Főoldal Blog oldal 562

Vince Vaughn és Colin Farrell A törvény nevében második évadában

Immár hivatalossá vált, hogy az HBO nagysikerű sorozatának, A törvény nevében második évadának két főszereplője Colin Farrell és Vince Vaughn lesznek. Előbbi nyomzót, utóbbi bűnözőt fog alakítani a nyolcrészes évadban.

a_torveny_neveben_2

Második évadával folytatódik az HBO 2014-ben debütált dráma-sorozata, A törvény nevében (True Detective). Az első évad gyorsan a nézők és a kritikusok kedvencévé vált, amelyben a két főszereplő, Matthew McConaughey és Woody Harrelson egyaránt parádés alakítást nyújtott. Az első évadban a két louisianai nyomozó együtt dolgozott egy 17 évvel korábban történt rituális gyilkosság ügyében. Amikor egy új információ kapcsán az ügyet újra előveszi a rendőrség, a nyomozók meghallgatják őket és felelevenednek a régi emlékek. A visszatekintés során kiderülnek az okkultista felhangokkal teli bűnügy részletei, a nyomozók ellentmondásos kapcsolata, valamint a magánéletük is.

A törvény nevében nem hagyományos sorozat több évadon át futó történettel és szereplőkkel, hanem egy antológia-sorozat, ahol minden évad egy-egy újabb történetet ölel fel, új üggyel és új szereplőkkel.

A második évadról eddig nem sokat lehetett tudni, bár sok pletyka kapott szárnyra a színészek neveit illetően. Most azonban végre kiderült néhány hivatalos információ: az elsőhöz hasonlóan a második évad is nyolc egyórás részből fog állni, azonban most nem kettő, hanem három nyomozó és egy hivatásos bűnöző áll majd a történet középpontjában, akik egy rejtélyes gyilkosságot követően arra kényszerülnek, hogy együtt bogozzák ki az ügy hátterében húzódó szövevényes összeesküvés szálait.

Két főszereplő kilétére is fényt derült: Colin Farrell egy zaklatott nyomozót, Ray Velcorot alakítja, aki egyszerre vergődik a korrupt felettesei és egy hivatásos bűnöző markában, akinek egy életre az adósa. Vince Vaughn Frank Semyon, egy hivatásos bűnöző szerepében tűnik fel, akit egy fontos üzletfelének halála miatt az a veszély fenyeget, hogy elveszíti az eddig felépített birodalmát, éppen amikor törvényes útra térne.

A második évad írója újfent Nic Pizzolatto lesz, executive producerként pedig rajta kívül az előző évad két főszereplője, Matthew McCanoughey és Woody Harrelson, valamint a rendező, Cary Joji Fukunaga is részt vesz a produkcióban. A második évad első két epizódjának rendezője Justin Lin lesz.

 

 

Ákos két hatalmas koncertre készül az Arénában

2014 decemberében dupla Arénakoncerttel zárja az évet Ákos, de előbb még új kiadványa lát napvilágot: az IGAZÁN című minialbum (EP), amelynek megjelenését exkluzív Premier Esttel ünnepli szeptember 24-én.

Dupla Arénakoncertet ad Ákos: 2014. december 12-én és 13-án egy év hazai koncertszünet után lép színpadra vadonatúj műsorával. Az elsőként meghirdetett dátumra a nyár folyamán elkapkodták a jegyeket, így újabb előadás lesz a legnagyobb magyar koncertteremben, a Papp László Budapest Arénában. “Magunk sem gondoltuk előre, hogy lényegében reklám nélkül egy álmos nyár alatt eladjuk a jegyek túlnyomó többségét. Hosszas egyeztetés után született meg a döntés az újabb koncertről, amelyre szintén komoly érdeklődés mutatkozik” – mesélte Ákos a dupla ARÉNÁról.

akos_igazan_ep

A kétszázezres látogatottságú TURNÉ 2084 kísérőzenekara, a Lepés Gábor szintetizátoros és Bánfalvi Sándor dobos alkotta legénység Ákos régi szerzőtársával, Hauber Zsolttal kiegészülve áll színpadra. „Zsolttal több mint 30 éve ismerjük egymást, érdekes vele hosszú idő után együtt dolgozni: lelkesen, rugalmasan áll a feladathoz, szemmel láthatóan élvezi a közös munkát, a benne rejlő kihívást.”

