Főoldal Életmód Wellness, fitness Új mozgásforma: bemutatkozik a FitFight

Új mozgásforma: bemutatkozik a FitFight

MEGOSZTÁS

Interjú Csörgő Adriennel, WBPF athletic physique világbajnokkal, a FitFight módszer megalkotójával.

fitfight

Mi a FitFight lényege?

A FitFight egy küzdősportos fitnesz irányzat, mely a thai-box, kick-box, jiu jitsu és taekwandoo ütéseit, rúgásait, védéseit és azok kombinációit ötvözi kőkemény zenével. Nem tévesztendő össze más aerobikos küzdősport fajtákkal, mert nem tartalmaz aerobikos mozgáselemeket, csak és kizárólag a küzdősport elemeit használja, annyi különbséggel, hogy amíg a küzdősportban a sportoló a saját ütemében “harcol”, addig a FitFight a zene ütemét használja fel. Csupán a zene használatában hasonlít az aerobikos küzdősportos edzésmódszerekhez.

Miért éppen a küzdősport elemeket használtad a módszer megalkotásához?

2003-ban Riminiben a Fitnesz Fesztiválon találkoztam először küzdősportos fitnesz irányzattal, és egyből beleszerettem. Ezt érzem a legközelebb a stílusomhoz, így ebben is érzem magam  otthon. Véleményen szerint minden aerobik oktatónak meg kell találnia a saját edzésmódszerét, amit a leghitelesebben tud elsajátítani, és a későbbiekben továbbadni.

Milyen szerepet játszik a prevenció a FitFightban?

Mint minden fitnesz – aerobic edzésmódszerben, nagy hangsúlyt fektetünk a prevencióra, így a FitFight edzésmódszerben is, attól függetlenül, hogy elég kemény, dinamikus edzésmódszer. A prevenció a gyakorlatok kivitelezésében mutatkozik meg. Többek közt különös figyelmet fektetünk az ízületek védelmére. Egy – egy rúgásnál nem feszítjük túl a térdízületet, mindig az izmok kontrolláltságával és megfeszítésével védjük a “túlmozgást”.

Kiknek ajánlod ezt a mozgásformát?

Valójában mindenkinek, korosztálytól és nemtől függetlenül, mivel az órák nem egymásra épülnek. Az intenzitást mindenki saját maga szabályozza, például ha a haladók már tudnak fejmagasságban rúgáskombinációkat alkalmazni, addig a kezdők ilyen esetben csak comb magasságig rúgnak. Minden edzésen a FitFight sajátos bemelegítésével kezdődik az edzés, amit utána több kombináció felépítése követ. Könnyen követhető, hiszen a kombinációk többször ismétlődnek egy edzésen belül! Nagyon jó stressz levezető, állóképesség fejlesztő és szálkásító edzésprogram. Küzdősportolók előszeretettel vesznek részt az edzéseken, mert rendkívül hasznos a robbanékonyság és gyorserő fejlesztésükben.

Nem csak órákat tartasz, hanem FitFight edzőket is tanítasz. Miért tartod fontosnak és hasznosnak ezt a képzést?

Valóban, az IWI Fitnesz-Wellness-Sport Iskolával közösen indítunk FitFight tréner képzéseket. Azért tartom ezt hasznosnak, mert lehetőséget ad a keményebb, dinamikusabb edzésmódszert kedvelőknek is, és azoknak, akik bár küzdősportolni nem szeretnének, de kedvelik a harcosabb műfajt, lehetőségük van ezt a sportot űzni.

Kiknek ajánlod a képzést? Hogyan tudják az edzők később hasznosítani munkájuk során?

Mindenképp a dinamikus, “harcos”  oktatóknak, vagy küzdősport múlttal rendelkezőknek, akik a fitnesz – csoportos edzésmódszerben is szeretnék hasznosítani, továbbadni tudásukat.

Szóljon hozzá!