Főoldal Autó, motor Autóteszt Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT Elle Limited Edition – diktáljon a...

[TESZT] Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT Elle Limited Edition – diktáljon a divat

MEGOSZTÁS

Rendhagyó? Formabontó? Divatos? Mindhárom jelző illik a mai napig a Nissan Micra-ra, bár igazság szerint az 1985-ös debütálás óta – főként a K12 sorozatszámú, 2002 és 2007 közt piacon lévő, illetve a 2007-ben piacra dobott és 2010-ig gyártott K12C modell tekintetébenm igazak leginkább az állítások.

nissan_micra_elle_001

Bár a jelenlegi, negyedik generációjába lépett K13-as kódjelű széria az előző modellcsaládhoz képest jelentős visszalépéseket hordoz, alapvetően rendhagyóság és formabontóság terén, mégis az autópiac üde színfoltjaként aposztrofálható jelenleg is a Micra.

Főként, ha a japán gyártó úgy gondolja, hogy illendő felpezsdíteni egy hangyányit a klisékbe fulladó termelést, egészen újszerű és újragondolt megközelítések is napvilágot láthatnak. Majdnem megfelel az előző mondatban definiáltaknak a Micra Elle magazinnal közösen megálmodott modellje, az Elle Limited Edition, amely kizárólag a gyengébbik nemet hívatott becélozni. Nézzük, sikerül-e ez maradéktalanul!

Ha elmegy mellettünk az utcán, kevésbé feltűnő. Azért persze különbözik a hagyományostól

Első blikkre a Micra Elle variációja szinte semmiben sem különbözik a jobban felszerelt variációktól, a frontrész szolídan megbúvó krómvonalat hordoz a lökhárító alsó légbeömlőjén, illetve a központi hűtőmaszk csík kettéosztásaként. A színre fújt lökhárító egyébként semmi kirívó extrát nem vonultat fel a két apró bal és jobb oldali ködfényszórón kívül, gömbölyített formájával remekül passzol a magas orr-karakterhez, s egyfajta kiemelést ad a dupla projektoros lámpatesteknek is.

Oldalról aztán szembetűnhetnek a limitált szériára utaló jelzések: az A oszlop alatt, az első sárvédőtől jobbra található a függőleges Elle embléma, illetve az egyedi fényezést kapott 15 collos kerekek is feltűnőbbé teszik a Micra-t. A far szintén felvonultatja az Elle jelzést, jelen esetben már vízszintes tálalásban, méghozzá rögtön a típusjelzés alatt közvetlenül. A kompresszorral felpaprikázott közvetlen befecskendezéses technológiára utal a jobb oldalon elhelyezkedő DIG-S (Direct Gasoline Injection with Supercharger), a többi a már korábban megszokottak szerint került kialakításra: viszonylag hosszanti, a hátsó lámpapáros középvonaláig felkúszó lökhárítóelem, a hátsó, ötödik ajtó alsó egyenes síkját részben megtörő ablak, sziluettbe olvadó törlőlapáttal, s jobb oldali, díszítés nélküli kipufogóvég felelnek az összképért.

Divatos, városias, mellé nyomokban érezhető az Elle-hatás

Ha a külső visszafogottabb, nézzük meg, hogy az enteriőr hogyan teljesíti az elvárásokat! Rögvest az első benyomás után érezhető – itt is – hogy a Nissan alapvetően nem az exhibicionista, szürke tömegből kitűnni óhajtó hölgyeket jelölte meg a Micra Elle célrétegének, hanem sokkal inkább a visszafogottabb, komolyabb eleganciát kedvelő végfelhasználóknak akart kedvezni az autókülönlegességgel.

Ami persze nem meglepő, hiszen az Elle magazin is konkrétan az előbb körbeírt vásárlóréteget szólítja meg – azért nyilván érkezik kevéske hiányérzet, amint az utasfülke taglalásába fogunk. Tesztautónkban a színkombinációk nem estek a túlzások áldozatának, ugyanis a sötét-világos hangulatkomopzíció együttes jelentette a dominanciát; az ülések fekete-fehér jellege a műszerfal részegységeiben is visszaköszön, méghozzá fekete-matt ezüst tálalásban. Az alkalmazott műanyagok kemények, de jó minőségűek, a cockpit lágyabb kidolgozottságát hiányoltuk, viszont a kellemesen kézre eső kormánykerék puhább bőrbevonata emelte a komfortérzetet.