A közönség még a DUPLA ARÉNA előtt megismerkedhet a 2014-es hangzással: szeptember 24-én egy új Ákos-kiadvány lát napvilágot IGAZÁN címmel, négy új dallal és friss remixekkel. Miért döntött Ákos a minialbum-formátum mellett? „A zenehallgatási szokások jelentősen megváltoztak az utóbbi években, az emberek nagy többsége csak egyes dalokat hallgat, albumot nagyon ritkán vagy soha. Az EP némileg ahhoz hasonlít, ahogy régen az irodalmi folyóiratok fejezetenként, folytatásokban közöltek regényeket. Az IGAZÁN folytatása jövő tavaszra várható egy újabb EP képében. Ha minden a tervek szerint alakul, 2015 őszén a nagylemez is napvilágot láthat, amennyiben jövő ilyenkor ennek a szónak egyáltalán lesz még értelme” – fűzte hozzá Ákos.

“Az új szerzeményekről röviden annyit, hogy szerintünk a legfontosabb dalaink között vannak. A programadó Újrakezdhetnénk után a címadó Igazán szerintünk összetett, sűrű anyag, hangzás és szöveg tekintetében is. Az Amikor szerettél zenéje Zsolt általam ismert legizgalmasabb szerzeménye: a benne megszólaló gitár és a vonóskar egyértelműen jelzi, hogy sokkal komplexebb dolog készül itt, mint egy szimpla újraösszeállós retroparty. Felnőttünk, felnőtteknek szeretnénk játszani. A Kapuzárás egy harsány, dörgedelmes rockdal arról, ami a mi korosztályunkból sokakat foglalkoztat, például személyesen minket is. Ebben a Sándor akkorát dobolt, hogy csak lestünk a stúdióban. Ez a négy új szám nem monokróm, hanem minimum három különböző hangszerelési világ, és reményeim szerint megmutatja, hol állunk most, mit tanultunk több mint negyedszázadnyi zenélés alatt.”

A hanghordozó országos megjelenésének napján zártkörű Premier Esten, exkluzív klubkoncerten lép fel zenekarával a budapesti Akvárium Klubban: itt a friss szerzemények mellett a decemberi DUPLA ARÉNA koncertanyagából is ízelítőt ad.

A Telekom támogatásával megvalósuló “igazán” különlegesnek ígérkező zenei eseményre a www.keresdmegazutam.hu linken mobilról is elérhető játékkal nyerhettek páros belépőt a szerencsés legnagyobb rajongók, akik összeállították zenei listájukat kedvenc ÁKOS dalaikból és megosztották a dalokhoz fűződő élményeiket is.

Nemzetközi év furgonja 2015 elismerést kapott az Iveco Daily

Az új Iveco Daily, az Iveco könnyű haszongépjárműveinek harmadik generációja nyerte el a „Nemzetközi év furgonja 2015” díjat. Az elismerést minden évben egy 23 tagú zsűri ítéli oda, amelynek tagjai a legnagyobb nemzetközi, haszongépjárművekkel foglalkozó kiadványok vezető újságírói. Az ítészek szerint az a furgon érdemli ki a díjat, amely „a legtöbbet tette a közúti áruszállítás hatékonyságának és fenntarthatóságának növelése érdekében mind a környezet, mind pedig az emberek biztonsága szempontjából”.

iveco_daily_2014

A tekintélyes díjat a 65. Hannoveri Nemzetközi Autószalonon, a kereskedelmi és ipari haszongépjárművek legnagyobb európai kiállításán adták át.

A díj 1991-es megalapítása óta legszorosabb versenyben az új Iveco Daily 17 ponttal ért el többet a döntőbe jutott Fiat, Ford, Mercedes-Benz és Renault//Opel modelleknél. A szavazás során a zsűri mind a 23 tagja úgy vélte, hogy az új Daily modell érdemli az első helyet.

