Főoldal Szabadidő LEGO 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű – indulhat a futam

[TESZT] 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű – indulhat a futam

Folytatjuk korábban megkezdett LEGO tesztsorozatunkat. Ezúttal egy különleges Technic-újdonság kerül terítékre, a 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű személyében.

Valóban egyedi az egész koncepció, ez nyilván már a szalagcímből is rögvest kitűnik olvasóink számára. Ugyanis nem hétköznapi járművek a hernyótalpas (vagy lánctalpas, kinek hogy tetszik) modellek, legyen szó akár a valós életben fellelhető darabokról, LEGO téren pedig még inkább – épp ezért remek választásnak tartottuk, amikor a hazai képviselet felajánlotta, hogy soron következő cikkünk alanya legyen a szóban forgó termék.

Ráadásul a 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű távirányítós! Igazi RC jármű, annak rendje s módja szerint motorizálva, kompakt kezelőegységgel, vezeték nélkül (ez persze kitűnik az RC jelzés révén azonnal).

Kicsomagolás után máris szembeötlik, hogy több, fix egységű részelemet találunk a dobozban: ezek a távirányító, az elemtartó, a jeladó, valamint a dupla elektromotor darabjai, hozzájuk rendelt kábelekkel és kiegészítőkkel. Ezek beépítése a kirakási folyamat közepe felé történik; az egész 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű megépítése nagyjából 2 órás elfoglaltságot jelent (nálunk ennyi volt, persze rendelkezünk némi tapasztalattal, viszont a fotókat is a folyamat közepette készítettük, ami jelentősen elvett az időből).

Elsőként a vázszerkezetet kell megépíteni, ami tulajdonképp a 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű komplett, önhordó alváza lesz. Kezdve a jobb, majd folytatva a bal oldallal, összekattintani a két egységet, s máris megvan a felépítmény origója, magja.

Utána máris jöhet a futómű kialakítása. Mivel hernyótalpas a kivitel, ezért lesznek kisebb, illetve nagyobb kerekek, értelemszerűen a két szélre tűzött méretesebb átmérőjű darabokkal, középen pedig 1-1 alul és felül jelenti majd a struktúrát.

Első körben a 2 pár kisebb alsó kerül a helyére (az egész vázat megfordítjuk), és párba rendezzük a tengelyeket.

Jöhet is a motorok beszerelése. Alapvetően kettő elektromotor kerül a 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjárműbe, az első, illetve a hátsó féltengelyekhez.

Mindez azért fontos, mert az autómodellt így fogjuk tudni irányítani érdemben, a dupla motorok segítségével fog tudni jobbra, illetve balra kanyarodni.

Mindkét motor kábeléhez társítanunk kell egy-egy színt, ezek segítenek majd a központi egység (elemtartó) csatlakoztatásában.

Máris folytathatjuk az összerakás procedúráját az elemtartóval, itt több felfüggesztési kapcsolatot kell kialakítanunk, hogy integrálhassuk az egységet a 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű alvázába.

Nem árt, ha az összesen 6 darab AA elemet behelyezzük a szerelés folyamata közben – mi 2700 mAh-s tölthető GP akkukat használtunk. Miután ezzel is elkészültünk, jöhet a jeladó, közvetlenül ráépítve az elemtartó egységre, majd az egész mehet a vázszerkezetre. Ügyeljünk arra, hogy a kábelezés megtörés veszélye nélkül kerüljön kialakításra, elvezetésre!

Miután ezzel is végeztünk, szereljük fel a maradék kisebb átmérős kerekeket a vázra, aztán jöhet az összesen 4 darab nagyobb darab is, a szélekre kihelyezve. Ezen a ponton félre is tehetjük egy darabig a már megépített 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű nagy részét, folytassuk a kocsiszekrénnyel.

Itt sem lesz különösebben nehéz dolgunk. Elsőként az orr-részt formáljuk, helyére kerül a motorházfedél és a lámpatest párosa is. Becsatlakoztatjuk apró bukócsövek közbeiktatásával a tetőmodult is, nagy műgonddal felmatricázzuk a paneleket, majd kialakítjuk a hátsó traktust is. Az oldalvezetés idomait szépen lehajtogatjuk, hogy meghozzák a kívánt formát, itt is matricázunk, majd a hátsó szárny berakása után az egészet eggyé varázsoljuk a már korábban elkészített alvázzal, motorral és futóművel. Egyszerűen rácsatoljuk a vázszerkezet első részén nyitva hagyott felfüggesztésekre a kasznit, majd egyben ráhajtjuk a futóműre és a motorfelépítményre.

Legvégső pontként jöhet a hernyótalpak összerakása. Összesen 74 darab láncszemünk van, ezt kettéosztva 37-37 darabból kell állnia egy szettnek. Miután megvagyunk, óvatosan felfűzzük a keréksorra, ügyelve arra, hogy a hernyótalp középső vájata illeszkedjen a nagy, egyben hajtó fogaskerekek sziluettjére, majd összekapcsoljuk, és egységgé alakítjuk. Miután mindkét oldalra felszereltük a hernyótalpat, és a kis műanyag zászlót is becuppantottuk felmatricázva, nincs alapvetően más teendőnk, elkészült a 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű.

Ahhoz, hogy életre tudjuk kelteni műalkotásunkat, a mellékelt távirányítóba is be kell helyeznünk az elemeket (AAA), illetve néhány apró LEGO-elemből kiegészítjük az irányítókonzol gombjait. Így lesz teljes a kép, indulhat a mókázás.

Tesztünk során a 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű remekül teljesített. A feljebb említett 2700 mAh-s elemekkel (elemtartó, a járműben) az egység 30-35 percet bírt teljesíteni. Nem voltunk restek, és kivittük valódi terepre – megvizsgáltuk a tényleges képességeket.

A hernyótalpas kialakításnak köszönhetően a 42065 LEGO Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű optimálisan vett minden számára nagyobb és közepesebb akadályt is, borulás egyszer volt csak, hirtelen szinteltérés végett. Fordulékonysága szintén gyorsít az összképen, menet közben, álló helyzetben minden további nélkül meg tud fordulni, és szögegyenesen venni az irányt.

A LEGI Technic Távirányítós, hernyótalpas versenyjármű tehát mindazoknak kedvező választás lehet, akik szeretik habzsolni a LEGO Technic által garantált élvezeteket – igaz, a kirakási idő kimondottan rövid, bár ha hozzávesszük, hogy egy merőben más, bár ugyanazon jellegű járművet is ki lehet rakni, ha esetleg ráununk az eredeti megoldásra – nyom a latba mindenképp.

Jó választás lehet azoknak is, aki az összerakás, tervezgetés folyamata mellett kedvelik az RC versenyzést is – a cikkben bemutatott jármű strapabíró, és rendkívül gyors is. Ugyanakkor számoljunk azzal, ha sokat használjuk kültéren, jelentős lehet az amortizáció (a hernyótalp kemény műanyag).

Még több fotó: Napimagazin.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte