Főoldal Sport Autósport, motorsport Magyarországon az Opel ADAM R2 rallye autó

Magyarországon az Opel ADAM R2 rallye autó

MEGOSZTÁS

Az Opel hazai képviselete a tegnapi nap folyamán bemutatta az Opel ADAM R2 rally autót, mely a hétvégi, 2014. október 17-19 között megrendezésre kerülő 48. Mecsek Rallye-n debütál majd. Méghozzá a Police Rallye Team prezentálásában, Hoffer Zsolt irányításával és Szabó Bence navigátor hathatós közreműködésével.

opel_adam_r2_magyarorszag_008

 

A sajtótájékoztatón Dános András, az Opel Southeast Europe Kft. kommunikációs igazgatója bemutatta a 2008 óta működő Police Rallye Team csapatát, továbbá a szóban forgó Opel ADAM R2 is terítékre került, részletezéssel – igaz, műhelytitkokba nem nyertünk beavatást, de ez természetes is. A kiállított Opel ADAM R2 rallye autót a jelenlévők kérésére be is üzemelték néhány pillanatra, a hatás nem maradt el hatalmas kipufogó-hangorkán és némi benzingőz tekintetében.

opel_adam_r2_magyarorszag_005

Természetesen szóba kerültek az Opel magyarországi aktuális eredményei és statisztikái is. Kiderült, hogy az Opel még mindig nagyon jó helyzetben van, 24-25 százalékos növekedés volt tapasztalható az eladások terén az utóbbi 9 hónapban.

opel_adam_r2_magyarorszag_001 opel_adam_r2_magyarorszag_003 opel_adam_r2_magyarorszag_006

S végül – visszakanyarodva cikkünk fő témájához – feltevődik a kérdés: miért pont az Opel ADAM-ot vetették be rallye berkekben? A válasz roppant egyszerű: kifejezetten azért, mert a rüsselsheimi gyártó kisautója a leginkább testreszabható Opel-alternatíva.

opel_adam_r2_magyarorszag_009

Az Opel ADAM R2 modellel a mai napon testközelből is lehet ismerkedni (Mecsek Rallye Tesztnap), továbbá az autó a hétvégi megmérettetésen is figyelemmel kísérhető lesz.

 

Opel ADAM Rallye R2 specifikációk

Motor: 1.6-os ECOTEC 16V, változó vezérlés, BOSCH autósport-vezérlőkészülék

Teljesítmény: kb. 185 LE 7750/percnél

Nyomaték: kb. 190 Nm 6200/percnél

Erőátvitel: soros, ötfokozatú Sadev sebességváltó, differenciálzár

Futómű: REIGER verseny-futómű, háromszorosan állítható, MacPherson rugóstagok Uniball gömbcsuklókkal, aszfalt- és murva-specifikáció

Kormány: elektrohidraulikus szervokormány

Keréktárcsák: EVO Corse alumíniumfelnik, 6,5 x 16 col (aszfalt), 6 x 15 (murva)

Fékrendszer: hidraulikus „Fly-Off“ kézifék, nyomásszabályozás a hátsó tengelyen, Brembo négydugattyús féknyergek elöl

Féktárcsák: 310 mm, hűtött (aszfalt, elöl), 278 mm hűtött (murva, elöl), 264 mm (hátul);

Karosszéria: könnyű építésű nyers karosszéria, integrált biztonsági struktúra, alsó védőlemez a motornál és a tanknál

Karosszéria belül: SPARCO versenyülések (HANS nyakvédőre előkészítve), elektromosan indítható tűzoltó készülék, száraz akkumulátor

Karosszéria kívül: „OPC Line“ karosszériaelemek, gyorszáras motor- és csomagtartó-tető, vontatószemek

Elektromosság: autósport kijelző, fokozatjelző és felkapcsolási lámpa, MONIT rali-computer, központi kapcsolókonzol, térképolvasó lámpa

Méretek: hosszúság 3.698 mm, szélesség 1.720 mm, (beállítható) magasság 1.442 mm (aszfalt), tengelytáv 2.310 mm, súly 1.030 kg

 

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Szóljon hozzá!