Pierre Lahutte, az Iveco márkaelnöke a következőket mondta, amikor átvette a díjat Jarlath Sweeney-től, a Nemzetközi év furgonja díj zsűrijének elnökétől: „Büszkék vagyunk arra, hogy az új Daily elnyerte a tekintélyes Az év furgonja díjat. Az új Daily modellel nagy lépést tettünk előre a teljes fenntartási költség csökkentése valamint a kényelem, a vezethetőség, a termelékenység és a fenntarthatóság növelése terén. A díjat azoknak az ügyfeleinknek szeretnénk ajánlani, akik nap mint nap ezt a megbízható járművet használják munkájukhoz”.

Az új Daily jellemzői

Az új Iveco Daily olyan teljesen megújult jármű, amely raktérfogat-hatékonyság terén kategóriájának vezető modellje, térfogat és kapacitás tekintetében az élen jár, személyautókra jellemző kényelmet biztosít, ráadásul vezethetősége és üzemanyag-fogyasztása még a korábbi modelleknél is kedvezőbb. Ezek a harmadik generációs Iveco könnyű haszongépjárművek legfontosabb tulajdonságai, amelyek alkatrészeinek több mint 80 százalékát újratervezték.

A kettő az egyben jármű az eddigi legjobb Iveco Daily, amely tökéletes egyensúlyt biztosít a csúcstechnológiás innováció és a Daily hagyományos értékeinek folyamatos fejlesztése között. Az áruszállítással foglalkozók kedvelt partnereként az új jármű kényelmesen és praktikusan használható könnyű furgon, amely töretlenül biztosítja a legnagyobb megbízhatóságot, hatékonyságot és sokoldalúságot. Ezeknek köszönhetően a Daily mindig is a kategória etalonjának számított. Az új Daily megőrizte hagyományos létra alvázát, amely régóta fontos eleme egyediségének, és amely biztosítja szilárdságát, sokoldalúságát és tartósságát az idők során. Ez a megoldás teszi lehetővé, hogy a fülkés alvázak esetében a legnagyobb rugalmassággal lehessen kialakítani a felépítményeket.

Az Iveco Daily harmadik generációja gazdaságossági követelményekre is nagy figyelmet fordít, és számottevő üzemanyag-megtakarítást biztosít az előző modellhez képest, amivel jelentősen csökkenti a jármű üzemeltetési költségeit, továbbá a motorok, sebességváltók és tengelyáttételek széles választékával a kategória legjobb teljesítményét nyújtja.

Az új Iveco Daily fontos, az üzemanyag-fogyasztás csökkentését elősegítő technológiákat alkalmaz: az üzemanyag-megtakarítás a jármű típusától függően álagosan 5,5 százalék, és az EcoPack használatával akár 14 százalék is lehet városi feladatok során. Az aerodinamika is továbbfejlődött, különösen a furgon modellek esetén, amelyek légellenállási tényezője (Cx) 6 százalékkal csökkent (0,335-ről 0,316-ra).

Az új QUAD-LEAF első felfüggesztés a korábbi szimplakerekes változatokhoz képest nagyobb szállítási kapacitást, a korábbi duplakerekes változatokkal összehasonlítva pedig nagyobb hasmagasságot és maximális tengelyterhelést biztosít. A 8 sebességes HI-MATIC automata sebességváltó rendkívüli rugalmasságot, hatékonyságot és üzemanyag-hatékonyságot nyújt, ami kényelmes közlekedést tesz lehetővé. Ezeket a kiemelkedő technológiai megoldásokat kínálja az új Daily, amelynek változatai az IAA kiállításon is megtekinthetőek lesznek.

A jármű új, fejlett integrált telematikai szolgáltatásokat, továbbfejlesztett ügyfélszolgálati eszközöket és az elérhető legkorszerűbb közlekedésbiztonsági rendszereket kínálja, például az IVECONNECT rendszert, amely egyszerű és integrált módon teszi lehetővé az információs és szórakoztató rendszerek, a navigáció valamint a fejlett vezetéstámogató eszközök és a flottakezelési szolgáltatások kezelését.

