Súly: 1170 gramm

Ajánlott fogyasztói ár:

Még több fotó: Napimagazin.hu Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSIKingston Technology, EpsonLivekodok.com, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, MSI