Főoldal Autó, motor Bemutatók, menetpróbák Bemutatkozott a vadonatúj, harmadik generációs Renault Twingo

Bemutatkozott a vadonatúj, harmadik generációs Renault Twingo

MEGOSZTÁS

Kellemes környezetben, még kellemesebb hangulatú sajtóesemény keretein belül fedte fel bájait a legújabb, sorban harmadik nemzedékéhez ért kisautó, a Renault Twingo. Alapvetően a köztudatba az 1992-ben debütált, akkoriban igen formabontó stílusúnak számító Twingo modell ékelődött be, majd viszonylag hosszú, 15 éves modellciklusa végén, 2007-ben cserélte aztán a kettes széria, teljesen újragondolt külsővel és belsővel. Ugyanakkor tény, hogy visszafogottabb volt a tálalás, mint azelőtt, mégis népszerűvé lett a francia városi mini – s most, 2014-ben, a kultikussá lett típus visszatérte, illetve a hazai menetpróbán szerzett tapasztalatok alapján egyértelmű, hogy a jelenleg aktuális sorozat képviselői is hozzátesznek a márkatörténelemhez egy kevéssel.

renault_twingo_2014_001

Már a prezentáció elején leszögezték: az új Renault Twingo alapvetően a fiatalabb korsztályt hívatott becélozni, de mindemellett idősebb házaspárok is bővíthetik a releváns célközönség sorait. Az is nyílt titok, hogy a legújabb fejlesztésű kisautó terveit 2008 óta folyamatosan frissítik, majd 2010-ben a magyar gyökerekkel rendelkező Wittinger Csaba kezdte skiccelni a mára valósággá lett Renault Twingo „hármas” formaterveit. Meg kell vallani, kitűnő munkát végzett a szakember, ügyelve a masszív összességre, merítve sokat az ős-Twingo játékosságából, üde lendületéből. Legalábbis abból, ami akkor annak számított, nyilván ez mára teljes mértékben megváltozott pozitív irányokba. A vidám szellemiséget mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az új Renault Twingo nem kapható szürke színben (hiába az a legnépszerűbb általában), kifejezetten élénk, ugyanakkor változatos tónusokkal áll az autó a vásárlók rendelkezésére.

kismartoni_peter_renault_twingo_2014

Rendhagyó megoldásokból természetesen most sincsen hiány, ezek legfőképp technológiai-technikai jellegűek. Elsőként említenénk a farmotoros kialakítást, melynek köszönhetően a súlyeloszlás és az úttartás javult, illetve nem utolsó sorban az első, kormányzott kerekek 45 fokban fordíthatók (nagyobb hely áll rendelkezésre a motor hátsó, 49 fokban döntött elhelyezkedése végett). Bár a kormánykerék kettő teljes fordulatra képes, a fordulékonyság jóval kedvezőbb a megszokottnál; mindössze 8.6 méter fordulókör-átmérővel rendelkezik az új Renault Twingo! Ez gyakorlatban is igen meggyőző, egy átlagos szélességű úton is gond nélkül kivitelezhető egyszeri nekifutással a visszafordulás.

renault_twingo_2014_004 renault_twingo_2014_005

Ha már imént megemlítettük a motor elhelyezkedését, taglaljuk most egy kicsit bővebben. Az új Renault Clio kétféle motorral rendelhető jelenleg, 898 köbcentiméteres turbótöltött benzinessel (TCe 90, 90 lóerővel, 195 Newtonméter csúcsnyomatékkal 99 gramm/kilométer CO2 kibocsátássaé, illetve 999 köbcentis szívó benzinessel (SCe 70, 70 lóerővel, 91 Newtonméter nyomatékkal, 4.2 literes átlagfogyasztással, 95 gramm/kilométer CO2 károsanyag-kibocsátással. Természetesen létezik ECO felszereltségű verzió is (TCe 90-hez), 5 sebességes manuális kéziváltókkal, illetve EDC duplakuplungos, 6 gangos automatával társítva (szintén TCe 90 – 2015 szeptemberétől).

renault_twingo_2014_010 renault_twingo_2014_009

A hátsó tengely fölé helyezett motor járása egyébként kultúrált (mi az SCe 70 verziót próbáltuk), a három henger járása megszokottan mutat némi kiegyensúlyozottságot nélkülöző magatartást, az 5 centiméter vastag szivacs jellegű anyaggal kitömött szigetelés áldásos hatásaként minimális az utastérbe szűrődő motorzaj. Nyilvánvalóan a csomagtér mélységéből vesz el a motor elhelyezkedése, de nem vészesen, 219 literes rakodófelülettel számolhatunk, míg az osztott hátsó ülések előrehajtásával mindez majd’ 1 köbméterig növelhető (980 liter).