A hatékonyság iránti elkötelezettségünket a korszerű, intuitív vezérlőeszközök is jól mutatják, amelyekkel a vállalakozások termelékeny munkakörnyezetet alakíthatnak ki. Az IVECONNECT héthüvelykes, műszerfalba épített érintőképernyővel rendelkezik, amely rádiót, CD-lejátszót, iPod, iPhone készülékkel és MP3-lejátszókkal kompatibilis USB-csatlakozót, kormánykerékről vezérelhető Bluetooth-kapcsolatot és AUX/video csatlakozót is kínál.

Az IVECONNECT DRIVE megoldásunk része egy teherautó-navigációs funkciókkal is ellátott navigációs rendszer, a fedélzeti vezetési oktatóként működő „vezetésistílus-értékelő” rendszer, és a sofőrfigyelem-támogatás, amely szükség esetén megóvja a sofőrt a kimerültségtől és az álmosságtól.

Ez azonban nem minden: a jármű is sokkal kényelmesebbé vált. Az új Daily sofőrje a kényelmesebb és csendesebb vezetőfülke előnyeit élvezheti, amely a prémiumkategóriás személygépkocsik vezetési pozícióját és vezetési élményét biztosítja a számtalan zárható és nyitott tárolórekesz mellett. A vezérlők ergonomikus kivitele a kategória csúcsát képviseli, jobb a hangszigetelés, hatékonyabb a légkondicionáló rendszer, a vezetési kényelem pedig bármekkora terhelés mellett kiváló.

Az Iveco fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségét jól mutatja és az ügyfelek szolgálatában álló technológiai újítások kézzelfogható bizonyítéka, hogy az új Daily járművekből rendelkezésre állnak földgáz és elektromos hajtású különleges változatok is. A Hannoverben bemutatott új Daily CNG ugyanazt a teljesítményt nyújtja a megbízhatóság, a kényelem és terhelhetőség szempontjából, mint a dízelváltozat. A létrás alvázkeretnek köszönhetően az új Daily rendkívül népszerű a felépítménygyártók körében, mivel tartós, és jól bírja a nagy terhelést. Ráadásul a Natural Power modellen úgy helyezték el a tartályokat, hogy sem a raktér mérete, sem a felépítményezők számára kínált rugalmasság nem csökkent.

A hamarosan érkező elektromos változattal teljessé válik az új Iveco Daily alternatív meghajtású termékcsaládja. Ez is a többi típushoz hasonló fejlesztéseken esett át a felépítés, a tengelytáv, a felfüggesztési séma, valamint a belső és külső kialakítás terén. Az elektromos változat furgonok és városi buszok esetén lesz elérhető. A technológia terén élenjáró Iveco fejlesztette ki és építette meg az első teljesen elektromos hajtású Daily modellt, és 2009 óta az Iveco hálózata végzi azok hivatalos terjesztését, a garanciális javításokat és a segítségnyújtást.

Az új Daily termékcsalád egy új, 7,2 tonnás csúcskategóriás modellt is magában foglal majd, amely kategóriájának legnagyobb hasznos terhelésével üzemel (akár 4,9 tonna). Emellett két különböző 4×4 modell is megjelenik majd (egy duplakerekes változatban is elérhető, több mint 3,5 tonnás, bármilyen útviszonyokhoz használható jármű, amely furgon, fülkés alváz vagy duplafülkés alváz kivitelben is rendelhető lesz; illetve egy kifejezetten nehéz terepre szánt változat, amely az előző Daily 4×4 műszaki alapjaira épül).

A Daily „globális” jármű: napjainkig több mint 2,6 millió Daily járművet értékesítettek a világ 110 országában. Gyártása a suzzarai Iveco-üzemben történik (Mantova közelében), ahol a vállalat nemrég jelentős befektetésekkel újította fel az üzem gyártósorait.

Október végén új albummal jelentkezik Nicole Scherzinger

Nicole Scherzinger megjelenteti új albumát „Big Fat Lie” címmel október 20-án az RCA Records / Sony Music gondozásában.

