Főoldal Technológia Tech tesztek Call of Duty: Advanced Warfare – légy egyszerűen szuperhős!

[TESZT][PS4] Call of Duty: Advanced Warfare – légy egyszerűen szuperhős!

MEGOSZTÁS

Nem titkoltan nagy fába vágta a fejszéjét az Activision akkor, amikor szakított jó pár évvel ezelőtt a bevett tradíciókkal, és merőben új vizekre evezett a saga újabb részeit tekintve. Hol van már a második világháborús környezet, a Lugerek, T34-esek kavalkádja? Sehol, viszont van helyettük exoskeleton szuperhős és Kevin Spacey. Teszteltük a Call of Duty: Advanced Warfare FPS-t, a Sledgehammer Studios fejlesztésében.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_007

A tavalyi Call of Duty: Ghosts epizód nyilván hozhatott volna masszívabb visszhangot is, ugyanakkor nem volt végeredményben semmiféle kirívóbb probléma az epizóddal. Mégis figyelemreméltó volt már akkor az a tény (előzetes beharangozás után), amikor kiderült, hogy a nem kevesebb, mint 5 évnyi fejlesztésre szánt idő után jelenik majd meg idén, 2014-ben a sorozat legújabb része, méghozzá Kevin Spacey-vel a főszerepben. Spacey jó színész, az elmúlt évek és jelen éra kétségkívül egyik legjobbja, ráadásként izgalmas vizekre is evezett akkor, amikor elvállalta élete első videojáték-szerepét. Természetesen az átvezető videók tökéletesek, dramaturgiailag is hibátlanok, pluszban a játékba integrált grafikus megvalósítások is professzionálisak e téren.

A lineáris játékmenetet a végigjátszandó pályák sokszínűsége váltja, jól adagolva az akciót úgy, hogy egy pillanatra se lankadjon figyelmünk. Felkészülhetünk rá, ha egy puskaropogós-pörgős jelenet zajlik, hogy utána mondjuk inkább a lopakodás, észrevétlen beépülés lesz fókuszban. Mindezt úgy, hogy a beirányzott cirka 10 órás single player játékidő valóban teljesíthető legyen, vagy easy-től felfelé még legalább 5-6 óra benne lehessen a szavatosságban. S persze nem beszélve a multiplayerről, ugyebár.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_001

Tehát mindenképpen ajánlatos első nekifutásra a kampány módot választani, már csak azért is, mert így kapunk folyamatos unlock-ot a különféle fegyverek, skillek terén – fontos kiemelni azt a 22 féle karakterfejlesztést is, melyet a játék előrehaladtával sajátíthatunk el, illetve vásárolhatunk meg. Tulajdonképpen egyfajta achievement rendszerhez hasonlítható ez, és garantált, hogy így a létező összes pályán fellelhető eldugott sarkokat, helyszíneket bejárjuk, ezáltal növelve a Call of Duty: Advanced Warfare szavatosságát. Hangsúlyozandó: mindez nem feltétele a 100 százalékos végigjátszásnak, viszont erősen javallott.

A Call of Durty: Advanced Warfare nem titkoltan tartalmaz számos RPG elemet is, bár tulajdonképpen manapság kevés olyan játék létezik, amely ne fejlődéscentrikus lenne valamilyen formában. Van tehát sok XP pont, melyek az aktuális pálya teljesítése végén beváltható fejlesztésre, képességek, tulajdonságok terén. Így tehát egyértelműen – fokozatosan – fejlődik a karakterünk, lépésről-lépésre. Mindez talán szokatlan lehet az elvetemültebb Call of Duty faneknek, mivel a fejlesztés először integrált ilyen, és ehhez hasonló opciókat katonai FPS játékba.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_004 call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_003

Megannyi küldetés áll majd rendelkezésünkre a Call of Duty: Advanced Warfare végigjátszása közben, ez mondjuk némileg lineárissá tesz, de ez van – a COD széria nagy valószínűséggel egyhamar nem lesz sandbox megközelítésű. Nem is baj ez, legalább ennyi megmaradt a hagyományos elemekből, ha már minden áron a (nem túl távoli) jövőben kalandozunk minden egyes epizódban.