renault_twingo_2014_002

Igazi városi kisautónak lett definiálva az új Renault Twingo: a feljebb említett fordulékonyság mellé a kompakt méretek jól illeszkednek, a 3595 milliméteres hossz és a 2492 milliméteres tengelytáv garantálja a kényelmes utazást, nem csak városi környezetben – erre, és sok minden másra is egy későbbi nagytesztben majd visszatérünk nyilván. A karosszéria hossza 10 centiméterrel rövidebb lett az elődéhez képest, míg a hasznos beltér 33 centiméterrel bővült. A vezetőülés pozicionálása kellően magas, az üvegfelületek, beleértve a szélvédőket is – nagyok, jó a kilátás, az A és C oszlopok megfelelő méretezésűek.

renault_twingo_2014_011

A tartalmas, kommunikatív vezetési élményhez jelentősen hozzájárul a menetpróbára elvitt autóban is fellelhető R & GO infotainment rendszer, melyhez oszlopos közreműködőként segítségül kell hívnunk iOS vagy Android operációs rendszerrel felszerelt okostelefonunkat. Létezik persze gyárilag telepített, R-Link Evolution kapacitív, 7 colos érintőképernyővel ellátott fedélzeti egység is, mi pedig kifejezetten kíváncsiak voltunk az előbbi, R & GO alapú megoldásra. A tesztkör előtt sikeresen letöltöttük az Apple Store-ból a kapcsolódó alkalmazást (ingyenes), majd gyors Bluetooth-on történő szinkronizálás után máris működésbe lépett a központi információs rendszerré avanzsált iPhone. Praktikus megoldás a középkonzolra applikált univerzális tartó is, mely úgy tűnt, sok jelenleg forgalomban lévő okoskészülékkel meg tud birkózni.

renault_twingo_2014_003

Tehát jelen esetben az iOS alapú applikáció tökéletesen funkcionált, valóban eggyé vált az autó fedélzeti számítógépével, annak pontos kiterjesztéseként folyamatosan tájékoztatott a pillanatnyi- és átlagfogyasztásunkról, de még eco-tanácsokat is kaptunk a vezetési stílusra vonatkozóan. Természetesen a tárolt hanganyagokat is játszi könnyedséggel át lehet irányítani a hangrendszerre, ezt is próbáltuk, az adatátvitel a vezeték nélküli kapcsolat ellenére kielégítően gyors reakciókat produkált. Hab a tortán, hogy a telepített R & GO alkalmazás mellé 1 tetszőleges ország térképét is letölthetjük ingyenesen az egyébként offline módban is használható integrált navigációhoz.

r_and_go_iphone_renault_twingo_2014_3 r_and_go_iphone_renault_twingo_2014_2 r_and_go_iphone_renault_twingo_2014_1

Hozzávetőlegesen fél órán keresztül autóztunk az új Renault Twingo társaságában, az átlagfogyasztás sok araszolgatással, intenzívebb gyorsításokkal 8 liter környékén táncoló fogyasztási átlagot hoztak, száz százalékos városi környezetben. Ez a viszonylag magas érték elsősorban annak tudható be, hogy a menetpróbára kiadott autók mindegyikében úgy 60 kilométer volt, tehát erőteljesen bejáratós stádiumban leledzett mindegyik – nyilván e végett az üzemanyagfelhasználási átlag javul, optimalizálódik, s megáll a gyárilag megállapított, 4.5 literes átlagértéken (TCe 90 – 4.3 liter/100 kilométer).

renault_twingo_2014_007 renault_twingo_2014_012 renault_twingo_2014_008

Az új Renault Twingo belépő szintű alternatívája Life csomagban 1 literes SCe 70 lóerős benzinmotorral 2 590 000 forintos listaáron érhető el, míg a legvaskosabb árcédulát a 0.9 literes TCe 90 lovas benzinessel felszerelt változat kapta: itt az ár majd’ 1 millió forint pluszt jelent a belépőéhez képest, konkrétan 3 500 000 forint. Az autóra 5 év, vagy 100 ezer kilométer garanciát vállal az importőr.

renault_twingo_2014_006

Még több részlet, felszereltség, árak: IDE kattintva.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Szóljon hozzá!