„Az album címét a „Big Fat Lie” című dal ihlette, mely sokat jelent a számomra.” – magyarázza Nicole. „Mi mindannyian keresztülmegyünk saját harcainkon és nehéz időkön, és egy hatalmas, kövér hazugsággal takarjuk el mindazt, ami valójában történik. Ez az album rólam szól, ahogy felfedem néhány személyes küzdelmemet, és szembenézek velük emelt fővel. Amint rájössz, hogy valami hazugság, máris úton vagy az igazság felé, ahol megtalálhatod saját megvilágosodásodat, békédet és elfogadásodat.”

nicole_scherzinger_bigfatlie

A „Big Fat Lie” Nicole és a #1 dalszerzők/producerek, The-Dream és Tricky együttműködésének az eredménye, akik korábban már olyan művészekkel dolgoztak együtt, mint Kanye West, Katy Perry, Jay Z és Beyoncé. Janet Jackson Jam & Lewis producerpárossal készített munkája, valamint Nicole saját befolyásolói, köztük mindenki Ella Fitzgeraldtól Whitney Houstonig, által inspirálva az album Nicole újjászületése énekesnőként.

Az új albumon hallható a legutóbbi Top10-es kislemez, a „Your Love” (http://youtu.be/9FOWI6Zftpg). A szuper-érzéki „Electric Blue” című dalban közreműködik az amerikai rapper T.I, míg The-Dream és Tricky egy Prince-t idéző, de jövőbe mutató dallban, a „Dirty Mind”-ban hallható. A „Girl With The Diamond Heart” egy szándékosan inspiráló dal. „Minden lánynak szól, aki valaha is kételkedett magában, elveszett az úton és megengedte magának, hogy kevesebb legyen, mint amilyen valójában.” – mondja Nicole. És akkor ott van még a sötéten kísértő, érzéki szinti által vezetett „Heartbreaker”. A „Run” érzelmileg az egyik legszínesebb dal, melyet Nicole valaha énekelt, és a lélegzetelállító énekhang epikus dallá teszi.

A legújabb kislemez, az „On The Rocks” (http://youtu.be/IjUlP2ibZzQ) dalszövegileg az összetört szív mögötti sötét humorban bővelkedik. „Ez egy olyan dal, amivel néhány ember nagyon is azonosulni, érezni tud majd. Mindig is az életemről beszéltem a zenében, de olyan korba értem, amikor még inkább nyitott lehetek.”

 

További info: www.nicolescherzingerofficial.com  / @nicolescherzy

ASUS Transformer Book Flip: munkához, prezentációhoz, játékhoz

Munkához laptop, megbeszéléshez prezentációs eszköz, játékhoz tablet, filmnézéshez képernyő. Az ASUS Transformer Book Flip egy 360°-os szögben kifordítható érintőkijelzős notebook, melyet egy mozdulattal hajthatsz át nagyméretű táblagéppé vagy állíthatjuk be bármilyen köztes szögbe.

asus_tp_550_transformer_book_flip

A Flip telis-tele van az ASUS kiváló műszaki megoldásaival, emellett pedig úgy készült, hogy jól is mutasson – például hajszálvonalas alumíniumházat kapott, melytől egyszerre erős, tartós és elegáns. A 13,3 vagy 15,6 hüvelykes méretben választható készülékekben HD vagy Full HD felbontású érintőkijelző található, amely egy ügyesen kialakított zsanéros megoldással teljes körben elforgatható a lezárt állapothoz képest.

A zsanérban négy fogaskerék gondoskodik a finom, folyamatos mozgatásról, garantálva, hogy a képernyő megálljon pontosan ott, ahol szeretnénk, ugyanakkor a forgatás se okozzon nehézséget. A laptop módból tovább forgatva természetesen bekapcsol egy automatikus billentyűzet- és touchpad zár, így nem kell tartani a véletlen begépeléstől vagy elkattintásoktól sem.