Feljebb már szó esett a kultikusnak hangzó exoskeleton módból. Lehet, deja vu-t ébreszt mindez, mintha valahol már láttunk volna hasonlót (hol is…?), de mindenesetre tény, hogy jelentősen feldobja és egyben megfejeli az amúgy sem lagymatag játékmenetet. Itt a lényeg annyi mindössze, hogy központi karakterünk szuperhős-képességekkel lesz felruházva minden egyes exoskeleton mód aktiválásakor, mely segítségével hatalmas távolságokat tudunk a másodperc töredéke alatt áthidalni, egy helyből felugorhatunk magas épületek, építmények tetejére, különösebb nekifutás nélkül csapódhatunk be fedezékekbe, vagy akár láthatatlanul puszta kézzel likvidálhatunk egy fél ellenséges alakulatot. Ez így elég bizarrul hangzik, belátjuk, viszont kétség kívül ez a hangulat adja majd meg a Call of Duty: Advanced Warfare savát-borsát.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_006

Természetesen rendelkezésre áll a szokásos multiplayer módozat is, melyet szintén kipróbáltunk. Mivel szeretjük az FPS vonal ilyen jellegű kivesézését is, nagy örömmel vetettük bele magunkat a PSNe-n keresztül a virtuális csatatér felfedezésébe: összesen 13 scenario áll a játékosok rendelkezésére, melyeken bizonyíthatunk. Ugyanakkor hogy ne legyen könnyű a feladatunk, a fejlesztők itt is teljesítményarányosan csempészték a játékba a tobábblépés lehetőségét, ugyanis nulláról indulva az elején csak 2 pálya szabad, a maradékot játékstílusunktól és eredményeinktől függően fogjuk tudni csak elérni. Tehát van ösztökélés jócskán, sok türelem, és még több idő szükségeltetik ahhoz, hogy bárhová beregisztrálhassunk, ha multizni akarnánk. Egyébként itt is működik a fejlődés, folyamatosan jobb öltözet, fegyverek állnak rendelkezésre, szintlépésekkor a skillek fejleszthetők tovább, illetve a játékban eltöltött időtől függően folyamatosan jutalmaz majd a Call of Duty: Advanced Warfare. Játékra sarkall, egyértelműen. Mi más is lehetne a feladata?

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_008 call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_002

PlayStation4 platformon játszottuk végig a Call of Duty: Advanced Warfare című alkotást (szóló egyjátékos módban), a PSN hálozatán keresztül elért dedikált szerverek mindvégig stabilnak bizonyultak minimális válaszidőkkel. Örvendetes, hogy ilyen masszív megerősítéssel készült az Activision a kezdeti hullámra, mert az bizony volt rendesen, s idő kérdése csak, hogy ismételten nagy presztízse lehessen a COD multizásnak. Pontosan úgy, ahogyan anno bevonult az egész a játéktörtémnelembe.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_009

Grafikailag hibátlan a megvalósítás, a PlayStation4 shaderek, az árnyékolás komplex, életszerű, a fények és fényhatások kellően dinamikusak, a kontrasztarány megfelelő. Még úgy is nagyot szólt az összhatás, amikor a teszthez bevetettük az Acer nagy teljesítményű projektorát, mellyel aztán végérvényesen eldőlt: alapvetően csak és kizárólag így (lenne) szabad játszani egy ilyen volumenű akciójátékot. A hangeffektek és zene szintén piros pontot érdemelnek, az első bekezdésekben taglalt Kevin Spacey-vonal pedig egyenesen tökélyre emeli az amúgy sem elhanyagolható volumenű hangulatot.

Szóljon hozzá!