A műszerfal – csakúgy, mint az egész Micra Elle-szellemiség – nincsen túlkomplikálva, a hatalmas, jól olvasható sebességmérő középen helyezkedik el, mellette jobbra a jelen esetbe kicsit háttérbe szorult fordulatszámmérő kapott helyet. A középkonzol hatalmas vészvillogó gombot, a hangrendszer és a klíma kezelőpaneljét, illetve a tradicionális tárcsajellegű funkciógombsort (vagy inkább gombkört) tartalmazza. A fokozatmentes CVT váltó karja szintén kézre esik, könnyedén kapcsolható, ráadásként még tárolórekeszek is kialakításra kerültek a kardánbox felső nyúlványán.

Az első ülések kényelmesek, oprtimális ülő és hátfelületekkel, több pontban állíthatóan, míg a hátsó utasülések is meglepően tágasak a Micra kategóriájához képest; jó láb- és fejtérrel, igaz, utóbbi kicsit szűkös, ha elpilledve hátradőlünk menet közben. Tehát semmi glamour (mondjuk az már egy másik magazin is), semmi autós haute couture. Csak úgy, franciás mivoltra nem túl jellemzően. Végtére is a Micra ízig-vérig japán!

Stílus és dinamizmus

Meglepően erőteljes hajtásláncot kapott a Nissan Micra Elle – azért meglepő, mert a kifejezetten női ízlésvilágnak megfelelni vágyó városi elit kompakt nem feltétlenül kell, hogy hordozza a dinamizmust. Nyilván persze mindenkiben él az igény, hogy néhány lóerővel legyen több talonban, és jó is ez, hiszen a lendületet biztosító, kompresszorral szerelt 3 hengeres, 1198 köbcentiméteres 98 lóerőt ad le pörgős, 5600-as fordulatszámon. A teljesítmény maradéktalanul érkezik is, hiszen a 0-ról 100 kilométer/órára történő gyorsulás valamivel több, mint 10 másodpercig tartott méréseink szerint (10.7).

Kétségtelenül megkönnyíti a sofőr dolgát a fokozatmentes automata, ám városi körülmények közt, pont ott, ahol elsődlegesen használnánk, közel 8 literes átlagfogyasztást konstatáltunk (7.8 liter/100 kilométer). Némileg javult a helyzet országúti környezetbe helyezve a tesztet, itt már 4.9 literrel is beérte a Micra Elle. A vezethetőség egyébként a végletekig leegyszerűsített, a kormányzás puha ugyan, de nem billegős és bizonytalan, a CVT rendszer észrevétlenül teszi a dolgát, a kilátás minden irányba remek, egyedül a kicsit vastagra szabott C oszlop vehet el hátrafelé a panorámából. A futómű lágyabbnak tűnt a korábban tesztelt Micra 1.2 DIG-S-hez képest, ugyan az úthibákat nem kezelte teljes körűen, de számottevő pattogás, rázás nem volt tapasztalható még a hátsó traktusban sem.

Kinek, hogy, miként

Tény, hogy városba ideális a Micra Elle. Tény az is, hogy a női vezetők imádják majd szimpla kezelhetőségét, manőverezhetőségét, s azt a vezetési élményt, amit nyújt többek közt a combos 98 lóerős kompresszoros motorral, illetve fokozatmentes automata váltóval felvértezett hajtáslánc. Azt pedig, hogy kinek mennyire glancos, mennyire hozza a párizsi divatcentrikus csillogást, miként diktálja a divatot az Elle limitált széria, mindenkinek magának kell eldöntenie, ez alapvetően beállítottság kérdése. A Nissan Micra Elle 1.2 literes, 98 lóerős motorral és CVT automatával 4 659 000 forintos listaáron vihető haza.

Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT Elle Limited Edition specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres benzinmotor, kompresszorral

Lökettérfogat: 1198 ccm

Maximális teljesítmény: 98 LE @ 5600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 142 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, fokozatmentes CVT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3780 mm

Szélesség: 1675 mm

Magasság: 1525 mm

Tengelytáv: 2450 mm

Gumik mérete elöl: 175/60 R15

Gumik mérete hátul: 175/60 R15

Tömeg, üresen: 1045 kg

Csomagtartó mérete: 265 liter, 605 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 41 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 178 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 11.0 (mért)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.8 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 6.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.9 l/100km

Országúti: 4.5 l/100km

Vegyes: 5.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 115 g/100km

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Samsung, Kingston Technology, Livekodok.com, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer Aspire 5755G notebook, Samsung 830 Series SSD
Utómunka technika: Samsung UE40C6510 full HD LED televízió

Szóljon hozzá!