Új vitaminnal gazdagodott a Chocapic, Nesquik és Cini Minis gabonapehely

Megújult receptúrájának köszönhetően egy adag Chocapic, Nesquik vagy Cini Minis gabonapehely fedezi a felnőttek számára ajánlott napi D-vitaminbevitel 18 százalékát, amely vitamin szükséges a gyermekek csontjainak megfelelő növekedéséhez és fejlődéséhez.

nesquik_dvitamin

Az új receptúrának köszönhetően egy adag (30 gramm) Chocapic , Nesquik vagy Cini Minis gabonapehely 0,90 µg D-vitamint jelent a szervezetnek, amely a felnőtteknek ajánlott napi bevitel 18 százalékát teszi ki. A fortifikáció fő célja, hogy még könnyebbé és gyorsabbá váljon a tápanyagokban gazadag reggelizés a hétköznapokban. Ugyanis a teljes értékű gabonával készült Chocapic , Nesquik vagy Cini Minis reggelizőpehely egy adagja amellett, hogy 7 féle hozzáadott vitamint és 2 féle ásványi anyagokat is tartalmaz, segít a köznyelven Napfény vitaminnak nevezett D-vitamin napi ajánlott bevitelének 18 százalékát fedezni.

„A vitaminokkal és ásványi anyagokkal dúsított gabonapelyhek méltó részét képezhetik kiegyensúlyozott étrendünknek, hozzájárulva olyan, gyakran elégtelen mennyiségben fogyasztott tápanyagok, mint a D-vitamin beviteléhez” – mondja Kiss-Tóth Bernadett, a Nestlé dietetikusa, aki hozzátette, hogy a változatos és kiegyensúlyozott étrend, valamint az aktív életmód nélkülözhetetlen a jó egészségi állapot megtartásához.

Bemutatkozott a vadonatúj, harmadik generációs Renault Twingo

Kellemes környezetben, még kellemesebb hangulatú sajtóesemény keretein belül fedte fel bájait a legújabb, sorban harmadik nemzedékéhez ért kisautó, a Renault Twingo. Alapvetően a köztudatba az 1992-ben debütált, akkoriban igen formabontó stílusúnak számító Twingo modell ékelődött be, majd viszonylag hosszú, 15 éves modellciklusa végén, 2007-ben cserélte aztán a kettes széria, teljesen újragondolt külsővel és belsővel. Ugyanakkor tény, hogy visszafogottabb volt a tálalás, mint azelőtt, mégis népszerűvé lett a francia városi mini – s most, 2014-ben, a kultikussá lett típus visszatérte, illetve a hazai menetpróbán szerzett tapasztalatok alapján egyértelmű, hogy a jelenleg aktuális sorozat képviselői is hozzátesznek a márkatörténelemhez egy kevéssel.

renault_twingo_2014_001

Már a prezentáció elején leszögezték: az új Renault Twingo alapvetően a fiatalabb korsztályt hívatott becélozni, de mindemellett idősebb házaspárok is bővíthetik a releváns célközönség sorait. Az is nyílt titok, hogy a legújabb fejlesztésű kisautó terveit 2008 óta folyamatosan frissítik, majd 2010-ben a magyar gyökerekkel rendelkező Wittinger Csaba kezdte skiccelni a mára valósággá lett Renault Twingo „hármas” formaterveit. Meg kell vallani, kitűnő munkát végzett a szakember, ügyelve a masszív összességre, merítve sokat az ős-Twingo játékosságából, üde lendületéből. Legalábbis abból, ami akkor annak számított, nyilván ez mára teljes mértékben megváltozott pozitív irányokba. A vidám szellemiséget mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az új Renault Twingo nem kapható szürke színben (hiába az a legnépszerűbb általában), kifejezetten élénk, ugyanakkor változatos tónusokkal áll az autó a vásárlók rendelkezésére.

kismartoni_peter_renault_twingo_2014

Rendhagyó megoldásokból természetesen most sincsen hiány, ezek legfőképp technológiai-technikai jellegűek. Elsőként említenénk a farmotoros kialakítást, melynek köszönhetően a súlyeloszlás és az úttartás javult, illetve nem utolsó sorban az első, kormányzott kerekek 45 fokban fordíthatók (nagyobb hely áll rendelkezésre a motor hátsó, 49 fokban döntött elhelyezkedése végett). Bár a kormánykerék kettő teljes fordulatra képes, a fordulékonyság jóval kedvezőbb a megszokottnál; mindössze 8.6 méter fordulókör-átmérővel rendelkezik az új Renault Twingo! Ez gyakorlatban is igen meggyőző, egy átlagos szélességű úton is gond nélkül kivitelezhető egyszeri nekifutással a visszafordulás.

renault_twingo_2014_004 renault_twingo_2014_005

Ha már imént megemlítettük a motor elhelyezkedését, taglaljuk most egy kicsit bővebben. Az új Renault Clio kétféle motorral rendelhető jelenleg, 898 köbcentiméteres turbótöltött benzinessel (TCe 90, 90 lóerővel, 195 Newtonméter csúcsnyomatékkal 99 gramm/kilométer CO2 kibocsátássaé, illetve 999 köbcentis szívó benzinessel (SCe 70, 70 lóerővel, 91 Newtonméter nyomatékkal, 4.2 literes átlagfogyasztással, 95 gramm/kilométer CO2 károsanyag-kibocsátással. Természetesen létezik ECO felszereltségű verzió is (TCe 90-hez), 5 sebességes manuális kéziváltókkal, illetve EDC duplakuplungos, 6 gangos automatával társítva (szintén TCe 90 – 2015 szeptemberétől).

renault_twingo_2014_010 renault_twingo_2014_009

A hátsó tengely fölé helyezett motor járása egyébként kultúrált (mi az SCe 70 verziót próbáltuk), a három henger járása megszokottan mutat némi kiegyensúlyozottságot nélkülöző magatartást, az 5 centiméter vastag szivacs jellegű anyaggal kitömött szigetelés áldásos hatásaként minimális az utastérbe szűrődő motorzaj. Nyilvánvalóan a csomagtér mélységéből vesz el a motor elhelyezkedése, de nem vészesen, 219 literes rakodófelülettel számolhatunk, míg az osztott hátsó ülések előrehajtásával mindez majd’ 1 köbméterig növelhető (980 liter).

renault_twingo_2014_002

Igazi városi kisautónak lett definiálva az új Renault Twingo: a feljebb említett fordulékonyság mellé a kompakt méretek jól illeszkednek, a 3595 milliméteres hossz és a 2492 milliméteres tengelytáv garantálja a kényelmes utazást, nem csak városi környezetben – erre, és sok minden másra is egy későbbi nagytesztben majd visszatérünk nyilván. A karosszéria hossza 10 centiméterrel rövidebb lett az elődéhez képest, míg a hasznos beltér 33 centiméterrel bővült. A vezetőülés pozicionálása kellően magas, az üvegfelületek, beleértve a szélvédőket is – nagyok, jó a kilátás, az A és C oszlopok megfelelő méretezésűek.

renault_twingo_2014_011

A tartalmas, kommunikatív vezetési élményhez jelentősen hozzájárul a menetpróbára elvitt autóban is fellelhető R & GO infotainment rendszer, melyhez oszlopos közreműködőként segítségül kell hívnunk iOS vagy Android operációs rendszerrel felszerelt okostelefonunkat. Létezik persze gyárilag telepített, R-Link Evolution kapacitív, 7 colos érintőképernyővel ellátott fedélzeti egység is, mi pedig kifejezetten kíváncsiak voltunk az előbbi, R & GO alapú megoldásra. A tesztkör előtt sikeresen letöltöttük az Apple Store-ból a kapcsolódó alkalmazást (ingyenes), majd gyors Bluetooth-on történő szinkronizálás után máris működésbe lépett a központi információs rendszerré avanzsált iPhone. Praktikus megoldás a középkonzolra applikált univerzális tartó is, mely úgy tűnt, sok jelenleg forgalomban lévő okoskészülékkel meg tud birkózni.

renault_twingo_2014_003

Tehát jelen esetben az iOS alapú applikáció tökéletesen funkcionált, valóban eggyé vált az autó fedélzeti számítógépével, annak pontos kiterjesztéseként folyamatosan tájékoztatott a pillanatnyi- és átlagfogyasztásunkról, de még eco-tanácsokat is kaptunk a vezetési stílusra vonatkozóan. Természetesen a tárolt hanganyagokat is játszi könnyedséggel át lehet irányítani a hangrendszerre, ezt is próbáltuk, az adatátvitel a vezeték nélküli kapcsolat ellenére kielégítően gyors reakciókat produkált. Hab a tortán, hogy a telepített R & GO alkalmazás mellé 1 tetszőleges ország térképét is letölthetjük ingyenesen az egyébként offline módban is használható integrált navigációhoz.

r_and_go_iphone_renault_twingo_2014_3 r_and_go_iphone_renault_twingo_2014_2 r_and_go_iphone_renault_twingo_2014_1

Hozzávetőlegesen fél órán keresztül autóztunk az új Renault Twingo társaságában, az átlagfogyasztás sok araszolgatással, intenzívebb gyorsításokkal 8 liter környékén táncoló fogyasztási átlagot hoztak, száz százalékos városi környezetben. Ez a viszonylag magas érték elsősorban annak tudható be, hogy a menetpróbára kiadott autók mindegyikében úgy 60 kilométer volt, tehát erőteljesen bejáratós stádiumban leledzett mindegyik – nyilván e végett az üzemanyagfelhasználási átlag javul, optimalizálódik, s megáll a gyárilag megállapított, 4.5 literes átlagértéken (TCe 90 – 4.3 liter/100 kilométer).

renault_twingo_2014_007 renault_twingo_2014_012 renault_twingo_2014_008

Az új Renault Twingo belépő szintű alternatívája Life csomagban 1 literes SCe 70 lóerős benzinmotorral 2 590 000 forintos listaáron érhető el, míg a legvaskosabb árcédulát a 0.9 literes TCe 90 lovas benzinessel felszerelt változat kapta: itt az ár majd’ 1 millió forint pluszt jelent a belépőéhez képest, konkrétan 3 500 000 forint. Az autóra 5 év, vagy 100 ezer kilométer garanciát vállal az importőr.

renault_twingo_2014_006

Még több részlet, felszereltség, árak: IDE kattintva.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Még több gyönyörű fotó a Brooke Shields-féle MAC kollekcióról

Mint arról korábban már hírt adtunk, a MAC Brooke Shields-el közösen készítette el legújabb kollekcióját.

Ezúttal különleges termék- és werkfotók láttak napvilágot, melyeken közelebbről is szemügyre vehetjük a színésznő aláírásával ellátott  szürke-narancs színű darabokat, valamint exkluzív képeket is találunk, ahol Brooke profi módon pózol a kamerák előtt.

Nem is húzom tovább az időt, inkább beszéljenek helyettem a képek:

brooke_shields_mac_3

brooke_shields_mac_5 brooke_shields_mac_6 brooke_shields_mac_4 brooke_shields_mac_7 brooke_shields_mac_9 brooke_shields_mac_2

Kelemen Henrietta különleges belépője a Nemzeti Vágtán

A Miss Universe Hungary 2014-es győztese Kelemen Henrietta bemutatkozott Magyarországnak, amikor a Nemzeti Vágtán öt fekete csődör vezette hófehér hintón vitték körbe a Hősök terén felépített versenypályán.

Mr Klausz győzelmét hozta a Ki Mit Tube döntője

Magyarország első YouTube-on zajló tehetségkutatóján a tiszaújvárosi életérzés népi poétájára szavazott a legtöbb netező, aki nem akarta elhinni, hogy ekkora sikert ért el, ám a diadal másnapján azért visszamegy dolgozni. A verseny hatalmas érdeklődés mellett zajlott: a Ki Mit Tube indulása óta nagyjából 7 milliós nézettséget ért el, közel 80 ezer szavazat érkezett és a nézők kb. 18 évnyi videót tekintettek meg.